• BjörkW

septemberbarn 2014

En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!

• Svar på tråden septemberbarn 2014
  • misa85
    Kroken skrev 2015-03-06 20:54:28 följande:
    Gjorde slag i saken och beställde två bakåtvända bilbarnstolar från Babyland i dag. Var nöjd med valet (Axkid minikid), och är det fortfarande, men nu ikväll fick jag mejl från Babyland om att de har 15% rabatt på hela sortimentet hela helgen! FAN!!!!! Rent ut sagt! Det hade betytt ca.800:- mindre för vår del! Har mejlat dem men antar att jag inte får svar förrän på måndag och jag antar att de inte kan göra nåt på priset i efterhand.

På dem stolen vi ska ha gällde inte rabatten iaf, jag tror inte den gäller på bilstolen :)
  • misa85
    Kroken skrev 2015-03-05 19:47:56 följande:
    I fyra veckor har vi nu haft en bebis som vaknar varannan timme nätterna igenom. Någon natt har det varit varje timme och några enstaka gånger har hon sovit 4-5 timmar innan hon vaknat. Men jag känner mig helt slut! Är så himla trött! Tänkte ge henne gröt på kvällen för att se om det blir bättre, men hon får kväljningar och kniper ihop munnen allt vad hon kan. Samma med vanlig mat, går några skedar sen kniper hon igen. Välling verkar hon gilla men hon får kväljningar av flaskan så det blir på sked och då tröttnar hon efter ett tag. Hon hinner aldrig få i sig några större mängder så att det ev. gör skillnad på sömnen. Nu vaknar hon väldigt ofta av drömmar så det är ju inte ens säkert att mat, gröt eller välling gör nån skillnad. Blir säkert bättre om några veckor när utvecklingsfasen är över.

Får hon kväljningar av pipmugg också? Tänkte om det kanske finns alternativ istället för att mata med sked som för övrigt låter drygt med välling :)
  • replica

De senaste dagarna har lilleman varit helt upp och ner.. Jag har varit sjuk med över 39 graders feber, så det kanske har berott på det?

Har dock känt mig piggare idag, men lilleman har varit värre än vanligt.. Sovit drygt 10h totalt idag (vilket är 3-5h mindre än vanligt).. Sovit mellan 10-30 minuter åt gången, helspeedad mellan sovpassen dvs. övertrött men absolut ingen ro till att sova.. Utvecklingsprång de lux eller vadå?!

"Practise makes perfect"
  • misa85
    Gjorde slag i saken och beställde två bakåtvända bilbarnstolar från Babyland i dag. Var nöjd med valet (Axkid minikid), och är det fortfarande, men nu ikväll fick jag mejl från Babyland om att de har 15% rabatt på hela sortimentet hela helgen! FAN!!!!! Rent ut sagt! Det hade betytt ca.800:- mindre för vår del! Har mejlat dem men antar att jag inte får svar förrän på måndag och jag antar att de inte kan göra nåt på priset i efterhand.

Fast tar tillbaka det jag skrev för det ser ut som rabatten gäller axkid :)
  • Bebislängt

Alltså jag måste väl inflika att jag inte direkt heller sätter bebisen framför teven flera timmar per dag men vi brukar kolla på ett par videos nästan varje dag. Men ibland sätter jag bebisen vänd från teven så sjunger vi bara och dansar till musiken. Eller han sjunger ju inte.

Men måste även erkänna att det har hänt att jag har satt på teven ett par gånger bara för att hinna få i mig lunch nu när bebisen har haft en extremt klängig period och bara teven har funkat som avledning :/

• Bebislängt
    replica skrev 2015-03-06 21:19:59 följande:

De senaste dagarna har lilleman varit helt upp och ner.. Jag har varit sjuk med över 39 graders feber, så det kanske har berott på det?

Har dock känt mig piggare idag, men lilleman har varit värre än vanligt.. Sovit drygt 10h totalt idag (vilket är 3-5h mindre än vanligt).. Sovit mellan 10-30 minuter åt gången, helspeedad mellan sovpassen dvs. övertrött men absolut ingen ro till att sova.. Utvecklingsprång de lux eller vadå?!

"Practise makes perfect"
    Vår bebis är i utvecklingssprång men de senaste nätterna har han också sovit extremt dåligt! Till och med för att vara språng. Så såg jag igår att det var fullmåne och jag tror egentligen inte på att månen påverkar sömnen men vet att han var exakt likadan dagarna innan och på förra fullmånen. Får se om han sover bättre inatt. I såfall får jag nog börja tro på månens sömnpåverkan ;)

Men har också hört att sprången vid 5 månader och 8 månader ska vara de jobbigaste.
  • Kroken
    misa85 skrev 2015-03-06 21:14:32 följande:

På dem stolen vi ska ha gällde inte rabatten iaf, jag tror inte den gäller på bilstolen :)

misa85 skrev 2015-03-06 21:24:47 följande:

Fast tar tillbaka det jag skrev för det ser ut som rabatten gäller axkid :)

Ja precis, på. Axkid gällde rabatten. Tror det var på besafe den inte gällde på och så några märken till. Surt är det kan jag säga. Hade kunnat spara 804:- om jag väntat med att beställa tills ikväll eller imorgon.
  • Kroken
    misa85 skrev 2015-03-06 21:16:41 följande:

Får hon kväljningar av pipmugg också? Tänkte om det kanske finns alternativ istället för att mata med sked som för övrigt låter drygt med välling :)

Vi har testat pipmugg och den får hon inte kväljningar av iallafall. Däremot fattar hon inte riktigt än hur hon ska göra riktigt så det hamnar en hel del utanför. Ikväll sög hon dock ur muggen men blev lite förvånad när det kom så mycket välling då så hon slutade. Höll på så några gånger men fick i sig ca. 1 dl. Så vi kör på med pipmuggen för som du säger är det drygt att mata med sked när det gäller välling
  • Dasha

liknande har hänt mig flera ggr, t.ex när jag köper skor osv och nästa dag har de rabatt.

försäljare brukar säga att de tyvärr inte kan hjälpa.

men,

det har alltid funkat att lämna tillbaka saken, få pengarna tillbaka och köpa samma igen omedelbart. fast denna ggn med rabatt  Flört.
  • Kroken
    Dasha skrev 2015-03-06 22:49:01 följande:

liknande har hänt mig flera ggr, t.ex när jag köper skor osv och nästa dag har de rabatt.

försäljare brukar säga att de tyvärr inte kan hjälpa.

men,

det har alltid funkat att lämna tillbaka saken, få pengarna tillbaka och köpa samma igen omedelbart. fast denna ggn med rabatt  .

Just så brukar jag göra ofta. Gå tillbaka till affären med kvittot, säga att jag köpte den igår och idag är det rabatt. Så gör de en retur och så köper jag den igen sen med rabatt. Inget ovanligt vad jag förstått Men i det här fallet funkar det ju inte då jag beställt stolarna och får stå för frakten tillbaka om jag skickar tillbaka. Och frakten går på 400:- ungefär för båda stolarna. Annars hade jag beställt två stolar till med rabatt och sen skickat tillbaka de andra på en gång. Men men, inget att göra åt nu, kommer dock gräma mig ett tag
Svar på tråden septemberbarn 2014