• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Kakan1976
    Heystella skrev 2014-12-08 14:34:21 följande:

Hur går det för er allihopa? :)

Själv vet jag inte riktigt vad min kropp håller på med, är på RD 11 och har haft sparsamma rosa/bruna flytningar i ett dygn och molvärk. I vanliga fall när mensen är på G så får ont i magen och sen kommer den alltid efter max 1-2h. Men inte nu..

Jag är bara på RD 4 och har molvärk lite då och då. Hade sjukt ont i magen i fredags och lördags men det är betydligt bättre nu.  Känner också att jag är luktkänslig. Annars inte så mycket annat.

Hoppas att inte din mens sätter fart utan att det är någon slags genomblödning!

Kram
  • Cegesi
    Heystella skrev 2014-12-08 14:34:21 följande:

Hur går det för er allihopa? :)

Själv vet jag inte riktigt vad min kropp håller på med, är på RD 11 och har haft sparsamma rosa/bruna flytningar i ett dygn och molvärk. I vanliga fall när mensen är på G så får ont i magen och sen kommer den alltid efter max 1-2h. Men inte nu..

Hoppas det är ett gott tecken. Behövs fler plus i den här samlingen. Inte långt kvar till testdag för dig!

Är bara på dag 2 (eller 1 beroende på hur en räknar). På Sahlgrenska sa de att jag skulle räkna ET som dag 1 för att beräkna när testdag blir. Hur som helst så händer det inte så mycket. Försöker jobba men det är sjukt svårt att koncentrera mig på något annat än vad som kanske händer i livmodern.. =)
  • smenskelling

Ruvar på en fem dagars sen i går. Nu till min fråga , det känns som jag har ett litet blåmärke inne i magen, på vänster sida, precis vid naveln. Någon som varit med om det?

Testdag 23/12. Men vi har valt att testa på julaftons morgon.

• dumdummast

Är nu på RD 3 eller fyra beroende på hur man räknar. Jag fattar inte hur man ska kunna tänk på nå annat. Känns som att det snurrar i huvudet hela tiden. Jag vet dock att jag aldrig kommer vänta till testdagen utan testar nog en vecka innan :)

Jag har en fundering hur öppen är ni med familjen eller nära vänner om att ni är i ivf karusellen?

• Kakan1976
    dumdummast skrev 2014-12-08 16:49:07 följande:

Är nu på RD 3 eller fyra beroende på hur man räknar. Jag fattar inte hur man ska kunna tänk på nå annat. Känns som att det snurrar i huvudet hela tiden. Jag vet dock att jag aldrig kommer vänta till testdagen utan testar nog en vecka innan :)

Jag har en fundering hur öppen är ni med familjen eller nära vänner om att ni är i ivf karusellen?

Jag har alltid hört att RD 1 är dagen efter ET/FET.

Jag är mer öppen för varje försök. Har inte ork att mörka längre. Skönt att de på jobbet vet nu också så jag slipper få dåligt samvete varje gång jag behöver ta mig till kliniken eller på akupunktur. Och att det förhoppningsvis finns en förståelse för jag är deppig en period om försöket misslyckas.
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-08 16:49:07 följande:

Råkade trycka på Gilla istället för citera först, haha! Ja det är väldigt mycket som snurrar. Tänker nästan bara på den där bilden från ultraljudet under återföringen som etsas sig fast i mitt huvud. Ganska fint ändå att vi varit med och sett allt från första början. :)

Jag har berättat för mina tjejkompisar men de vet ingenting nu om hur långt vi kommit eller att vi ens startat upp igen. Min familj vet ingenting men min mans mamma vet. Sen har jag berättat för min chef. Var jobbigt att behöva hitta på lögner när jag sprang på ultraljud 4 gånger på en vecka. Hon var väldigt förstående. 
    Kakan1976 skrev 2014-12-08 16:55:49 följande:
    Jag har alltid hört att RD 1 är dagen efter ET/FET.

Jag är mer öppen för varje försök. Har inte ork att mörka längre. Skönt att de på jobbet vet nu också så jag slipper få dåligt samvete varje gång jag behöver ta mig till kliniken eller på akupunktur. Och att det förhoppningsvis finns en förståelse för jag är deppig en period om försöket misslyckas.
    Känns som att många räknar så, så för enkelhetens skull fortsätter jag också att göra det. Spelar ju ingen roll men blir ju enklare att hålla reda på var alla är. :)

Har tänkt på det där med att vara öppen med det. Det är ju ett ganska vanligt problem men det är ändå lite "skamligt" så ingen vågar ju prata om det heller. Möjligtvis att folk pratar om det när de väl har fått barn men det borde pratas mer och öppnar om det.
  • dumdummast

Vi är väldigt öppna med våra problem. Även fast vi är unga 25 och 30 år. Så har vi fått en miljon frågor om ska inte ni skaffa barn snart. Nu svarar vi bra jo vi vill man det går inte så ska få hjälp.

Samt till min kollegor i min arbetsgrupp dom vet om att vi ska gör ivf men inte när.

Sen vet min chef, min mamma, pappa och min närmaste vän. Samt makens föräldrar. Men vi har berättat allt. Ringt efter ultraljud och hållit dom upptaderad vilket dom önskat att vi ska göra. Dom vet även om att pricken finns där inne och när test dagen är. Så jag känner nog att vi är väldigt öppna med att det inte går naturligt.

Cegesi : Eller hur? Känns helt otroligt. Om man blir gravid nu så har man verkligen sett den från start, när den varit som minst.

Kakan1976 : Ja det är svårt att hålla humöret uppe alla dagar. Men bra att dom vet och förhoppningsvis har förståelse

• Bellisa

Här var mitt ruvande över...sparsam blödning igår men idag har jag rejäla mensvärkar och det blir mer som vanlig mens  

• Linda8110
    Bellisa skrev 2014-12-09 07:37:07 följande:

Här var mitt ruvande över...sparsam blödning igår men idag har jag rejäla mensvärkar och det blir mer som vanlig mens smile4.gifsmile4.gif   smile4.gif

Typiskt...
  • Sjöblomman

Nu är det dags för ÄL efter misslyckad IVF. Har sjukt ont i äggstockarna. Jag har alltid haft ont vid ÄL men det här är värre är tidigare. Någon som har varit med om det?
    Hade sex igår och det var inte så bekvämt, känns ömt därinne. Som det gjorde när jag tog sprutorna och det var fullt med blåsor där inne. Jaja, vi får väl se.
    Möte med läkaren imorn för att bestämma hur vi går vidare.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa