• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac
    MadArp skrev 2014-11-03 21:10:25 följande:

Finns tydligen flera förklaringar, "tjockt skal" för spermierna att tränga igenom, enzymerna som sitter fram på spermierna kan vara svaga så de inte kan tränga in i ägget, sista förklaringen trots att både ägg och spermier såg bra ut så kan kvaliteten varit dålig...

Nästa gå g blir det icsi (eller hur det stavas). Måste nu vänta till min andra blödning innan vi kan börja på nästa försök...

Idag en tung dag, trodde aldrig att alla skulle stryka med.... Tack för fina kommentarer, värmer!!

Okej, vad bra att ni får ytterligare hjälp till nästa gång. Det kan ju inte vara helt enkelt att veta heller första gången hur äggen och spermierna fungerar tillsammans. Jag börjar fundera på om det kan vara vårt problem också. Tänk om? Borde de inte kunna se och hjälpa någon in i ägget i tid så att man får en changs i allafall? Vet ju inte alls hur det funkar men tycka kan man ju göra. Hmm...
  • Pommac

Ytterligare en fråga: jag ska ta två folsyra tabletter från nu. Kan man ta en folsyra och sedan ta en multivitamin gravid? Alltså jag får ju i mig lika mycket folsyra då så det borde väl fungera? Är rädd att jag saknar någon viktig vitamin.

• Så vit
    Pommac skrev 2014-11-03 21:25:17 följande:

Ytterligare en fråga: jag ska ta två folsyra tabletter från nu. Kan man ta en folsyra och sedan ta en multivitamin gravid? Alltså jag får ju i mig lika mycket folsyra då så det borde väl fungera? Är rädd att jag saknar någon viktig vitamin.

Annars kan du ta två multivitaminer istället. Det rekommenderade min klinik så jag tar en multivitamin kvinna morgon och kväll. Då ska man få i sig tillräckligt med folsyra tydligen.
  • Så vit
    MadArp skrev 2014-11-03 21:10:25 följande:

Finns tydligen flera förklaringar, "tjockt skal" för spermierna att tränga igenom, enzymerna som sitter fram på spermierna kan vara svaga så de inte kan tränga in i ägget, sista förklaringen trots att både ägg och spermier såg bra ut så kan kvaliteten varit dålig...

Nästa gå g blir det icsi (eller hur det stavas). Måste nu vänta till min andra blödning innan vi kan börja på nästa försök...

Idag en tung dag, trodde aldrig att alla skulle stryka med.... Tack för fina kommentarer, värmer!!

Fy vad tråkigt! Rynkar på näsan

Hoppas att det funkar bättre med ICSI nästa gång. Surt bara att man inte visste att det kanske skulle behövas innan så att ni behöver göra ett helt nytt IVF och dra ut på tiden.
  • Sjöblomman
    Pommac skrev 2014-11-03 21:15:48 följande:
    Hur mycket måste man ha betalat för att komma upp i det?
    2200 per år
  • Sjöblomman

Vi bad om icsi direkt eftersom min mans spermier ligger precis under "normal" kvalitet. Så det kommer vi köra på nu när det är dags.

Hoppas det går bra nästa gång! Man tror ju att 13 ägg ska ha goda chanser...

• Libra1
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    10 nov - Så vit

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ
    Vecka 46 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina

Plus Testdag
    18 nov- trina

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
  • Libra1

Det beror lite på hur äggen växer hur många ultraljud man behöver göra. Jag har gjort allt från 1-3 vid mina behandlingar.

Äter ni 500 mikrogram Folsyra om dagen så räcker det. Jag tar t ex Apoteket Kvinna. Där finns hela dosen. Aco Kvinna tror jag man måste ta 2 tabletter om dagen. Tar man ren Folsyra så brukar de innehålla 5 milligram. Alltså mycket mer. De fick vi på recept i början på första kliniken. Men det får man inte längre. Det påverkar inte chansen att bli gravid utan enbart för att undvika så att inte barnet får ryggmärgsbråck under graviditeten. Det kan de vara lite otydliga med att förklara ibland.

God natt!!! Glad

• maka011

Stort tack för alla gratulationer! :) Känns lite konstigt att jag ska bli någons fru. Nytt vul imorgon. Wish me luck! :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa