• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-11 19:41:47 följande:

Hej, hej! Fick problem med familjeliv. Tappat bort mitt lösenord och får inget nytt där jag frågar efter det. Har mailat forumvärden men har inte fått något svar. Ja, nu heter jag Pommac1 istället för Pommac. Så kan det gå. Här är det dags för spruta nr 4 ikväll och i morgon börjar jag med två sprutor. Sedan är det VUL på torsdag. Spännande, spännande! Samtidigt som det känns lite skräckfyllt. Har inga biverkningar eller symtom och inga humörsvängningar. Så man börjar ju undra om det verkligen händer nåt. Men brösten känner jag av ibland. Men det kan man ju göra ändå.

Samma här! Har inte känt nåt förrän idag på sprutdag 13.

Men enligt vul så växer det många iallafall :)
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-11 20:02:38 följande:
    Ett stort lycka till! Det kommer säkert gå bra. Har du fått morfin innan? Det biter bra på mig så jag känner inte så mycket. På vår klinik får man bara Stesolid om man frågar efter det. Det tycker jag du ska göra om du känner dig väldigt nervös. Men själva ingreppet går så snabbt så det behövs knappt. Man blir lite smålullig av morfinet också. Alla brukar vara så gulliga mot en, särskilt om man är nervös. Vad är du mest rädd för? Fråga på!!! Jag ska göra detta för 5:e gången på torsdag. :P
    Det är första försöket... Så jag känner mig nervös och förvirrad...

Gör det ont?

Hur lång tid tar det?

När får man veta hur många ägg?

Kommer det göra ont nät man går på toa efteråt?

Tack för stöttning!!
  • Flygekorre

Åh vad skönt med information! Jag har och ÄP imorrn men börjar fundera på om ovitrelle inte bitit på mig - känner ingenting?! :( Hur var det för er som tagit ovitrelle??

• Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-11 20:08:45 följande:

Gör det ont?

Hur lång tid tar det?

Tack för stöttning!!
    Massor av lycka till! Du får veta direkt när de är klara hur många ägg de fick ut.
  • Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-11 20:10:36 följande:

Massor av lycka till! Du får veta direkt när de är klara hur många ägg de fick ut.

Goda nyheter att man får veta direkt!! :) Om det nu blir nåt (överanalyserar allt nu sista timmarna haha... :( )
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-11 20:12:11 följande:
    Goda nyheter att man får veta direkt!! :) Om det nu blir nåt (överanalyserar allt nu sista timmarna haha... :( )
    Det blir ägg :)
  • Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-11 20:14:27 följande:

Det blir ägg :)

Men tänker om ägglossningen inte satt igång!? Usch vad löjlig jag känner mig! Sambon bara driver med mitt nojjande haha! :D
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-11 20:08:45 följande:

Gör det ont?

Hur lång tid tar det?

Tack för stöttning!!

På mig gör det inte direkt ont. Det sticker till lite. Gör det för ont så säger du till så får du mer morfin.

Det tar 10-15 minuter ungefär. Snabbare än du tror. Tar du en Stesolid innan så kommer du vara rätt borta. Lite tråkigt tycker jag. För man missar det roliga som händer på skärmarna. Man får titta när dem plockar.

Efteråt så får ni träffa läkaren och få svar på resultatet. Då kan man ställa lite frågor.

Vissa kan ha svårt att kissa efteråt. Man får inte gå hem förrän det går. Första gången gjorde det lite ont på mig men inte de andra. När man kommer hem så ta alvedon/panodil var 4:e timme om du har ont. Det känns som kraftig mensvärk.
  • Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-11 20:04:32 följande:

Samma här! Har inte känt nåt förrän idag på sprutdag 13.

Men enligt vul så växer det många iallafall :)

Oj. Dag 13? Jag hade tänkt att dag 11 nåt är då man plockar ut äggen. Men det är klart att det blir väl olika. Vill nog helst i min önskning att det ska bli äggplock så snart som möjligt. Men samtidigt förstår man ju att det tar ett tag. Man får ha tålamod. Gaa!
  • snorklan
    Flygekorre skrev 2014-11-11 20:20:25 följande:
    Men tänker om ägglossningen inte satt igång!? Usch vad löjlig jag känner mig! Sambon bara driver med mitt nojjande haha! :D
    Jag hade tvärt om ångest, tänk om äggen skulle ha lossnat redan? Det blev 16 st ut vid ÄP. Det finns så mycket att oroa sig för när man håller på med detta, vi får lita på att klinikerna vet vad de gör.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa