• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Nicka

Många här som är på G nu :) jag hoppas att lilla pyret "Berit" har lagt sej tillrätta nu och att mensen inte kommer!! En vecka kvar tills test

• Luthien87
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-19 18:52:33 följande:

Hej!
    Hoppar in i den här tråden. Ligger någon vecka före er. Ska på VUL dag 8 imorgon. Gjorde första IVF i juli/aug och fick 12 ägg men det blev bara ett "halvbra" embryo tillbaks som inte tog sig. Man upptäckte en polyp under behandlingen som jag har tagit bort nu. 

Andra försöket kommer bli ICSI och förhoppningsvis fler befruktade ägg och något av bra kvalitet! 

Hej! Då är vi ganska nära varandra! Jag gjorde vul i fredags, på sprutdag 1+, skall göra äggplock på tisdag. 

Vi kommer också att köra ICSI. Lycka till! 
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • P82i

Hej

Själv Påbörjar jag med nässpray på Onsdag och.äggplock v 47 ????

• Sjöblomman

Äntligen har jag lite koll!

Gonal F: 225

Orgalutran: 0,25 mg

Det som jag funderar på är att jag "bara" har Gonal F som räcker i 8 dagar och 5 dagar orgalutran. Orgalutran ska jag börja med på dag 5. Fattar inte hur det ska räcka?? ÄP blir väl inte så tidigt? Det skulle innebära ÄP på dag 9...

• dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-19 21:11:43 följande:

Äntligen har jag lite koll!

Gonal F: 225

Orgalutran: 0,25 mg

Det som jag funderar på är att jag "bara" har Gonal F som räcker i 8 dagar och 5 dagar orgalutran. Orgalutran ska jag börja med på dag 5. Fattar inte hur det ska räcka?? ÄP blir väl inte så tidigt? Det skulle innebära ÄP på dag 9...

Jag har också fått så. Som jag fattade min läkare så är det för att doserna kan ändras efter ultraljud och blodprov. Eller att dom oftast ändrats efterhand. :)
  • Sjöblomman
    dumdummast skrev 2014-10-19 21:43:37 följande:
    Jag har också fått så. Som jag fattade min läkare så är det för att doserna kan ändras efter ultraljud och blodprov. Eller att dom oftast ändrats efterhand. :)
    Aha... Då kanske de räcker. I annat fall får de skriva ut mer. Men det är ju inte så lätt att få tag på dem har jag märkt, så bäst de säger till i tid.
  • dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-19 21:57:36 följande:

Aha... Då kanske de räcker. I annat fall får de skriva ut mer. Men det är ju inte så lätt att få tag på dem har jag märkt, så bäst de säger till i tid.

Jo så är det ju. Jag fick bara utskrivet menopur för dom första sex dagarna. Sen Står det på mitt papper att dom ringer efter ultraljudet för att berätta vad jag ska ta då :)

betällningsvara var det här men tog typ bara två dagar :)
  • Libra1

Välkomna alla nya! :)

Om man beställer mediciner på förmiddagen så har man dem i regel på eftermiddagen dagen efter. Men visst känns det lite nervöst att inte ha allt hemma.

Sjöblomman: Det är väl 1200 IE i Gonal-f? Då räcker ett paket i 5 dagar. Har du inte fler uttag? Jag har sprutat mellan 9-13 dagar med Gonal-f.

• Tgj

Hej allihopa! Här är ännu en som gärna vill vara med :)

Vi har är inne på dag 7 med spray och vårat första ivf försök!

Nån som kan svara på när man brukar börja spruta? Vet att jag ska invänta blödning och sen höra av mej men är nyfiken hur det gått för andra?

• MadArp
    Tgj skrev 2014-10-19 22:54:14 följande:

Hej allihopa! Här är ännu en som gärna vill vara med :)

Vi har är inne på dag 7 med spray och vårat första ivf försök!

Nån som kan svara på när man brukar börja spruta? Vet att jag ska invänta blödning och sen höra av mej men är nyfiken hur det gått för andra?

Start med sprutor sker vanligast mensens andra blödning dag.//
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa