• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Tiana

Kanske kan jag hoppa in här? Var med i en annan tråd, men eftersom vår remiss precis gått iväg hade jag inte så mycket att tillägga i väntans tider till allt som diskuteras där. 
    Utredning gjord, min endometrios bortstädad så gott det går, och jag går redan på Synarela så vi väntar bara på ett datum nu. Väntan är just nu låååååång...

• dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 20:52:00 följande:

Okey! Ganska snart ändå :)  Precis så kände jag också! 

Vi kommer göra ICSI. Min sambo har ca 1,5 milj spermier så att göra vanlig skulle förmodligen inte funka, tyckte läkaren.

Aah vi kör också på ICSI för läkaren tror TT det funkar bäst här men. Maken hade drygt under miljon som "normala". Så chanserna är störst att lyckas med ICSI.

Så nu efter närmare sex år känns det verkligen att det var på tiden :). Jag är dock ganska ung så landstings finansierat har vi bara haft rätt till i typ två år. Därför har det dragit ut på tiden innan vi sökt hjälp, men bättre sent än aldrig :)

Har ni försökt länge?!
  • Cegesi

Jag hoppar också gärna in här om det går bra!

I morgon är det ett år sedan vi var på första utredningsmötet. Jag var säker på att jag hade PCOS och att det var därför det inte blivit något. Det visade sig att jag hade PCOS och att min man hade få och ganska slöa simmare. Dålig kombination så vi fick en remiss till IVF-mottagningen. Vi går på Sahlgrenska.

Igår beslutades det att avbryta vårt första IVF/ICSI-försök på grund av att äggblåsorna inte växter. Det var dag 12 av sprutor. Körde korta protokollet och hoppas att vi hinner göra ett nytt försök innan det här året är slut. Barnmorskan verkade tveksam så jag hoppas att min mens bestämmer sig för att komma tidigt. Ständigt denna väntan!

• Luthien87
    dumdummast skrev 2014-10-16 21:32:59 följande:
    Aah vi kör också på ICSI för läkaren tror TT det funkar bäst här men. Maken hade drygt under miljon som "normala". Så chanserna är störst att lyckas med ICSI.

Så nu efter närmare sex år känns det verkligen att det var på tiden :). Jag är dock ganska ung så landstings finansierat har vi bara haft rätt till i typ två år. Därför har det dragit ut på tiden innan vi sökt hjälp, men bättre sent än aldrig :)

Har ni försökt länge?!
    Okey, ICSI känns säkrare på ngt sätt, eller vad man skall säga. 

Oj det var länge! Hoppas att det funkar för er! 

Vi har försökt sedan januari 2013, men har aldrig använt skydd (bara avbrutet sex). Vi misstänkte rätt tidigt att det kanske var ngt som inte stämde, min sambo har pungbrock och de har sagt att det kan påverka spermaproduktionen. 
    Läs gärna min blogg: langtanefterbebis.se
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 22:05:04 följande:

Okey, ICSI känns säkrare på ngt sätt, eller vad man skall säga. 

Oj det var länge! Hoppas att det funkar för er! 

Vi har försökt sedan januari 2013, men har aldrig använt skydd (bara avbrutet sex). Vi misstänkte rätt tidigt att det kanske var ngt som inte stämde, min sambo har pungbrock och de har sagt att det kan påverka spermaproduktionen. 

Jo så känner jag också eftersom då väljväljer dom den "bästa" typ :).

Jo, det frågade dom min make om han hade haft men inte det inte.

Men nu hoppas vi att lyckas för er :)
  • EmyJ

Hoppar in i tråden :) Jag och min sambo var på Akkis idag och pratade med läkaren om planerat IVF. Jag kommer att börja med hormoner så snart mensen kommer, vilket är om ca 2-3 veckor. Jag har PCOS och min sambo har nedsatt antal spermier. Det är vårt första IVF!

• dumdummast
    EmyJ skrev 2014-10-17 00:04:18 följande:

Hoppar in i tråden :) Jag och min sambo var på Akkis idag och pratade med läkaren om planerat IVF. Jag kommer att börja med hormoner så snart mensen kommer, vilket är om ca 2-3 veckor. Jag har PCOS och min sambo har nedsatt antal spermier. Det är vårt första IVF!

Hej!

Låter precis som mig och min make. Vi är också i start groparna för vårat första IVF. Inväntar bara mensen så ska vi börja.

Lycka till ;)
  • Libra1
    Tiana skrev 2014-10-16 21:14:17 följande:

Kanske kan jag hoppa in här? Var med i en annan tråd, men eftersom vår remiss precis gått iväg hade jag inte så mycket att tillägga i väntans tider till allt som diskuteras där. 
    Utredning gjord, min endometrios bortstädad så gott det går, och jag går redan på Synarela så vi väntar bara på ett datum nu. Väntan är just nu låååååång...

EmyJ skrev 2014-10-17 00:04:18 följande:

Cegesi skrev 2014-10-16 22:03:05 följande:

Jag hoppar också gärna in här om det går bra!

I morgon är det ett år sedan vi var på första utredningsmötet. Jag var säker på att jag hade PCOS och att det var därför det inte blivit något. Det visade sig att jag hade PCOS och att min man hade få och ganska slöa simmare. Dålig kombination så vi fick en remiss till IVF-mottagningen. Vi går på Sahlgrenska.

Igår beslutades det att avbryta vårt första IVF/ICSI-försök på grund av att äggblåsorna inte växter. Det var dag 12 av sprutor. Körde korta protokollet och hoppas att vi hinner göra ett nytt försök innan det här året är slut. Barnmorskan verkade tveksam så jag hoppas att min mens bestämmer sig för att komma tidigt. Ständigt denna väntan!

Välkomna hit!!! :)

• Sjöblomman

Igår lämnade min man in sitt andra spermaprov för analys. Det förra visade bara 12 miljoner, så de var lite oroliga. Han har också varit superstressad över detta.
    Men, det var så himla snälla och ringde direkt när provet var analyserat igår och det visade 36 miljoner! Hurra, vad glada vi blev! Speciellt min man.
    Hur som helst, det är ju fortfarande under "normalt" så vi kör på ICSI ändå.

Alla mediciner ligger där hemma och väntar. Hur många dagar kör man med den första sprutan? Vilken dag börjar man? Jag vet ju att man ska ringa direkt när man får mens, för att få undersökning. Men brukar man börja på dag 1 med sprutan?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa