• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac1

Fick en rosa flytning igår eftermiddag. Idag inget blod när jag tog lutinus. Funderar på om jag kan ha orsakat blödningen när jag tig lutinus på dagen då den var väldigt svår att få in (själva staven) gjorde ont. Men jag har ont i magen! Så jag har nog mens på G ändå. Vaknade av huvudvärk, ond mage, illamående. Känns precis som dagen innan mens fast värre! Brukar inte må illa direkt. Är på RD 11 idag och kan knappt sova. Orolig för att få mens samtidigt som jag skulle tycka det var skönt om den kom nu så jag slipper vänta på den och bli ännu mer besviken.

• Kakan1976
    Pommac1 skrev 2014-12-02 07:50:39 följande:

Fick en rosa flytning igår eftermiddag. Idag inget blod när jag tog lutinus. Funderar på om jag kan ha orsakat blödningen när jag tig lutinus på dagen då den var väldigt svår att få in (själva staven) gjorde ont. Men jag har ont i magen! Så jag har nog mens på G ändå. Vaknade av huvudvärk, ond mage, illamående. Känns precis som dagen innan mens fast värre! Brukar inte må illa direkt. Är på RD 11 idag och kan knappt sova. Orolig för att få mens samtidigt som jag skulle tycka det var skönt om den kom nu så jag slipper vänta på den och bli ännu mer besviken.

Urk vad jobbigt! Hoppas på att det är pga när du tog Lutinuset. Håller tummen!
  • Sjöblomman

Är det någon som vet om vi kommer få göra nästa försök när jag får mens i slutet på december eller om vi måste vänta till slutet på januari?
    Mensdag 4 idag och nu börjar jag känna mig redo för nästa försök. Vi ska till kliniken på onsdag, så får svar då men tänkte ändå höra med er.

• Kakan1976
    Sjöblomman skrev 2014-12-02 08:07:48 följande:

Är det någon som vet om vi kommer få göra nästa försök när jag får mens i slutet på december eller om vi måste vänta till slutet på januari?
    Mensdag 4 idag och nu börjar jag känna mig redo för nästa försök. Vi ska till kliniken på onsdag, så får svar då men tänkte ändå höra med er. smile1.gif

Om man gjort FET behöver man oftast inte vänta men vid ET där hormoner varit inblandade vill de gärna att man väntar. Men fråga dem och säg att du är redo så håller vi tummen för att du köra med en gång.
  • Sjöblomman
    Kakan1976 skrev 2014-12-02 08:23:25 följande:
    Om man gjort FET behöver man oftast inte vänta men vid ET där hormoner varit inblandade vill de gärna att man väntar. Men fråga dem och säg att du är redo så håller vi tummen för att du köra med en gång.
    Ja, jag har ju inga i frysen heller. Så vi måste ju börja om från början. Återstår att se alltså.
  • 83bergkvist
    Linda8110 skrev 2014-12-02 06:48:32 följande:

Någon här inne som vet om man måste ta Lutinus när man genomgår FET i sin normala cykel?

Hej! Jag har för en vecka sedan gjort ett FET i naturlig cykel och tar ingen Lutinus- Lutinus stimulerar ju slemhinnan att bli tjock och i en naturlig cykel behövs inte det. Enligt min läkare iallafall.
  • 83bergkvist
    Libra1 skrev 2014-12-01 17:41:30 följande:
    Vi går också där. Underbar klinik. :)
    Där går jag också, helt fantastiska! Gjorde för en vecka sedan mitt "sista" FET där. Om det inte går vägen nu så måste vi förflytta oss till RMC :(
  • Ssa
    Libra1 skrev 2014-12-01 17:40:08 följande:

Testdag imorgon och har inga större förhoppningar även om symptomen finns där. Fick ett supersvagt plus idag. Det borde varit starkare för att gå vägen. :-/

Svagt plus är bra !! Grattis :)

Själv är jag överstimulerad och fick dränera drygt 2L vätska igår - känns såå skönt. Någon annan här som är eller har varit ÖS?
  • smenskelling

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??

• Sjöblomman
    smenskelling skrev 2014-12-02 10:18:04 följande:

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??

Gnäller? Det är inte ett ordval jag skulle använda om några runt mig upplevde att det gjorde ont! Det låter ju jättebra att du slapp ha ont, men när jag gjorde mitt ÄP hade jag så ont att min man var tvungen att ringa gynakuten på natten. Trots att jag åt dubbel dos citodon. Så nej, jag blir inte glad när det uppfattas som gnäll! 
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa