Libra1 skrev 2014-11-06 05:58:51 följande:
Godmorgon tjejer! Hur mår ni?
Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.
Hur klarar ni av jobb under behandlingen?
Hemskt med ångest. Ni har ju försökt länge och jag är bara på mitt andra IVF (har visserligen försökt på vanligt sätt i två år innan).
Personligen så mår jag bra av att jobba, träna, komma ut, träffa folk, göra roliga saker. Jag vet att när jag får ångestpåslag av vilken anledning som helst att jag tenderar till att börja tacka nej till saker, skippa träningen ("orkar inte/ har ingen lust"), man äter sämre... det blir lätt en nedåtgående spiral som ökar ångest-nivån.
Jag kan förstå om man måste sjukskriva sig från jobbet pga av ångest och sömnsvårigheter, men för mig skulle det förvärra. Sitta hemma och verkligen inte ha något annat att tänka på... men det är så olika för olika personer.
Försöker hålla mig sysselsatt, men funderar också mycket på plan B på kort och lång sikt..
- Vad gör jag om det här försöket misslyckas? Då kommer jag åka dit och dit, satsa på träningen, boka den resan...
- Vad gör jag om jag kanske inte ha förutsättningarna att få barn med egna ägg? Gå för äggdonation, acceptera att leva utan barn, göra ett försök till ändå...
Försöker rationalisera så mycket som möjligt. :)
Trots det svänger humöret så klart, men jag skulle absolut inte säga att jag mår dåligt. Tvärtom, jag mår faktiskt bra!
Hoppas du mår bättre snart!!