• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac
    Libra1 skrev 2014-11-03 22:44:59 följande:

Det beror lite på hur äggen växer hur många ultraljud man behöver göra. Jag har gjort allt från 1-3 vid mina behandlingar.

Äter ni 500 mikrogram Folsyra om dagen så räcker det. Jag tar t ex Apoteket Kvinna. Där finns hela dosen. Aco Kvinna tror jag man måste ta 2 tabletter om dagen. Tar man ren Folsyra så brukar de innehålla 5 milligram. Alltså mycket mer. De fick vi på recept i början på första kliniken. Men det får man inte längre. Det påverkar inte chansen att bli gravid utan enbart för att undvika så att inte barnet får ryggmärgsbråck under graviditeten. Det kan de vara lite otydliga med att förklara ibland.

God natt!!!

På mitt schema står det att jag ska ta 2 x 500 mikrogram folsyra om dagen. Så jag lyder. :)
  • Nicka

Har varit på gyn och gjort vul plus gravtest som visade negativt :( :( tungt även om de va de vi misstänkte..kommer nu att ta en paus över jul o nyår sen får vi se, kanske inte kommer att vara här så mycke, men jag önskar alla här ett jättelyckatill!!

• Tgj
    Nicka skrev 2014-11-04 16:34:19 följande:

Har varit på gyn och gjort vul plus gravtest som visade negativt :( :( tungt även om de va de vi misstänkte..kommer nu att ta en paus över jul o nyår sen får vi se, kanske inte kommer att vara här så mycke, men jag önskar alla här ett jättelyckatill!!

Va tråkigt! Hoppas ni kan hitta nya krafter till det nya året!
  • Tgj
    Libra1 skrev 2014-11-03 22:46:10 följande:

Tgj: Lycka till på VUL imorgon. :)

Tack! Det gick ganska bra. Fick höja dosen till 150 ie och ny koll på mån. Jobbigt att vänta och hinna tänka alla dåliga tankar 1000 gånger...

Hur går det för dej? Vad är det för skillnad på gonal-f och menopur?
  • maka011

Dåliga nyheter på vul. Hade inte hänt något sen sist. De på gyn ville avblåst detta försöket, men callanderska vill ge det en chans till.
    Så ska höja menopurdosen till 150 och göra nytt vul 7/11. Ber en stilla bön för bättre resultat då. Vill inte behöva börja om. :(

• Sjöblomman
    Nicka skrev 2014-11-04 16:34:19 följande:

Åh nej vad tråkigt! Men nu kan ni ladda om och komma tillbaka med nya krafter. Låter sunt att ta en paus, så hinner ni "bara vara" ett tag och få ny energi.

KRAM
  • Sjöblomman

Idag är det dags för sprutsort nr 2 för min del... Lite orolig eftersom BM sa att den är trögare att få in samt svider. Uh! Inte mycket att göra, bara att stå ut.
    Men det känns så märkligt när flera har problem, hade tänkt mig att det skulle flyta på med allt fram tills ägget är på plats. Ingen hade informerat om att det är mycket som kan hände under resans gång... Känner mig lite dum.

Imorn är det VUL nr 2 för min del, fast första efter sprutstart. Spännande att höra om någonting har hänt... Känner mig svullen och det känns som att äggstockarna är "trånga" om ni förstår vad jag menar.

• Så vit

Nu har jag tagit första sprutan! Det gick bra! Jag vågade inte riktigt titta, så jag fick ligga ner och klämde ihop en stor del av magen. Blev jätteskakig och tappade mer och mer tag, men det gick bra. Men nu efteråt blev jag helt nojjig att jag skulle ha råkat spruta lite utanför eller att jag råkade ta fel mängd eller något annat liknande. Fast jag vet att det antagligen inte är så! Och efter jag inte vågade titta såg jag efteråt att sticket hamnade ovanför naveln, men det ska väl inte göra nånting eller? Hormonerna hamnar ju i kroppen på rätt sätt ändå eller, spelar väl ingen roll var man tar sprutan?

• dumdummast
    Så vit skrev 2014-11-04 19:06:10 följande:

Nu har jag tagit första sprutan! Det gick bra! Jag vågade inte riktigt titta, så jag fick ligga ner och klämde ihop en stor del av magen. Blev jätteskakig och tappade mer och mer tag, men det gick bra. Men nu efteråt blev jag helt nojjig att jag skulle ha råkat spruta lite utanför eller att jag råkade ta fel mängd eller något annat liknande. Fast jag vet att det antagligen inte är så! Och efter jag inte vågade titta såg jag efteråt att sticket hamnade ovanför naveln, men det ska väl inte göra nånting eller? Hormonerna hamnar ju i kroppen på rätt sätt ändå eller, spelar väl ingen roll var man tar sprutan?

Bra jobbat :)

Nej till mig sa dom att man tar den runt om naveln ovanför, under på sidorna spelar ingen roll :)
  • Så vit

Vad bra, då ska jag inte oroa mig för att jag satte den på "fel" ställe och får försöka pricka rätt imorgon! Tungan ute

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa