• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Hanna31
    smenskelling skrev 2014-12-02 11:46:16 följande:

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

Vill inte alls ge dig skit för något, vill bara påtala att det är olika för alla. Jag har inte, och jag tror inte någon annan har det för den delen heller, något incitament att "skrämma upp" någon annan. Det har varken jag eller någon annan någon behållning av. Min tanke med denna tråden är att den ska vara positiv och att vi ska "heja på varandra" och dela positivt och negativt med varandra. Hoppas verkligen inte att mina inlägg har uppfattats på något annat sätt. Så om jag skriver på fredag att det inte tog sig denna gången, (vilket det nog inte gör som det känns just nu), så är det inte för att skrämma upp andra ruvare, utan bara för att berätta hur det blev för mig. Håller tummarna för alla här inne!

Lycka till nu och hoppas ni får tillbaka ett fint embryo!
  • Heystella

Hej! :) Hur går det för er som ruvar? :) Är på dag 5 idag, och ev. blir det tjuvtest på dag 10 men jag ska försöka hålla mig ända till testdagen.

• Hanna31
    Heystella skrev 2014-12-02 12:10:21 följande:

Hej! :) Hur går det för er som ruvar? :) Är på dag 5 idag, och ev. blir det tjuvtest på dag 10 men jag ska försöka hålla mig ända till testdagen.

Ruvar på dag 8 idag! Testdag på fredag. Det känns som att lingonveckan är på G och lutinusen ser lite färgad ut. Jag känner ingenting i övrigt och har därför svårt att tro att det lyckas för min del... men men, jag hoppas att jag i alla fall får testa innan mensen kommer, jag är så trött på att mensen kommer som en klocka hela tiden så jag vill nog hellre se ett minus först och sen får mensen.. håller andan varje gång jag går på toa typ...hua dessa nojor..

Hur känner du? Har du några känningar??

• Heystella
    Hanna31 skrev 2014-12-02 12:21:07 följande:

Ruvar på dag 8 idag! Testdag på fredag. Det känns som att lingonveckan är på G och lutinusen ser lite färgad ut. Jag känner ingenting i övrigt och har därför svårt att tro att det lyckas för min del... men men, jag hoppas att jag i alla fall får testa innan mensen kommer, jag är så trött på att mensen kommer som en klocka hela tiden så jag vill nog hellre se ett minus först och sen får mensen.. håller andan varje gång jag går på toa typ...hua dessa nojor..

Hur känner du? Har du några känningar??

Ska hålla tummarna för dig och hoppas verkligen att mensen håller sig borta! :) Du fick tillbaka en blasto va? Jag fick 2-dagars så ruvardag 5 för mig är ju ännu ganska tidigt...det enda jag känner är ett vagt illamående som kommer och går, annars inget speciellt :)
  • Cegesi
    EmyJ skrev 2014-12-02 10:58:02 följande:

Jag fick också sänka sista dagarna, från 187,5 till 150 för jag var överstimulerad. Men dom plockade ju iaf och gjorde totalfrys. Läkaren sa att "förr" hade dom avbrutit när det såg ut som det gjorde på mig.. Men nu ger dom ju en mildare ägglossningsspruta och plockar iaf :)

Det är ju fantastiskt hur utvecklingen går framåt. Utvecklas och förfinas. Bra för oss!

Jag behöver inte ta den mildare varianten utan det blir vanligt äggplock för mig på fredag. Blir intressant att se vad som kommer ut. Har 18 äggblåsor i varierande storlekar. :)
  • 83bergkvist
    Heystella skrev 2014-12-02 12:10:21 följande:

Jag är på rd6 idag. Testade svagt positivt igår på rd5. Har satt in blastocyst ostimulerat. Vågar inte riktigt tro på det då jag testat positivt innan och sedan har det försvunnit innan testdag. Känner lite ilningar i livmodern och brösten börjar ömma.
  • 83bergkvist
    Linda8110 skrev 2014-12-02 11:52:08 följande:
    Åh hurra!!! Jag blir så glad så jag gråter :)
    Det är fantastiskt skönt. Inga hormoner, inga mediciner alls. Bara Mitt Val Kvinna- vitaminer blev det denna gången.
  • EmyJ
    Cegesi skrev 2014-12-02 13:06:18 följande:

Det är ju fantastiskt hur utvecklingen går framåt. Utvecklas och förfinas. Bra för oss!

Jag behöver inte ta den mildare varianten utan det blir vanligt äggplock för mig på fredag. Blir intressant att se vad som kommer ut. Har 18 äggblåsor i varierande storlekar. :)

Spännande! :) Lycka till!
  • EmyJ
    Sjöblomman skrev 2014-12-02 11:06:14 följande:

Skönt att någon mer reagerade! Tack!

Ja nån måtta får det vara.. Här ska man stötta varandra och dela med sig av både bra och dåliga upplevelser! Inte klanka ner på någon annan.. Då kanske detta är fel tråd att hänga i.
  • EmyJ
    smenskelling skrev 2014-12-02 11:46:16 följande:

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

Du får inte skit för att du påpekar saker, du får skit för att du utrycker dig som skit om andras väldigt känsliga upplevelser och dessutom inte slutar klanka ner på andra fast du får flera reaktioner... Om du inte kan vara ödmjuk gentemot en annan människas upplevelse så är nog inte det här tråden för dig.. Lär dig istället av den reaktionen du fick och istället för att skylla bort det på våra reaktioner kan du bara be om ursäkt.

Lycka till med babyverkstaden!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa