• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Anonym (jävlar) skrev 2014-11-20 21:39:15 följande:
    Är bebin helt symptomfri när du bara äter lax och potatis? Det är väl positivt. En bra plan är väl i så fall att testa sak i taget tills du vet.

Ja, i stort sett. Har försökt utesluta och testa sedan han var 7 veckor gammal. Får ändå inte ihop det. Själv fått järnvärde på botten och vitaminbister nu. Tar tabletter men det hjälper inte tillräckligt. Vet om att jag ska undvika äpple, banan, citrus... Och sen reagerade han när jag käkade färdigköttbullar och pasta... Men han reagerar bara på vissa sorters smörgåsar. Därtill blir han grinig och gasig direkt här han fått majskrokar, men inte när han fått rån.. För matdagbok men får ändå inte ihop det.

Anonym (åäö) skrev 2014-11-21 07:44:43 följande:
    Gav de inga andra råd?  Finns det inga möjligheter till avlastning för dig?
    Om du inte får någon annan avlastning, så är det väl dags att söka förskola så att sonen kan börja vid exakt 12 mån. Då kan du börja jobba alt söka nytt jobb.

Nej. Och det lilla hon sa var så basic så det var ingenting jag hade nytta av.
     Redan sökt förskola. 6 mån innan han ska börja får man söka och jag sökte samma dag det var möjligt.... Men det är ju iaf 4½ månad kvar dit. Själv är jag sjukskriven till juli 2016 så ser fram emot att bara kunna vara hemma dom timmarna faktiskt.

Anonym (allergi) skrev 2014-11-21 08:58:34 följande:

Hur mycket hjälp för du av exet då? Mer nu?

Nja, Han är som förut här på helgerna. Men det känns som han fattar att jag behöver viss egentid nu så han har tagit iväg ungarna för att handla och fika på stan och sådär nu ett par gånger. Vi har väl hittat tillbaka till varandra lite bättre nu, även om det är skört fortfarande.

• Anonym (-_-)

Tillbaka på ruta 1. Nu höll han på att kvävas. Han hade somnat i min säng. Jag satt vid datorn. Hörde ett konstigt gurglande ljud, och går upp för att kolla så han inte vaknat och kan råka ramla ut sängen. Istället möts jag av att sonen är lilaröd i ansiktet och alldeles stel i panik. Kräks över hela hakan och blöt på bodyn hela vägen ner till blöjkanten. Stirrar bara rakt ut i luften och håller på att kvävas. Jag tar upp honom och vänder honom med ryggen uppåt och ut kommer, jag skulle gissa 5 dl kräks.... Tröstar, lyfter in i badkaret. Där bajsar han, kräks lite till, gråter. Hysteriskt skrik sedan dess. Vi har varit ute i friska luften en sväng för att underlätta andning och svullnad. Brukar bli lite lättare för honom då. Fortfarande vaken och ligger o snyftar i min famn just nu. Hemskt.

• Anonym (-_-)

Nu åkte jag inte till akuten. Kalla mig knäpp, men det hade inte gynnat någon av oss att dra iväg alla 3 barn i taxi kl 22 på kvällen när jag ändå hade läget under kontroll. Kräkningarna är ingenting nytt, även om det var en ny situation som hände eftersom jag alltid haft koll tidigare när han haft reaktioner och kunnat parera.

Akuten hade förmodligen inte gjort någonting specifikt eftersom det inte var en akutsituation. Vi hade blivit inlagda och fått invänta att läkare kom nu på morgonen. och jag hade inte fått iväg de större till skola och dagis. Av den anledningen valde jag att ta det nu idag. Jag har ringt barnmottagningen och BVC. De två större är iväg behöver inte bli oroliga över vad som händer. Jag har inte sovit inatt, mest ytligt blundat. Lite typiskt eftersom den lille sov 00-10 med enbart ett enda avbrott....

• Anonym (-_-)
    Ellie skrev 2014-11-26 23:10:40 följande:

TS, i de flesta av dina inlägg där du talar om utredningar nämner du bara allergier. Har man tittat på andra sjukdomar/orsaker till besvären? Har man (som många föreslagit i tråden) tex testat för cystisk fibros? Provat behandling för reflux? Gjort någon passageröntgen för att tex leta efter malrotation (som kan ge kräkningar och skrikighet mm)?
    Ditt barn verkar behöva en mer grundlig utredning (såvida man inte gjort detta och jag missat det i dina inlägg).

Nej. Vi är precis i uppstarten på utredning. Först vid 7 veckors ålder hette det kolik, uteslut mjölkprotein.. Sen har det spunnits vidare på det. Allergidelen just på grund av att han bara reagerar ibland. Vore det någonting annat så skulle väl reaktionerna vara konstanta? Vid varje måltid? Nu har jag lyckats få ner det till 2 ggr/vecka ca med reaktioner pga min strikta diet.

• Anonym (-_-)

Ja han kommer idag och är kvar till måndag...

• Anonym (-_-)
    Flygfotogen skrev 2014-11-28 17:43:26 följande:

OT men hur kan du vara sjukskriven till juli 2016?

Snarare blir beviljad ersättning från FK årsvis. Finns antingen 1-2 eller 3 år... Står rekommenderad tid på läkarutlåtandena och denna gång skrev dem 2 år....

• Anonym (-_-)

Lillen har gått ner i vikt.. 9 månader gammal, väger nu 7 kg.. Kommer färskt blod i bajset, men han verkar inte förstoppad. Kanske är reflux trots att vården avfärdar det. Har fört dagbok över sömnen. Mellan 4 - 9 timmar per dygn, alltså inte nätterna, utan även inkluderat vilorna på dagen i den räkningen... Jag gråter för att jag är så trött men lilleman är vaken och gnällig. Ja... Undrar om det blir någon jul här.......

• Anonym (-_-)

Barnmottagningen har tid igen andra veckan i Januari. Dom tycker inte det låter akut. Eftersom han bajsar ca 1 tillfälle per vecka så är det troligtvis så att han är hård i magen och därför det kommer lite blod. Ge mer Laktulos.

Jag förklarar att han ammar, då ska det ju kunna vara normalt att inte bajsa på upp till 2 veckor. Han äter vanlig mat (smakisar) 2-3 tillfällen per vecka och då kommer ju det mesta upp så jag ser inte det konstiga i att han inte bajsar mer.

• Anonym (-_-)
    Chinchilli skrev 2014-12-12 12:41:09 följande:
    Nu kommer jag säkert låta hemsk men jag blir så ARG!! Ditt barn mår INTE BRA!! Har inte gjort sen han föddes för flera månader sedan!! Och du som mamma verkar ha hamnat i ett apatiskt tillstånd. Du får inte sova och din man harlämnat dig så man förstår att du inte vara på topp men du måste ändå vara hans MAMMA!

Flera i tråden (inkl mig) har sagt åt dig att åka in akut, ge dig inte, kräv hjälp m.m. För det är det man gör om man är allvarligt orolig för sitt barn! Du har alltid en ursäkt/förklaring till varför du inte gör det, men det håller inte. Jättebra att du försöker med din kost etc men det räcker ju uppenbarligen inte! Det du måste förstå är ditt barn har bara dig som kan slåss för honom och nu kan inte du det. Då får du hitta någon som gör det. Ring pappan som får ta honom till sjukhuset. Eller din mamma. En vän. Någon som kan stå på sig och som orkar, för barnets skull!!!

Önskar er lycka till

MEN VARFÖR TROR DU JAG SKRIVER HÄR?! Dom gör ju inte ett skit. Jag åker in akut. Blir mottagen. Sitter på ett rum 3-4-5 timmar innan man får träffa läkare. Förklarar. Dom tar blodprov, lyssnar på hjärta, lungor, sen får man vänta ytterligare 3-4-5 timmar på provsvar. Sen blir man hemskickad för att någon ska skicka ut kallelse för det ena, det andra eller det tredje. Vägrar man gå så får man sitta i korridoren ytterligare 3-4-5 timmar innan någon kommer och pratar med en och gör samma procedur igen!

Vi har gått igenom diverse ultraljud för blåsljud på hjärtat, pricktester, blodprover men sedan ledrer det ingenvart mer i det akuta skedet.

Barnmottagningen fick remiss för pricktest nu sist, när det visar noll så ber jag dom kolla reflux. Då KAN DOM INTE göra det samtidigt. För då måste dom ha en NY remiss från BVC. Läkaren kopplat till BVC har varit sjukskriven 2 veckor, kom tillbaka 1 vecka o då hann inte sköterskan prata med honom, sen sjukskriven igen och blir inte tillbaka förrän efter jul nu. Dom säger åt mig att vänta.

Jag kan inte sitta i korridoren på sjukhuset med 3 barn dygnet runt. Jag har inte ens bil så det tar mig 2 timmar att åka dit, 2 timmar att åka hem. Dom måste ha mat, gå i skolan och dagis, sova. VAD FÖRVÄNTAR DU DIG ATT JAG SKA GÖRA MER?

JAg skriver här i tråden för att få råd för jag kommer fan inte på någontng mer att göra. Jag vet inte hur jag ska få dom att ta mig på allvar? Jag har INGEN som kan ta över eller gå in och göra det här åt mig... SÅ Jag kanske ska ringa till soc och lämna bort barnet istället för mig verkar ingen lyssna på. Kanske lyssnar dom på ett fosterhem/soc handläggare. Det verkar vara enda alternativet som finns kvar!

• Anonym (-_-)
    Anonym (åk in) skrev 2014-12-12 14:01:05 följande:

Håller med ovanstående. Du kan inte bara sitta hemma och vänta längre. Du M Å S T E åka in akut och inte lämna sjukhuset förrän ni blivit ordentligt utredda. Förstår inte varför du inte bara gör som alla säger. Du eller pojken kommer ju att stryka med annars.. Om inte annat av utmattning.

Och hur många gånger tycker du att jag ska åka in? 

Hur många timmar utan mat, sömn, skola ska dom andra två barnen stå ut med innan jag ger upp? 

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.