• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 00:03:00 följande:

Dumdummast: Välkommen hit och lycka till! Hoppas det är er tur denna gång. Vi har försökt i 5år. Det är kämpigt, men det går.

Tackar :).

Ja vi får hålla tummarna. Är vårat Första ivf försök, så känns som att äntligen gör man något och inte bara hoppas månad efter med låga chanser.

Är ni på erat första försök?
  • Libra1

dumdummast: Det var länge ni försökt själva. Men visst lever man på hoppet. Har de hittar någon förklaring varför det inte fungerar för er? Vi ska göra vår 6:e IVF nu. Hoppas det går snabbare för er.

• dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 07:51:40 följande:

dumdummast: Det var länge ni försökt själva. Men visst lever man på hoppet. Har de hittar någon förklaring varför det inte fungerar för er? Vi ska göra vår 6:e IVF nu. Hoppas det går snabbare för er.

Jo, det är ett tag. Men vi började väldigt tidigt så jag har åldern på min sida i alla fall :). Jo, man gör ju verkligen det. Hoppas fortfarande månad efter månad.

Jo det har dom gjort. Vi har dubbel problematik. Han slöa/få simmare och jag pcos. Inte den bästa kombon.

Har dom hittat någon förklaring till varför det inte går för er? Kör ni långa eller korta protokollet? !

Hoppas att det går för er snart :)
  • Libra1
    dumdummast skrev 2014-10-16 08:08:57 följande:

Jo, det är ett tag. Men vi började väldigt tidigt så jag har åldern på min sida i alla fall :). Jo, man gör ju verkligen det. Hoppas fortfarande månad efter månad.

Jo det har dom gjort. Vi har dubbel problematik. Han slöa/få simmare och jag pcos. Inte den bästa kombon.

Har dom hittat någon förklaring till varför det inte går för er? Kör ni långa eller korta protokollet? !

Hoppas att det går för er snart :)

Vilken tur att ni kollade upp det då. Hoppas IVF kan hjälpa er.

På oss har de inte hittat några fel. Behandlingarna går bra och jag kan bli gravid. Nu har vi börjat få åldern emot oss så jag är så glad att vi började försöka så tidigt som vi gjorde.

Jag har kört långa protokollet 3 ggr men kör nu korta. Du?
  • SM1989

Hej!

Jag hakar gärna på den här tråden också :)

Jag och min sambo har försökt att få barn i 6 år. Inget fel på någon av oss. Vi har genomgått 2 färska IVF försök, varav det sista slutade i missfall i v 10. På måndag ska vi göra vårt andra FET. Hoppas verkligen på att det ska ta sig den här gången!

• Heystella
    SM1989 skrev 2014-10-16 12:02:32 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt att få barn i 6 år. Inget fel på någon av oss. Vi har genomgått 2 färska IVF försök, varav det sista slutade i missfall i v 10. På måndag ska vi göra vårt andra FET. Hoppas verkligen på att det ska ta sig den här gången!

Lycka till! :)
  • Libra1
    SM1989 skrev 2014-10-16 12:02:32 följande:

Hej!

Välkommen hit och lycka till! Tråkigt med missfall. Vet hur det känns. :-/ Vi får hoppas det går hela vägen denna gång.
  • dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 08:23:09 följande:

Vilken tur att ni kollade upp det då. Hoppas IVF kan hjälpa er.

På oss har de inte hittat några fel. Behandlingarna går bra och jag kan bli gravid. Nu har vi börjat få åldern emot oss så jag är så glad att vi började försöka så tidigt som vi gjorde.

Jag har kört långa protokollet 3 ggr men kör nu korta. Du?

Jo, vi håller tummar och tår att det ska gå. Känns skönt att göra nå och inte bara vänta och hoppas.

Gör ni ett färsk försök nu?! Har du börjat med sprutorna?

Jag kör det korta protokollet så väntar bara på att mensen ska komma så jag får börja med sprutorna. Har allt hemma. Är nog första gången jag längtar efter mensen :)
  • Libra1
    dumdummast skrev 2014-10-16 15:30:56 följande:

Jo, vi håller tummar och tår att det ska gå. Känns skönt att göra nå och inte bara vänta och hoppas.

Gör ni ett färsk försök nu?! Har du börjat med sprutorna?

Jag kör det korta protokollet så väntar bara på att mensen ska komma så jag får börja med sprutorna. Har allt hemma. Är nog första gången jag längtar efter mensen :)

Det blir ett färskförsök denna gången ja. Börjar med sprutor om ca 2 veckor. Har också allt hemma så det är bara att köra igång. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa