septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Förklaringen till de senaste dagarnas bök med sovandet och kinkighet fick nog sin förklaring nu. Två små risgryn i underkäken. Nu får de gärna skynda på att komma upp för jag behöver få sova på natten och få saker gjorda på dagen.
Replica: jag gjorde små kikärtsbullar till Ingrid idag som var mycket poppis! Mixade smör, vatten och kikärtor
Hur gamla är era bebisar nu och hur långa stunder orkar de vara vakna?
Vi är där och söver om efter en halvtimme i förebyggande, och får henne att sova någon timme till.
Nej, bakåtvänd stol är inte säkrare än babyskyddet. Finns inget som säger det alls.
Det som gäller är att barnets kan byta när det kan sitta med stöd. Så gränsen på 9 kg är en riktlinje. Vissa stolar kan man ha kil för att få mer liggande lutning på. För vissa stolar gäller kilen upp till 13 kg.
Isofix gäller till 18 kg sen måste stolen bältas. Alla Isofix kan inte bältas och man måste då köpa ny stol.
Nej, bakåtvänd stol är inte säkrare än babyskyddet. Finns inget som säger det alls.
Det som gäller är att barnets kan byta när det kan sitta med stöd. Så gränsen på 9 kg är en riktlinje. Vissa stolar kan man ha kil för att få mer liggande lutning på. För vissa stolar gäller kilen upp till 13 kg.
Isofix gäller till 18 kg sen måste stolen bältas. Alla Isofix kan inte bältas och man måste då köpa ny stol.
Man ska byta när barnet sitter med stöd, det behöver inte sitta själv. Den bakåtvända är mycket säkrare än babyskyddet så det är bra att byta så fort som det är möjligt. Vi har Axkid minikid till vår tjej och hon sitter bra i den. Valde mellan den och maxway. Axkid kan dock användas längre så därför föll valet på den, den är längre i ryggen.
Jo jag är väl insatt i det här med bilbarnstolar och har full koll Uttryckte mig nog lite dumt, eller skrev inte vad jag menade fullt ut. I en bakåtvänd stol så sitter barnet mer upprätt än i ett babyskydd. Och ju mer barnet lutar ju större kraft får nacken ta vid en ev. krock. Därav att det oftast anses att det är säkrare med bakåtvänd bilstol än babyskydd.