• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Kakan1976
    Bellisa skrev 2014-12-09 07:37:07 följande:

Här var mitt ruvande över...sparsam blödning igår men idag har jag rejäla mensvärkar och det blir mer som vanlig mens  

Usch vad tråkigt.

Kram
  • Cegesi

Här var mitt ruvande över...sparsam blödning igår men idag har jag rejäla mensvärkar och det blir mer som vanlig mens  

Nej, vad tråkigt! Ta hand om er. Kram
  • samira84

Känns kört här :(. Har mycket värre mensvärk idag och i går em när jag var på toa var det något på pappret lite mindre än en ärta gulaktig med en lång vit tråd. Inget blod än men kommer nog snart :( ska testa i morgon å ringa kliniken

• Kakan1976
    samira84 skrev 2014-12-09 11:17:58 följande:

Känns kört här :(. Har mycket värre mensvärk idag och i går em när jag var på toa var det något på pappret lite mindre än en ärta gulaktig med en lång vit tråd. Inget blod än men kommer nog snart :( ska testa i morgon å ringa kliniken

Men var det inte bara Lutinus då? Om det inte kommit något blod menar jag? Och mensvärk kan vara växtvärk, känns likadant. Har du tagit något test ännu?
  • samira84

Tror inte det va lunitusen då det här såg lite slemaktigt ut.. Har inte sett ut så förut. Men hoppas det inte är något konstigt. Ska testa i morgon hade inget mer test hemma idag så får vänta tills i morgon..

• Kakan1976
    samira84 skrev 2014-12-09 11:28:12 följande:

Tror inte det va lunitusen då det här såg lite slemaktigt ut.. Har inte sett ut så förut. Men hoppas det inte är något konstigt. Ska testa i morgon hade inget mer test hemma idag så får vänta tills i morgon..

Jag tycker inte att du ska oroa dig! det hade varit värre om det kom blod fast även då kan det bero på något helt annat än ett tidigt missfall.

Håller tummarna för att allt går fint när du testar imorgon!
  • dumdummast

Nej, vad tråkigt. Kram
  • Bellisa

Tack ska ni ha för tröstande ord, vet varken ut lr in, så många gånger vi gjort detta nu och fina embryo tillbaks så vill det ändå inte:( vill bara skrika ut min ledsamhet!!

• Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-12-09 08:14:20 följande:

Nu är det dags för ÄL efter misslyckad IVF. Har sjukt ont i äggstockarna. Jag har alltid haft ont vid ÄL men det här är värre är tidigare. Någon som har varit med om det?
    Hade sex igår och det var inte så bekvämt, känns ömt därinne. Som det gjorde när jag tog sprutorna och det var fullt med blåsor där inne. Jaja, vi får väl se.
    Möte med läkaren imorn för att bestämma hur vi går vidare.

Jag hade också jätteont vid ÄL cykeln efter IVF'en. Äggstockarna är ju så ömma och svullna fortfarande så det är därför. Sex var omöjligt i många veckor för mig.
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-08 18:39:28 följande:

Vi är väldigt öppna med våra problem. Även fast vi är unga 25 och 30 år. Så har vi fått en miljon frågor om ska inte ni skaffa barn snart. Nu svarar vi bra jo vi vill man det går inte så ska få hjälp.

Samt till min kollegor i min arbetsgrupp dom vet om att vi ska gör ivf men inte när.

Sen vet min chef, min mamma, pappa och min närmaste vän. Samt makens föräldrar. Men vi har berättat allt. Ringt efter ultraljud och hållit dom upptaderad vilket dom önskat att vi ska göra. Dom vet även om att pricken finns där inne och när test dagen är. Så jag känner nog att vi är väldigt öppna med att det inte går naturligt.

Cegesi : Eller hur? Känns helt otroligt. Om man blir gravid nu så har man verkligen sett den från start, när den varit som minst.

Kakan1976 : Ja det är svårt att hålla humöret uppe alla dagar. Men bra att dom vet och förhoppningsvis har förståelse

Oj så öppna ni är om det! Själv har jag berättat lite för systrar och arbetskamrater (när vi får frågan). Men chefen vet inte om ivf (bara att jag inte kan få barn)...byter chef nästa vecka så känns inte som läge för det. Mina föräldrar vet att vi inte kan få barn på naturlig väg men inte att vi håller på med ivf, min mans föräldrar vet inget. Inte så mycket att det känns skamligt...jag har ju min endometrios att skylla på då många redan vet att jag opererat bort cystor pga det, MEN skulle jag berätta om ivf skulle jag känna så stor press, vill inte att folk ska fråga hur det går för oss.

Nu har jag iaf fått mitt datum för ÄP, det blir på fredag! Är så nervös...men också gladare än på länge! Nu känner jag mig bara orolig att alla ägg plötsligt ska släppa innan ;)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa