• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • MS81

Hej
    Angående smärtan vid äggplock så kan det variera från gång till gång.
    Har gjort ÄP fyra gånger och ibland haft så ont att man legat och vridit sig i gynstolen samt inte kunnat stå upprätt på 4dagar efteråt och varit tvungen att gå upp och kräkas på natten för att det värkt så trots maxdos alvedon..
    Andra gånger har jag inte behövt ta någon smärtlindring efteråt knappt känt av ingreppet och kunnat sitta på hästryggen dagen efter..
    Beror mycket på hur äggstockarna ligger samt hur svullna de är vid plocktillfället och hur lätt det är för läkaren att nå och punktera alla blåsor.
    Lycka till alla som kämpar!

• dumdummast
    Kakan1976 skrev 2014-12-03 09:34:16 följande:

Ja det var värst efteråt för min del också, gör fortfarande lite ont men känns bättre idag. Man är inte det minsta sugen på att föra upp en Lutinus på kvällen, urk.

Grattis till 10 ägg! Själv fick jag ut 6 och sitter här och oroar mig över om några blir bra. De skulle ringa idag så jag sitter som på nålar här.

Vad bra att det börjar släppa. Jag hade ställt in mig på det värsta så känns skönt att det inte blev så ;).

Nej det kan jag tänka mig. Ser inte framemot att börja med dom. Jag ska göra det tre gånger per dag med start i morgon.

Ja, 10 känns jätte bra :)

Håller tummarna att dom har blivit bra :)
  • mea84

Minus på testdagen idag och hej mens!! FET v 5 är nu planerat, får hålla tummarna för att lyckas nästa gång! Hoppas någon kan få ett plus i denna tråden snart

• Libra1

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

• mea84
    Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Ett stort lycka till!

Lycka till nästa gång! och ha en toppen bröllopsresa!!!
  • Anermu

Ett stort lycka till!

Va tråkigt :( här började mensen idag så nu ska vi se fram emot nästa steg (sprutorna ) man får ta dag efter dag ! Önskar er en underbar bröllops semester och lycka till 2015 !
  • EmyJ

Ett stort lycka till!

:(( Kram på dig! Ha nu en trevlig resa och njut av den för att orka ta nya tag till nästa försök!
  • Kakan1976
    mea84 skrev 2014-12-03 10:09:38 följande:

Minus på testdagen idag och hej mens!! FET v 5 är nu planerat, får hålla tummarna för att lyckas nästa gång! Hoppas någon kan få ett plus i denna tråden snart

Ett stort lycka till!

Kram till er

• Tgj

Vågar nästan inte skriva detta, men jag fick plus på testet imorse... Men har blödigt till och från sedan lördag. Nu mer än då så det är väll ett tidigt missfall :(

Detta är tredje missfallet och det börjar kännas hopplöst!

• mea84
    Tgj skrev 2014-12-03 10:52:29 följande:

Vågar nästan inte skriva detta, men jag fick plus på testet imorse... Men har blödigt till och från sedan lördag. Nu mer än då så det är väll ett tidigt missfall :(

Detta är tredje missfallet och det börjar kännas hopplöst!

Klart du vågar skriva, kan ju vara så att man blöder trots att man är gravid. Behöver ju inte betyda att de är missfall men förstår så klart din oro med tanke på ökad blödning. Håller unnar och tår för din skull
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa