• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Vi pratade igenom hur vi skulle göra innan kub om det visade sig vara kromosonavvikelser.

Viktigt att man inte bara ser det som en chans att se sin bebis utan även tänker på att man kanske inte får positiva besked.

Men vi såg det även som en möjlighet att få reda på om bebisen hade ds så att vi hade haft tid att förbereda oss mentalt för det.

Sen får man ju veta mer ingående på rul om allt ser bra ut.

Finns ju inga garatier tyvärr :/

Och med det sagt var det HELT UNDERBART att få positivt besked och att få se den lilla räkan. Lugnade mig något i alla fall :)

• Anna Hbg

Allt över 1:250 anses vara bra i alla fall så om man har sämre än det antar jag att man blir erbjden att gå vidare.

Upp till var och en hur man väljer att göra. Detvktigaste är att man enats om vad man vill och hur lång man ska gå.

• Anna Hbg

Kändes typ som om något gick sönder inom mig igår sen blev det alldelles blött i trosorna och när jag kollade var det fullt med blod så rusade ner på toaletten och då kom det en jätteklump.

Blödde igenom en nattbinda inatt också , på ca 3 h, så finns inte mycket hopp kvar :,(

Ska vara på kk 10.15 för att få det bekräftat.

Känns så orättvist! Allt såg ju så bra ut förra veckan på kubet.

Andra barnet jag är tvungen att spola ner i toaletten på bara några månader...

Skulle varit i v. 12+5 idag

• Anna Hbg

Happy happyJoy joy!!!

Bebisen lever och mår bra *peppar peppar*

såg ett stort hematom men förutom det såg allt normalt ut.

Kan inte fatta det :O

• Anna Hbg

Ni tjejer är för söta <3 <3 <3

Tack för allt stöd, ännu en gång.

Bebisen är bara 12 veckor men vet redan hur man håller sina föräldrar på alerten....var ska detta sluta :O

• Anna Hbg

Vilken sötnos :)

Kan du inte få lergigan utskrivet mot illamåendet?

Har hjälpt mig lite i alla fall så kanske vört ett försök.

• Anna Hbg

Det som funkar bäst för mig när det kommer till illamåendet är att småäta hela tiden. Lätta saker som tex frukt, tomater, saltiner, smörgåsrån.

Bra att äta innan du går upp också.

Sen är ingerfära bra mot illamående också tex i te eller vatten.

• Anna Hbg

Jag var också enormt svullen i magen men är helt normalt. Tarmarna som inte riktigt jobbar som de ska så därför man blir gasig och trög i magen :/

Extra svullen på kvällen.

Ska försöka lägga in en bild :P

Idag har jag köpt lite mammakläder så nu MÅSTE bara krabaten se till att hålla sig kvar därinne!

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober