• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1

Jag tycker det är kul med listor. Så kan vi ha bättre koll på varandra. Fyll gärna i eller säg till om ni vill ha med något Glad

{#emotions_dlg.flower}Spraystart

{#emotions_dlg.flower}Sprutstart
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)

{#emotions_dlg.flower}Medicinstart

{#emotions_dlg.flower}VUL

{#emotions_dlg.flower}ÄP
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower}ET/FET

PlusTestdag

GravidVUL

BabyGravida & BF

{#emotions_dlg.flower}Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)

• Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-10-17 10:52:34 följande:

Igår lämnade min man in sitt andra spermaprov för analys. Det förra visade bara 12 miljoner, så de var lite oroliga. Han har också varit superstressad över detta.
    Men, det var så himla snälla och ringde direkt när provet var analyserat igår och det visade 36 miljoner! Hurra, vad glada vi blev! Speciellt min man.
    Hur som helst, det är ju fortfarande under "normalt" så vi kör på ICSI ändå.

Alla mediciner ligger där hemma och väntar. Hur många dagar kör man med den första sprutan? Vilken dag börjar man? Jag vet ju att man ska ringa direkt när man får mens, för att få undersökning. Men brukar man börja på dag 1 med sprutan?

Vad bra! Grattis! :) Det är så konstigt att flera miljoner kan vara för lite.

Man börjar med sprutorna på dag 2-3. Sen brukar man lägga till t ex Orgalutran (om man tar den) på dag 5. Vi gör ultraljud runt dag 8. Sen sprutar man mellan ca 8-14 dagar. Lite olika hur det ser ut. Är man svårstimulerad kan det bli fler dagar.
  • dumdummast

Jag tycker det är kul med listor. Så kan vi ha bättre koll på varandra. Fyll gärna i eller säg till om ni vill ha med något Spraystart

Sprutstart

Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Medicinstart

VUL

ÄP

Vecka 46 - Libra1

ET/FET

Testdag

VUL

Gravida & BF

Antal försök

dumdummast - Nr 1

• Libra1
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart

{#emotions_dlg.flower}Sprutstart

{#emotions_dlg.flower}Medicinstart

{#emotions_dlg.flower}VUL

{#emotions_dlg.flower}ÄP
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower}ET/FET

PlusTestdag

GravidVUL

BabyGravida & BF

{#emotions_dlg.flower}Antal försök
    dumdummast - Nr 1
  • Sjöblomman
    {#emotions_dlg.flower} Spraystart

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-17 11:04:27 följande:
    Vad bra! Grattis! :) Det är så konstigt att flera miljoner kan vara för lite.

Man börjar med sprutorna på dag 2-3. Sen brukar man lägga till t ex Orgalutran (om man tar den) på dag 5. Vi gör ultraljud runt dag 8. Sen sprutar man mellan ca 8-14 dagar. Lite olika hur det ser ut. Är man svårstimulerad kan det bli fler dagar.
    Ja, helt sjukt! Först när de sa att han hade 12 miljoner, så kände jag Woho! Men sen fattade jag snabbt att det var på tok för lite...

Tack för svaren om medicinerna. Jag var lite orolig för att de inte skulle räcka. Jag har en sån där spruta/penna som man skruvar dosen på. Men det kanske alla har?
  • Libra1

Sjöblomman: Då har du Gonal-F. Den brukar man få börja med. Menopuren blandar man och drar upp själv. Sådär kul! :-/

• Luthien87
    dumdummast skrev 2014-10-16 22:34:01 följande:
    Jo så känner jag också eftersom då väljväljer dom den "bästa" typ :).

Jo, det frågade dom min make om han hade haft men inte det inte.

Men nu hoppas vi att lyckas för er :)
    Tack! Vid ultraljudet idag hittade de 7 fina äggblåsor, 1 som var 20 mm och 6 som var 15-17 mm typ. Blir äggplock på tisdag!  
    Läs gärna min blogg: langtanefterbebis.se
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-17 18:11:13 följande:

Tack! Vid ultraljudet idag hittade de 7 fina äggblåsor, 1 som var 20 mm och 6 som var 15-17 mm typ. Blir äggplock på tisdag!  

Ååh spännande. Vad bra. Då är det bara vänta ;)
  • 89Madeleine

Hoppar in i tråden! :)
    Jag och min sambo har försökt få barn i 3 år. Det visade sig att han har få och långsamma spermier, så det blir IVF för oss med. Ska få remissen och ta blodprov nästa fredag den 24/10. Spännande!
    Vill bara börja nu!! :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa