• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Anermu skrev 2014-11-22 17:25:54 följande:

Hej ! Hoppar in här :)

Nu om ca 1 vecka ska vi påbörja första ivf behandling :) har försökt i många åt men inte lyckats ! Bor i Montenegro och va lite rädd för att det kanske inte fanns hjälp att få här men min man kollade upp det och vi påbörjade utredningen i mitten av oktober på en privatklinik:) fick väldigt bra kontakt med läkaren och vi kände oss trygga med honom , självklart fanns det mycket bra historia om kliniken på internet! Vi kom in på kliniken och väggarna var fulla av kort på nyfödda barn via ivf ! Efter all intensiv utredning var det dags för läkarbesöket som känndes skulle avgöra en stor del av våran framtid och läkaren sa självklart ska vi hjälpa er och en ivf skall påbörjas nästa menstruation ;) alltså 2/3-12 ! Jag är 27 år gammal och dom ska återföra 3 ägg på mig :) vill endast höra solsken historier , dom negativa tankarna har jag redan inom mig omedvetet! Vet att det är ovanligt med att återföra 3 ägg ! Men kan inget annat än att verkligen hoppas att ett ägg kan leda till en gravditet!

Välkommen hit och lycka till!

Det låter läskigt att få 3 tillbaka, helst på första försöket. I Sverige är det Socialstyrelsen som sätter stopp för fler. Jag fick 2 denna gången men det är bara för att det är den 5 återföringen.

Hoppas allt kommer att gå bra. Spännande att höra hur det går till utomlands. :)
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-24 09:32:56 följande:

Weiiii! Äggplock på onsdag! Får veta i eftermiddag vilken ägglossningsspruta jag ska ta och utefter det blir det ET nu eller FET i januari. Jag hade typ 15+ äggblåsor på vänster äggstock, crazy... Några färre men större på höger.

Lycka till på onsdag. Oj oj! Det är många. Hoppas det blir ET ändå. :)
  • Libra1
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:33:05 följande:

Tjejer.. Jag är på mitt första ivf försök och vet inte alls hur detta ska kännas. Vet ni?

De plockade 23st ägg i fredags, varav 17st var mogna.

11st (icsi) och 6 ägg gjorde man vanlig ivf på. Alla 11 blev befruktande och delade sig fint. Och ett av de 6ägg med vanlig ivf delade sig.

Nu sattes ett ägg in igår, ivf ägget. Det var tydligen "topp kvalité" och den var symmetrisk och fin.

Alla mina övriga 11ägg frystes ner och de var tydligen lika fina.

Säger läkaren detta "toppkvalitet" och skulle detta göra att ägget får lättare att fästa? Eller brukar man höra detta och ändå få missfall?

Efter äp har jag haft fruktansvärd värk i magen, kan knappt böja med fram å vaknar på nätterna med väldig värk.

Å nu med detta lilla ägg inom mig blir jag sååå orolig. (Sattes in igår) Kan min kropp redan komma att försöka stöta ut ägget?!

Eller varför har jag såhär ont?!

Hur ska man kunna jobba när man mår såhär?

Väntar samtal från kliniken men hoppas att nån av er vet om detta är normalt.. Att ha såhär ont. inte konstant, utan när jag rör mig mycket och står längre stunder. Då känna det som om äggledarna är extremt stora och ömma..

(Sorry för långt inlägg;)

Du fick ut väldigt många ägg så det finns en risk för överstimulering. Håll koll på vikten så du inte går upp mer än 2 kg. Då måste du ringa kliniken eller gynakuten.

Jag har oftast fått tillbaka toppembryo. De ser fina ut på utsidan. Men ingen kan säga hur de ser ut på insidan tyvärr. Men oftast fungerar det bättre med dessa fina.

Det onda har inget med embryot att göra. Inget farligt för det heller. Så var inte orolig för det.

Kanske du har vätska i buken. Drick mycket vatten och ät salt och protein. Tips som jag fått.

Krya på dig!!!
  • Libra1

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni?

Rd10 för mig idag. Tar test men får antagligen bara utslag av Ovitrellen. I morse vaknade jag av mensvärk och att det drar i äggstockarna. Svårt att säga om det är positivt eller inte. Nattkissar fortfarande i alla fall. :)

En vecka till TD. Åh!!!

• Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-25 07:31:10 följande:
    Tack! Känns lugnare av ditt svar <3 är det här som är nackdelen med forum... Att man gör en grej av nåt som säkert inte är nån stor sak!
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:12:33 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni?

Rd10 för mig idag. Tar test men får antagligen bara utslag av Ovitrellen. I morse vaknade jag av mensvärk och att det drar i äggstockarna. Svårt att säga om det är positivt eller inte. Nattkissar fortfarande i alla fall. :)

En vecka till TD. Åh!!!

God morgon! Är det inte dag 11? Vi satte ju in samtidigt men man kanske inte räknar återföringsdagen? :)

För övrigt mår jag hur bra som helst fysiskt! Psykiskt e d värre! ;) Du har fått pos test mao?! :)
    Man räknar inte återföringsdagen. :)

Usch ja. Psykiskt mår man inget vidare. Testen blir positiva men det är bara Ovitrellen. Tog en liten dos i söndags. Så svårt att veta vad som är vad. :O
  • Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-25 08:05:35 följande:
    Tack för infon! :)

Jobbigt! :( Får hoppas på ett staaaarkt plus den 2! <3 1v kvar!!! Känns som en evighet verkligen, tjuvtestar jag inte och tar bara "det riktiga testet" på tis funderar jag på om killen får kolla på d haha... Varje gång jag tagit test e de ju neg så detta kanske gör att cirkeln bryts ;)
    Ja det kan kanske ge lite extra tur. :)
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-25 09:44:12 följande:

God morgon :)

Ruvardag 11 idag.
    I natt hade jag kraftiga mensverks kramper. När jag vaknade var jag helt blöt av svett, varför blir det så? Kändes verkligen som att det var kört!

Men nu känner jag ingenting.... Förra gången fick jag rosa flytning idag sen kom mensen en el två dagar senare.... Testet visar fortfarande minus :(

Ska du ta blodprov som grav test på testdagen? El kan man avgöra själv om det är ett riktigt plus när man har Ovitrellen i omloppet?

Håller tummarna :)

Jag har också känt av kramper idag. Är fortfarande väldigt öm utmed sidorna. Tråkigt att det blir minus för dig. Hoppas det bara är för tidigt.

Svettas också mycket när jag sover. Beror säkert på alla hormoner.

Jag ska ta ett vanligt test nästa tisdag. Då har det gått 6 dagar sedan Ovitrellen. En liten dos kan sitta i upp till 5 dagar vad jag har hört.
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-25 10:11:44 följande:

RD 11: Huvudvärk, illamående, sansöst trött och mensvärk i benen... Vågar inte hoppas. Känns som mens typ hela tiden och blir överlycklig varje gång jag kollar på toa och det inte är blod.
    De här dagarna är de värsta!

Ja det är riktigt jobbigt nu. Man får försöka ta en dag i taget. :O
  • Libra1
    LinneaSvea skrev 2014-11-25 10:15:37 följande:

Jag håller tummar och tår stenhårt Libra01, och ni andra!!! Nu jäklar ska det bli underverk i julklapp!!!

Tack!!! :)
  • Libra1
    Tgj skrev 2014-11-25 12:46:37 följande:

Inget av våra två embryon hade utvecklas optimalt för frysning.... Då känns det inte som att vi kan ha så stora förhoppningar på det vi ruvar på heller?!

Då blir det till att börja om från börja isåfall...

Så ska man inte tänka. Kanske det du har fått tillbaka är ett guldägg. Vi fick 2 toppembryon tillbaka. De andra var sega och ville inte.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa