• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Glad att jag stod på mig när det kom till det magonda annars hade det nog inte upptäckts innan det var för sent.

Känndes som att de mest tyckte att jag var besvärlig och gnällig men de blev lite bleka när de såg katetern.

Pratade med min bm om Caspers storlek och tror att jag kommer att få ett tul pga det.

Känner precis som dig där....tänk om man går och mår dåligt i onödan liksom :/

Fast när man mår bra oroar an sig för att man inte känner sig gravid längre.

Att man aldrig blir nöjd hihi

• Anna Hbg

Kan ju vara ligamenten som töjs också.

Drar och sliter liksom i nedre delen av magen.

Går och väntar och längtar efter min tid till rul nu.

Tycker att jag borde få hem den snart.

• Anna Hbg

De vet inte varför han var så liten Marika. Gjorde flera koller på honom när han låg i magen för de visste att han skulle vara liten men inte så liten som hanvar.

Sa att han var ca 18% tillväxthämmad medans han i själva verket var över 40% tillväxthämmad vilket kan vara farligt.

Hade de vetat det hade det förmodligen blivit ett planerat snitt.

När vi gjprde tul (=tillväxtultraljud) såg flödet från navelsträngen bra ut Och vet som sagt inte hur stor, eller kanske liten, moderkakan var.

Fick "tvångsmata" honom varannan timme med ersättning de första dygnen och de tog glykoskoller på honom 1 gång i timmen.

Trodde att han skulle behöva bli inlagd på neo men slapp det som tur var.

Vår lille kämpe :)

• Anna Hbg

Jag fick tid för rul idag också och ska dit den 17/6 :)

Hoppas att allt är bra med den lilla räkan!

Vad tror ni att ni har i magen? Pojke eller flicka? :)

Jag tror på en pojke till.

Idag har jag varit på ett läkarbesök i Göteborg, ca 20 mil enkel, och känner av fogarna rätt rejält redan efter att ha suttit så länge i bilen.

Hoppas jag slipper sådan foglossning jag hade med Casper för det var ingen höjdare :/

• Anna Hbg

Kan vara det Marika men behöver inte vara det.

Jag känner mig kissnödig typ hela tiden och nästan som om det svider/bränner i blåsan/urinröret men det är bara graviditeten som spökar.

Ååhhh, bästa datumen ju :) Hoppas vi på fin fina resultat nu då!

• Anna Hbg

I vår familj har vi jättemånga födelsedagar i november och februari :)

I november fyller min syster, min styvsyster, mannens bror och min svärfar och om allt går som det ska plutten i magen och i februari är det mammas sambo, mannens 2 kusiner, min styvsysters dotter, jag, sonen och mannen.

Jag är i v.16 (15+4) idag så bytar vecka på lördagar.

Det med att jag tror på en pojke i magen är bara en känsla jag har.

Har inte bestämt hur vi ska göra angåendeatt ta reda på könet än.

Tog inte reda på det med Casper men var 98% säker på en pojke ändå och har ju hört om många fall där de sett fel på ul ändå.

• Anna Hbg

Usch jag har börjat nojja över att något är fel igen :(

Drömde tom att jag fick missfall i v.19 och det var så verkligt så jag vaknade av att jag grät.

Antar att det är missfallet och alla blödningar denna graviditet som spökar :/

Har varit så orolig så jag ringde min bm idag och har fått tid på tisdag för att, förhoppningsvis, lyssna på hjärtljuden för första gången.

Känns skönt för jag hade väl halvt oroat ihjäl mig om jag skulle behövt vänta tills den 17/6 då vi har rul.

Nu behöver jag bara oro mig i 3 dagar till *peppar peppar* :P

• Anna Hbg

Tycker att du ska ringa ochboka in en tid för detvar sååååå skönt att få höra bebis fina hjärtslag idag och jag känner mig avsevärt mycket lugnare nu!

Slog 150 slag/minut och det lät helt underbart :,)

• Anna Hbg

Tar oftast ett tag för filen att laddas upp så prova att vänta lite efter att du valt fil

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober