-
Håller tummen för att det ser bra ut i morgon samt att du blir på smällen ;)Kakan1976 skrev 2014-12-06 21:00:09 följande:Ok tack för info! Detta är 4:e gången för och det har aldrig blivit så här förr. Inget frysen men hoppas ju så klart att jag blir på smällen nu så jag inte behöver vara med om det hör igen jag heller :(
-
Nyfiken! Varför skulle du fortsätta med dem i 3v trots mens? Jag hatar Lutinus! Blev alldeles sårig av dem. Svartnade för ögonen när de skulle tryckas upp... Jag börjades nästan gråta av lycka när barnmorskan sa att de inte behövs denna omgång hahadumdummast skrev 2014-12-06 21:45:46 följande:Jo, för jag tycker nog den är värst av allt. Usch fy och bli. Läkaren sa att jag skulle forfortsätta med dem i hela tre veckor även fast jag får mens. Men men inte mycket att göra :)Linda8110 skrev 2014-12-06 20:23:45 följande:Haha men visst är det så Haha det gör ju det. Men jag känner mig lite smått galen stundvis.
Haha ja den har fritt val när bara den fastnar ;)
-
Haha vi hade inget sexförbud men inte kände man sig så sugen direkt hahadumdummast skrev 2014-12-07 01:06:08 följande:Måste gå med trosskydd dygnet runt, det kommer ut vittklägg, stundvis känns det som att det bara rinner ur en, usch fy och bli för den. Sista jag tog den var kag även trött dygnet runt men hade svårt som tusan att sova. Sex förbudet hade då verkligen inte behövs. Hade inte velat ha sex ändå!
-
Jag fortsatte också med Lutinus ett par dagar efter att mensen kom men bara tills dess att gravtestet visade negativt på morgonen. De sa att med blödning och negativt gravtest så är man garanterat inte gravid.dumdummast skrev 2014-12-06 22:34:34 följande:Jävligt bra fråga. Har nog att göra med att man kan vara gravid fast man blöder skulle jag gissa på. Jag tänkte inte på att fråg. Jag bara gör som dom säger :).
Ajdå, det låter inge bra. Finns ju en gel man kan få i stället. Jag tycker bara att det är vidrigt.
Förstår att du blev glad
Frågade om den där gelen också men de sa att den innehåller en alldeles för låg dos vid IVF. -
Du får ha sex men med kondom. Men detta samt bad och bastu förbud gäller bara i 3-4 dagar efter återföring. Men som sagt så är man inte så sugen ;)dumdummast skrev 2014-12-07 08:31:33 följande:Det har vi. Eller dom rekommenderar en att avstå från sex, bad samt bastu. På grund av infektionsrisken.
Men oavsett så man inte sugen överhuvudtaget. Haha :)Linda8110 skrev 2014-12-07 08:21:41 följande:Ja, precis då känns det ganska självklart att det inte är nå.Jag fortsatte också med Lutinus ett par dagar efter att mensen kom men bara tills dess att gravtestet visade negativt på morgonen. De sa att med blödning och negativt gravtest så är man garanterat inte gravid.
Frågade om den där gelen också men de sa att den innehåller en alldeles för låg dos vid IVF.
Jaha?! Till mig sa dom att om jag reagerar likadant som förra gången. Med sömnsvårigheter och sådant. Så skulle jag höra av så kanske jag skulle prova gelén i stället. -
Jag drömde sjukt mycket under denna process. Vaknade alltid helt slut för det kändes som om jag arbetat hela natten pga drömmarna.Cegesi skrev 2014-12-07 09:44:53 följande:Mysigt. Blir ju intressant. Har drömt jättemycket i natt och vaknat en gång. Vet inte om det beror på det men jag brukar nästan aldrig komma ihåg mina drömmar eller vakna på natten. :)
-
Gud! Grattis!!!samira84 skrev 2014-12-07 10:19:11 följande:
Är i chock nu!! Tjuvtesta i morse, har testdag på onsdag egentligen. Å det var två streck på stickan det ena va ju inte lika skarpt men ändå väl synligt!! Hoppas det går vägen hela tiden nu å att den vill bo kvar!!
-
Våra papper säger 3-4 dagar. Men jag badar aldrig badkar eller bastu så det är inga problem för mig i alla fall ;)dumdummast skrev 2014-12-07 16:14:04 följande:Fast till oss sa dom inget sex efter äggplocket och efter återföringen. Vilket även gäller bastuförbud samt badförbud till och med i den egna badkaret och att det gäller två veckor på grund av infektionsrisken. Och det står så även i papperna vi fick. Att dom avråder från sex bastu och vad i badkar och simhall under dom två första veckorna.
Konstigt att det är olika.
Nej sugen är man ju inte :) -
Typiskt...Bellisa skrev 2014-12-09 07:37:07 följande:
Här var mitt ruvande över...sparsam blödning igår men idag har jag rejäla mensvärkar och det blir mer som vanlig mens
-
Jag hade också jätteont vid ÄL cykeln efter IVF'en. Äggstockarna är ju så ömma och svullna fortfarande så det är därför. Sex var omöjligt i många veckor för mig.Sjöblomman skrev 2014-12-09 08:14:20 följande:
Nu är det dags för ÄL efter misslyckad IVF. Har sjukt ont i äggstockarna. Jag har alltid haft ont vid ÄL men det här är värre är tidigare. Någon som har varit med om det?
Hade sex igår och det var inte så bekvämt, känns ömt därinne. Som det gjorde när jag tog sprutorna och det var fullt med blåsor där inne. Jaja, vi får väl se.
Möte med läkaren imorn för att bestämma hur vi går vidare.