• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman skrev 2014-11-17 15:09:32 följande:

Nu är jag så deppig. Det gick inte att frysa något av de fyra äggen...

Vad tråkigt! :(

Jag ska ringa imorgon och höra om våra. Är väldigt skeptisk. :-/
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-17 22:05:34 följande:

Ni som tar lutinus, hur många tar ni om dagen? Jag har blivit tillsagd att ta 3 st/dag. Gör det verkligen någon skillnad för att ett embryo ev ska fastna eller inte, tror ni? Känner mig lite skeptisk till detta.

Jag tar 2 stycken om dagen. Min läkare har hört talas om en studie om att det räcker med 2. För 2 eller 3 gör ingen skillnad. Men vid IVF är det viktigt att ta då kroppen inte producerar det lika bra själv. Helst om man gjort långa protokollet. Själv tar jag Ovitrelle (hcg) i små doser för att tvinga mina äggstockar att producera extra progesteron. Får tidig blödning annars. Så ja, det är superviktigt!!! :)
  • Libra1
    trina skrev 2014-11-18 06:49:23 följande:

Testdag idag, minus. Men det har jag vetat om eftersom jag har tjuvtestat. Får ringa och förhoppningsvis få en ny planering på nästa fet som med lite tur kan bli i februari. Har ju ändå sju embryon kvar i frysen.

Nej vad tråkigt!!! Många styrkekramar till dig! :(
  • Libra1
    Hejmennej skrev 2014-11-18 07:19:54 följande:

Jag hoppar in här, jag har smygläst fram till nu och tycker det är skönt att följa andra. Jag och min man har försökt skaffa barn i drygt tre år. De har inte hittat något direkt fel förutom att jag har oregelbundna cykler. Förra hösten provade vi med pergotime tre gånger, utan resultat. Läkaren ville egentligen att vi skulle fortsätta försöka med det, men vi ville inte det. En remiss skrevs i februari och i september blev det förstabesök inför IVFen som påbörjades i oktober.

Jag märkte inte av nedregleringen alls, och inte sprutorna heller ( förutom attdet är obehagligt att ta sprutor). Jag hade en dos på gonal-F på 100. Äggplocket gjordes 6 november och var inte så farligt även om jag hade ont efter. Det hade blivit fler ägg än vad de trodde, jag hörde något om 22 äggblåsor. Hursom blev det femton ägg, varav 12 blev befruktade då tre var skadade. Av dem var fem av god kvalitet och hade fortsatt dela sig till dag två. Så ett ägg sattes in och fyra till frysen.

Så nu håller jag på och ruvar och ska testa på söndag. Jag känner ju ingenting nu förutom lite molvärk vilket gör att jag tänker att det är kört, fast jag ju vet att det inte behöver vara det.

Välkommen hit och ett stort lycka till på söndag. :)
  • Libra1
    Heystella skrev 2014-11-18 07:25:52 följande:

Ska strax göra mitt första VUL sedan sprutstart, håll tummarna för att allt ser bra ut! :)

Hoppas allt såg bra ut! :)
  • Libra1

Rd3 för mig idag.

Har redan molvärk och är öm i vänstra äggstocken. Mår lite illa också. Så här brukar jag känna vid denna tiden. Säkert bara Lutinus/Ovitrelle som gör det.

Hur mår ni andra som ruvar?

• Libra1
    Heystella skrev 2014-11-18 09:25:34 följande:

VUL gick superbra! Är på sprutdag 7 och slemhinnan var perfekt och dom såg 13 äggblåsor, dom flesta kring 10mm just nu. Ska fortsätta med samma dos och ÄP blir med största sannolikhet på måndag!

Känner mig glad och lugn nu och förhoppningsvis så fortsätter det att gå bra hela vägen! :)

Vad spännande! Då börjar det närma sig. :)
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-18 11:08:17 följande:
    Jag känner också lätt illamående o molvärk. Gör ganska ont på höger sida fortf. men tror det är sedan äggplocket.
    Det jobbigaste är ju det psykiska alltså.... usch!!! Från att känna sig normal och realistisk till att vara jättedeppig.
    Kan man inte tjuvtesta lite innan, förra gången började jag blöda på RD 11.

Ja det är jobbigt psykiskt. Jag har fått plus på rd9 med ett 2-dagars. Så visst kan man tjuvtesta. Jag gillar att göra det. För ibland fäster det på mig för att sedan försvinna igen.
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-18 11:12:58 följande:

Några frågor:
    Hur räknar man egentligen ruvardag? Jag har alltid räknat dagen efter ET som 1a dagen.
    Eller ska man räkna ET dagen som första dagen? :) Marginell skillnad.... men ändå =P

I min region har vi 3 gratisförsök. Räknas FET som ett försök?
    Eller hör FET till det tidigare försöket? om ni förstår hur jag menar...

Jag räknar dagen efter som 1.

Det beror på var du bor. I många landsting ingår FET. Men inte där jag bor. Det blir ett halvt försök. :-/
  • Libra1
    Tgj skrev 2014-11-18 16:16:15 följande:

Fick nyss besked att bara (?) tre av åtta ägg vart befruktade. Det är väll inte så bra resultat?

Nu kommer vi få gå och vara orolig till imorgon... Tänk om inget är tillräckligt bra att sätta tillbaka :(

Det är så olika det där. Det känns lite som ett lotteri. Man får försöka tänka att det räcker med ett guldägg.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa