• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 16:01:15 följande:

Det blir ett färskförsök denna gången ja. Börjar med sprutor om ca 2 veckor. Har också allt hemma så det är bara att köra igång. :)

Ja min mens kan komma från idag och typ 2 veckor framåt så vet inte riktigt när jag startar utan bara vänta.

Så mitt i allt startar vi samtidigt ?.

Ni andra tjejer är ni mitt uppe i sprutorna eller när startar ni?! :)
  • Luthien87

Jag är mitt uppe i mitt första försök (tillsammans med min sambo då). Har tagit sprutor (Gonal-F) i 8 dagar nu. Skall till kliniken i morgon för Ultraljud och kolla hur de små äggen ser ut. 

Kör långa protokollet så började med nässpray (Suprecur) den 24 september. 

Om allt ser bra ut så misstänker jag att det blir äggplock i nästa vecka!

Läs gärna min blogg: langtanefterbebis.se
  • Libra1
    Luthien87 skrev 2014-10-16 17:21:46 följande:

Jag är mitt uppe i mitt första försök (tillsammans med min sambo då). Har tagit sprutor (Gonal-F) i 8 dagar nu. Skall till kliniken i morgon för Ultraljud och kolla hur de små äggen ser ut. 

Lycka till imorgon!!! :)
  • Mary123

Jag och min sambo va förra veckan på träff och fick reda på att min sambos spermier inte var ok pga medicinering???? Inga fel på mig, men de föreslog IVF! Vill ni som genomgått berätta och dela med er om gott och ont. Jag är orolig!

• Luthien87
    Mary123 skrev 2014-10-16 18:46:01 följande:

Jag och min sambo va förra veckan på träff och fick reda på att min sambos spermier inte var ok pga medicinering???? Inga fel på mig, men de föreslog IVF! Vill ni som genomgått berätta och dela med er om gott och ont. Jag är orolig!

Jag och min sambo gör IVF pga nedsatt spermiekvalité, dock vet de inte varför han har det. Ni kommer förmodligen få göra IVF med ICSI, här är en länk med en  film om hur det funkar: www.fertilitetsguiden.nu/film/intraytoplasmatisk-spermie-injektion-icsi/
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 17:21:46 följande:

Lycka till i morgon :)

Det är vårat första försöka också. Men kör korta så väntar på mens. Sen börjar jag med menopur sprutor :)
  • Luthien87
    dumdummast skrev 2014-10-16 19:53:04 följande:
    Lycka till i morgon :)

Det är vårat första försöka också. Men kör korta så väntar på mens. Sen börjar jag med menopur sprutor :)
    Tack så mycket! Spännande! När är mensen beräknad? :) 
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 20:32:46 följande:

Tack så mycket! Spännande! När är mensen beräknad? :) 

Den är ju lite svajig men borgensman från 18/10 och framåt så hoppas och väntar. Första gången jag längtar efter mensen och blir besviken när den inte kommer :)

Läste att ni gjorde ivf på grund av spermie kvalitén, det gör vi också plus att jag har pcos. Vilken metod kör ni ICSI eller som "vanlig" IVF?
  • Luthien87
    dumdummast skrev 2014-10-16 20:42:44 följande:
    Den är ju lite svajig men borgensman från 18/10 och framåt så hoppas och väntar. Första gången jag längtar efter mensen och blir besviken när den inte kommer :)

Läste att ni gjorde ivf på grund av spermie kvalitén, det gör vi också plus att jag har pcos. Vilken metod kör ni ICSI eller som "vanlig" IVF?
    Okey! Ganska snart ändå :)  Precis så kände jag också! 

Vi kommer göra ICSI. Min sambo har ca 1,5 milj spermier så att göra vanlig skulle förmodligen inte funka, tyckte läkaren.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa