• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • trina

Jag drömde om vår semester inatt så det var ganska trevligt :) men när jag kör med nässpray så brukar jag vakna på nätterna och det är mindre kul.. Ruvardag 3 idag! Så ägget borde fästa nu i dagarna med lite tur!

• Sthlmsthlm
    Libra1 skrev 2014-11-06 05:58:51 följande:

Godmorgon tjejer! Hur mår ni?
    Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.

Hur klarar ni av jobb under behandlingen?

Hemskt med ångest. Ni har ju försökt länge och jag är bara på mitt andra IVF (har visserligen försökt på vanligt sätt i två år innan).

Personligen så mår jag bra av att jobba, träna, komma ut, träffa folk, göra roliga saker. Jag vet att när jag får ångestpåslag av vilken anledning som helst att jag tenderar till att börja tacka nej till saker, skippa träningen ("orkar inte/ har ingen lust"), man äter sämre... det blir lätt en nedåtgående spiral som ökar ångest-nivån. 

Jag kan förstå om man måste sjukskriva sig från jobbet pga av ångest och sömnsvårigheter, men för mig skulle det förvärra. Sitta hemma och verkligen inte ha något annat att tänka på...  men det är så olika för olika personer. 

Försöker hålla mig sysselsatt, men funderar också mycket på plan B på kort och lång sikt..
    - Vad gör jag om det här försöket misslyckas? Då kommer jag åka dit och dit, satsa på träningen, boka den resan...
    - Vad gör jag om jag kanske inte ha förutsättningarna att få barn med egna ägg? Gå för äggdonation, acceptera att leva utan barn, göra ett försök till ändå...

Försöker rationalisera så mycket som möjligt. :)  

Trots det svänger humöret så klart, men jag skulle absolut inte säga att jag mår dåligt. Tvärtom, jag mår faktiskt bra!

Hoppas du mår bättre snart!!
  • EmyJ

Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.

Eftersom det är vårt första försök så försöker jag ta en dag i taget med små mål.. Annars blir det nog lätt överväldigande. Mål ett var att få mens, mål två var att klara av att ta sprutorna, mål tre är att gå på VUL. Jag sätter upp små små mål för att inte bli besviken hela tiden, det har man haft nog av... Så jag tänker att jag lurar mig själv lite så kanske det känns lättare :) Jag har hittills inte svårt att sova, men visst rullar tankarna på...

Stor kram till dig!
  • EmyJ

Glömde skriva att jag vet inte hur det kommer gå med jobbet. Så länge jag inte får ont så kommer jag jobba.. Får röra mig lite långsamt om det blir obehagligt. Jobbar som undersköterska inom demensvård så det blir en del "springa" i korridoren och sitta på huk och tunga lyft... Efter ÄP kommer jag vara hemma några dagar har jag tänkt. Men om det blir obehagligt att jobba under stimuleringen får jag ta en funderare..
  • maka011
    Libra1 skrev 2014-11-05 19:26:27 följande:

maka011: Jag fick blödningar en gång i slutet av en behandling. Ta upp det med kliniken så det inte stör en återföring. Ibland kan hormoner bråka. Hoppas det inte är någon fara.

Vi ska avvakta till vul jag ska på imorgon. Den här eviga väntan. Barnmorskan lät inte jätte positiv. Läkaren hadr inte varit nöjd med utseendet på min slemhinna i tisdags. Så stor risk för att det avbryts imorgon. :(

Drömde i natt att jag fick en dotter. Hon var alldeles perfekt. Har sällan känt sån lycka. Så vaknade jag och slungades rakt in i ångesten. Kan det inte bara få bli vår tur? Allt har gått emot sen dag 1. :'(
  • Flygekorre

Tack för det varma välkomnandet! :)

Vad tråkigt att höra om era motgångar och dåliga mående :( Jag håller delvis med.. Borde vara glad och upprymd av detta men känns mest tufft och känslomässigt! 

Förstår att det måste vara jättejobbigt att kombinera med jobb, jag pluggar och jobbar extra, mindre jobbade nu dock, väldigt skönt att jag inte jobbar heltid, blir många bortförklaringar och lediga dagar :/

Känns bättre idag dock, gjort VUL precis, såg jättebra ut! En extrakoll på måndag sen blir det ev ÄP på ons eller tors :) Men är det bara jag som har jätteproblem med orgalutan sprutorna?! HERREGUD! Blödde (sambon fick ta, jag blev yrslig och svimfärdig) haha känner mig så löjlig! :O

• Libra1

Tack tjejer! Det känns lite bättre nu när alla måsten försvann. Kan inte riktigt hantera det. Jag tror att jag mår som jag gör pga alla motgångar vi haft. Det har varit för mycket negativt helt enkelt. Det känns som ett under att jag står på benen.

Jag verkar vara en av få som inte har så stora problem med Orgalutran. Jag var så nervös över den. Man läser ju bara om det negativa här på nätet. Nackdelen!!!

Kram på er!!! VUL imorgon!!! :)

• Libra1
    Säg till om ni vill ha med något i listan. Jag sitter vid datorn under dagen. :)

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    5 nov - EmyJ
    4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    10 nov - Så vit
    12 nov - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 46 - EmyJ
    Vecka 46 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina

Plus Testdag
    18 nov- trina

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
  • Heystella

Idag är det 5 dagar kvar tills mensen borde dyka upp, så snart är det dags för sprutstart även för mig. Börjar bli riktigt nervös!

Ang. Det här med jobb så är jag otroligt tacksam just nu att jag driver eget företag och jobbar hemifrån. Det underlättar väldigt mycket just nu :)

• Pommac

Äntligen ordentlig mens! Har väntat sedan i söndags. Blir sprutstart på lördag för mig. :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa