• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-11 15:57:24 följande:
    Jo, jag tycker också att det är konstigt. Borde ju vara samma. Men samtidigt så tester jag ju innan om jag vill
    Jo och det blir ju inte ett sämre plus för att en testar senare heller. Och inte när en testar tidigare. :)
  • dumdummast
    Cegesi skrev 2014-12-11 19:01:14 följande:

Jo och det blir ju inte ett sämre plus för att en testar senare heller. Och inte när en testar tidigare. :)

Ja är ju så. Jag har då redan bestämt att jag kommer testa innan. Har laddat upp med tre gravtest hemma
  • Linda8110

Blir så trött och ledsen. Känns som om kroppen leker med mina känslor... Började blöda lite igår och jag trodde att mensen redan var här, RD 7. Sen slutade det och det bara småblödde från och till under dagen. Hoppet tändes att det var en nidblödning! Idag vaknar jag och mensen är definitivt igång... Sorg IGEN! Gud va trött jag är på det här...

• Karriärskvinna
    Linda8110 skrev 2014-12-12 06:10:01 följande:

Blir så trött och ledsen. Känns som om kroppen leker med mina känslor... Började blöda lite igår och jag trodde att mensen redan var här, RD 7. Sen slutade det och det bara småblödde från och till under dagen. Hoppet tändes att det var en nidblödning! Idag vaknar jag och mensen är definitivt igång... Sorg IGEN! Gud va trött jag är på det här...

Ja det är helt otroligt vad jobbigt det är. Det går inte att tänka på något annat.

Jag väntar på positivt på ägglossningsstickan men det verkar inte vilja bli nån glad j-la gubbe... Får mig att tänka att jag kanske aldrig haft ägglossning? Har aldrig använt Clearblues stickor innan.
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-12 06:10:01 följande:

Ja kroppen är förjävlig vissa gånger. Det psykiska är det som är värst tycker jag i hela processen.

Massa kramar till dig och hoppas du får en fin jul
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-12-12 12:58:11 följande:
    Ja det är helt otroligt vad jobbigt det är. Det går inte att tänka på något annat.

Jag väntar på positivt på ägglossningsstickan men det verkar inte vilja bli nån glad j-la gubbe... Får mig att tänka att jag kanske aldrig haft ägglossning? Har aldrig använt Clearblues stickor innan.
    Nej det är galet svårt att få tankarna på annat. I alla fall dessa första dagar medan jag ännu har mens.

Jag var ju i samma sits som du är nu nyligen. Den glada gubben dröjde! Vilken dag är du på?
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-12 13:02:52 följande:
    Ja kroppen är förjävlig vissa gånger. Det psykiska är det som är värst tycker jag i hela processen.

Massa kramar till dig och hoppas du får en fin jul smile1.gif
    Ja verkligen det psykiska! Jag har alltid känt att IVF är den sista utvägen och då får vi i alla fall barn eftersom de inte är något fel på oss. Vad är problemet liksom? Varför funkar det inte? Ja man kan undra.

Önskar er en fantastisk jul också!
  • GrukanGrace

Vi är inne på vårt 4:e försök. Dessa saker har vi ändrat.

1. Icis eftersom flera ägg blev flerbefruktade i första försöket.

2. Tar nu trombyl för att minska risken för miniproppar i livmodern, vilket han vara en orsak till att det inte tar.

3. Aha - assisted hatching, slipning av ägg före återförande. Underlättar för ägget att fästa.

Hoppas att nästa försök är ert bästa och att allt går vägen.

Kram

Linda8110 skrev 2014-12-12 18:06:56 följande:

Ja verkligen det psykiska! Jag har alltid känt att IVF är den sista utvägen och då får vi i alla fall barn eftersom de inte är något fel på oss. Vad är problemet liksom? Varför funkar det inte? Ja man kan undra.

Önskar er en fantastisk jul också!

• Karriärskvinna
    Linda8110 skrev 2014-12-12 18:04:27 följande:
    Nej det är galet svårt att få tankarna på annat. I alla fall dessa första dagar medan jag ännu har mens.

Jag var ju i samma sits som du är nu nyligen. Den glada gubben dröjde! Vilken dag är du på?
    Dag 13 nu, måste komma senast tisdag för att hinna FET innan jul...
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa