• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    trina skrev 2014-11-10 19:13:41 följande:

Kör med trosskydd för med lutinus rinner det nästan mellan benen ibland. Ruvardag 7 och det är brunt... Har aldrig gjort FET, är det normalt eller är det kört? Det är inte blod utan brunt som gammalt blod. Inte mycket, men mer än en femkrona...

Sålänge man tar Lutinus så blir det brunt. I alla fall på mig. Jag började få brunt på dag 11. Det var brunt ända tills dess att jag slutade med Lutinus, då blev mensen vanlig.
  • trina
    Linda8110 skrev 2014-11-10 20:40:01 följande:

Sålänge man tar Lutinus så blir det brunt. I alla fall på mig. Jag började få brunt på dag 11. Det var brunt ända tills dess att jag slutade med Lutinus, då blev mensen vanlig.

Har bara gjort ET en gång innan och då fick jag ingenting fören jag slutade med alla mediciner... Men då är det inget att hoppas på då? :(
  • Libra1
    trina skrev 2014-11-10 19:13:41 följande:

Kör med trosskydd för med lutinus rinner det nästan mellan benen ibland. Ruvardag 7 och det är brunt... Har aldrig gjort FET, är det normalt eller är det kört? Det är inte blod utan brunt som gammalt blod. Inte mycket, men mer än en femkrona...

Det behöver inte vara kört för att det kommer brunt. Slemhinnorna blir sköra och vissa får en genombrottsblödning när de blir gravida. Ge inte upp för tidigt!!!
  • Lokattis
    trina skrev 2014-11-10 20:43:22 följande:

Har bara gjort ET en gång innan och då fick jag ingenting fören jag slutade med alla mediciner... Men då är det inget att hoppas på då? :(

Jag fick bruna flytningar i våras efter FET på rd9-10, men det slutade och sen plussade jag på rd12. Behöver inte alls vara kört! (Sen fick jag MA i v12, men det hängde ju inte alls ihop med de bruna flytningarna.)

Efter ET i oktober blödde jag litegrann rd10-12, men det avtog också och då plussade jag på rd14. Nu är jag i v11. Många blöder lite grann precis i början!
  • MTLL

Till er som har sprayat med Synarel - har ni haft illamående? E på spraydag 3 och mår riktigt illa! ????

• Linda8110
    trina skrev 2014-11-10 20:43:22 följande:
    Klart du ska hoppas!!!!! Jag berättade bara hur det var för mig. Hoppet är inte ute förrän testet visar negativt.
  • Sthlmsthlm
    Lokattis skrev 2014-11-10 21:24:14 följande:
    Jag fick bruna flytningar i våras efter FET på rd9-10, men det slutade och sen plussade jag på rd12. Behöver inte alls vara kört! (Sen fick jag MA i v12, men det hängde ju inte alls ihop med de bruna flytningarna.)

Efter ET i oktober blödde jag litegrann rd10-12, men det avtog också och då plussade jag på rd14. Nu är jag i v11. Många blöder lite grann precis i början!
    Hoppfullt. Tack! :) 
  • Tgj
    MTLL skrev 2014-11-10 21:41:03 följande:

Till er som har sprayat med Synarel - har ni haft illamående? E på spraydag 3 och mår riktigt illa! ????

Klarade mig helt utan biverkningar men när jag läste på så verkade det finnas väldigt många och illamående är säkert en av de!
  • Bellisa
    MTLL skrev 2014-11-10 21:41:03 följande:

Har också klarat mig utan biverkningar. Men som Tgj skriver, det finns väldigt många.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa