• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • EmyJ
    smenskelling skrev 2014-12-02 10:18:04 följande:

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??

Ursäkta!! Gnäller? Jag kan säga att för min del så kändes det som att hon grävde runt med en kniv i magen på mig för smärtlindringen hjälpte inte överhuvudtaget! Jag kände mig inte ens lullig... Välj dina ord lite bättre för det här gör mig faktiskt förbannad!
  • EmyJ
    Cegesi skrev 2014-12-01 23:42:20 följande:

På ultraljudet idag hade de växt ytterligare och blivit fler. Läkaren var ganska orolig för att jag ska bli överstimulerad så han sänkte dosen till 150 istället för 175 och så blir det nytt ultraljud imorgon igen. Börjar ju vänja mig vid gynstolen nu.. Hoppas verkligen att jag får ta ägglossningssprutan imorgon. Börjar tröttna på det här nu. Har mått illa från och till sen i fredags. Om det ändå varit på grund av graviditet. 

Jag fick också sänka sista dagarna, från 187,5 till 150 för jag var överstimulerad. Men dom plockade ju iaf och gjorde totalfrys. Läkaren sa att "förr" hade dom avbrutit när det såg ut som det gjorde på mig.. Men nu ger dom ju en mildare ägglossningsspruta och plockar iaf :)
  • Kakan1976

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg smile1.gif Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Bra med 12 ägg!

Jag har också varit på plock idag. Fick ut 6 ägg så hoppas verkligen att de är mogna och blir befruktade. Jag har ont och känner mig svag. Mina första gånger var mkt lättare, känns som att det blir värre gång för gång :(.

Fick en halv lugnande innan men den kände jag mig bara yr och helmärklig av så kan inte rekommendera det.

Nu blir det soffläge resten av dagen.
  • Sjöblomman
    EmyJ skrev 2014-12-02 10:53:05 följande:
    Ursäkta!! Gnäller? Jag kan säga att för min del så kändes det som att hon grävde runt med en kniv i magen på mig för smärtlindringen hjälpte inte överhuvudtaget! Jag kände mig inte ens lullig... Välj dina ord lite bättre för det här gör mig faktiskt förbannad!
    Skönt att någon mer reagerade! Tack!
  • Hanna31

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Roligt att du fick ut så många ägg! Också skönt att det inte gjorde ont på dig!

Tänk på att olika människor upplever olika saker, och att det inte går att jämföra ingreppet som gjordes på dig med någon annans ingrepp. Jätteskönt för dig att det inte var smärtsamt för dig! Jag fick otroligt mycket morfin då det gjorde jätteont. Smärtlindringen fungerade bra men när det släppte hade jag så ont att jag knappt kunde röra mig. Dagarna efter plocket gjorde det fortfarande så ont att jag hade svårt att sitta och gå. Det tog ungefär 1 1/2 vecka innan jag var smärtfri, så var det även vid mitt förra ÄP.

Tråkigt om du uppfattar det som gnäll, jag ser detta forum som en plats att dela med sig av både bra och mindre bra erfarenheter...
  • smenskelling

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

• smenskelling
    Kakan1976 skrev 2014-12-02 10:58:39 följande:

Bra med 12 ägg!

Jag har också varit på plock idag. Fick ut 6 ägg så hoppas verkligen att de är mogna och blir befruktade. Jag har ont och känner mig svag. Mina första gånger var mkt lättare, känns som att det blir värre gång för gång :(.

Fick en halv lugnande innan men den kände jag mig bara yr och helmärklig av så kan inte rekommendera det.

Nu blir det soffläge resten av dagen.

Grattis tilll dina 6 , hoppas du får ett positivt meddelande i morgon!
  • Linda8110
    83bergkvist skrev 2014-12-02 08:51:08 följande:
    Hej! Jag har för en vecka sedan gjort ett FET i naturlig cykel och tar ingen Lutinus- Lutinus stimulerar ju slemhinnan att bli tjock och i en naturlig cykel behövs inte det. Enligt min läkare iallafall.
    Åh hurra!!! Jag blir så glad så jag gråter :)
  • Linda8110
    Ssa skrev 2014-12-02 09:30:43 följande:
    Svagt plus är bra !! Grattis :)

Själv är jag överstimulerad och fick dränera drygt 2L vätska igår - känns såå skönt. Någon annan här som är eller har varit ÖS?
    Jag har varit men slapp som tur var dränera! Det låg precis på gränsen. Så jobbigt.
  • Linda8110
    smenskelling skrev 2014-12-02 11:46:16 följande:

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

Oj vilken otrevlig ton. Känns inte som om det hör hemma här. Detta är inte ett forum där man vare sig dömmer andra eller inte får uttrycka sina egna känslor. Förstår att du inte menar illa men jag tror du ska tänka lite på formuleringen då det är väldigt känsligt. Upplevelsen är så olika för alla. Därför anser jag att man gärna får berätta hur det var för en själv men kanske inte lägga värdering i hur andra känner.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa