• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Anna Hbg skrev 2015-05-13 02:14:12 följande:

Casper är född i februari-13 så inte så stor skillnad.

Han fyller dagen efter sin pappa (min man!) och delar födelsedag med mig :P

Trodde inte att jag skulle behöva börja springa på toaletten på natten riktigt än men tji fick jag och nu ligger jag här jättepigg och kan inte sova :/

Haha jaså :P Vad roligt :D vi har det nästan lika. Wilhelm 15e, sambon 16e, jag 17e alla samma månad och det är ca 36 timmar mellan mig och sambon :P

Hahah ja det blir tidigare än vad man tror. :P själv klarar jag mig till på morgonen än så länge men blåsan är sprängfylld istället :D
  • Mee

Åh men usch vad jobbigt att må så dåligt Felicia! Kan du inte be att få kolla upp vad det kan vara. Läste någon tråd här på fl. igår om någon som inte fick behålla maten och flera skrev att det kunde vara någon sjukdom son är ytterst ovanlig som man fick vid graviditet. Kommer inte ihåg riktigt vad sjukdomen heter tyvärr :( Men du kanske kan googla det?

• Mee

Hahah ja några fler timmar var det mellan er än vad det är mellan oss ^^

Var casper beräknad på din födelsedag eller behagade han att titta ut då? ^^

Wilhelm var egentligen beräknad till sista maj, så han var kvar 15 dagar innan han ville ut :P

åh så jag grinade natten mellan 31/5-1/6 för jag ville så gärna att han skulle födas i maj. Vi var redan 8 st totalt på bådas sidor som fyller år i juni :P

• Mee

Haha så han trivdes också superb i sin 1a med pool alltså ;)

Åh nej vad jobbigt!:O 5 dagars förlossningsarbete! :O hoppas verkligen att 2an är snällare med dig ^^

Själv fick jag aldrig chansen att känna något förlossningsarbete. Blev igångsatt dagen innan han kom, hade sammandragningar under natten, fick då av någon förunderlig anledning bricanyl som skulle stanna av det så jag kunde sova.. Så under själva förlossningen hade allt stannat av och jag var endast öppen 3 cm från början till slut :( Trots epidrual! :O så det slutade med ett planerat akut kejsarsnitt. Kejsarsnittet blev heller inte som jag ville :P men han kom till sist ut iaf ^^

• Mee

Jag hoppas också att denna förlossning blir lättare än vad det var med Wilhelm.

Det jag tänker göra denna gång nu när man har lite kött på benen är att skriva ett förlossningsbrev om hur jag helst vill ha det. Blev överkörda av personalen sist och det gillade jag verkligen inte. Sedan går ju allt att diskutera.

Tänker även be bm kolla mitt bäcken, om det går att föda vaginalt eller om jag inte kan utvidgas så mycket som man behöver för att kunna föda vaginalt.

Sedan vill jag helst föda vaginalt men är öppen för ett till ks om det skulle behövas. Det jag vet iallafall är att om fostervattnet är grönt när vattnet går eller om de spräcker hinnan så ska bebisen ut så fort som möjligt. Har hört att när vattnet är grönt så är bebisen stressad och har bajsat i vattnet och det är inte bra för dom och de sväljer becket (bajset). Wilhelm hade gjort det i 10 timmar och hade svalt en massa Beck som han sen (när han var 1 dag) nästan inte fick upp och blev alldeles blå i ansiktet :(

• Mee

Jobbigt att behöva gå omkring och må så dåligt Felicia! Har du googlat om den där "sjukdomen" som man kan få som gravid? Kommer inte ihåg vad den heter. :( det är ovanligt att man får den.

Jag tycker du ska ligga på din bm om ditt illamående, för så där ska man ju inte behöva ha det! :O

Usch, Anna! 4 liter urin! Aldrig okej! Hur kommer det sig att casper var så liten? Någon som vet det idag?

Vad är tul för ultraljud?

Själv mår jag precis som innan jag var gravid. Förutom att jag märker av hunger på ett annat sätt än innan, känner mig typ svag och skakis om det har gått lång tid mellan måltiderna.

Det är skönt att må bra och inte behöva ha några graviditets krämpor men det är jobbigt på ett sätt också. Jag får för mig att jag har inbillat mig en graviditet. Så var det när jag väntade Wilhelm också. Trodde inte alls på det fören rul :P

Jag känner så otroligt mycket för er tjejer med ert illamående! <3

• Mee

Skönt att det känns bättre nu Felicia. Håller tummarna att det håller i sig :)

Jadu, jag sitter och väntar på att jag ska få en kallelse av bm. Har haft mail kontakt med henne och hon frågade om vi skulle boka tid för inskrivning och det okejade jag med henne :) Är ju mitt andra barn så tror man väntar till iaf v 9-10 eller något sådant kanske senare också :) Inga ultraljud än så länge, får väl vänta till augusti någon gång innan det blir aktuellt. Fick vänta enda till v 20 med sonen innan jag fick göra det ^^

Jag har iaf gått in i v 8 (7+0) nu :) Känns som tiden har sprungit iväg :) "bara" 7 1/2 månad kvar nu :P har aldrig längtat efter vintern så mycket som nu :D

Åh 15 juni Elin! En mycket bra dag, då fyller min son 2 år ^^ åh vad mysigt med en liten bebismage <3

• Mee

Haha vilka bra datum ni har fått till rul! ;) Elin du på Wilhelms födelsedag och Anna på min :P nu fattas det bara att Felicia får den 16/6 som är sambons födelsedag :D

Åh jag har ingen aning faktiskt. För tidigt för mig att få en känsla för det :)

Usch då! Jag hoppas verkligen inte du får foglossning!

Jag tror att jag har åkt på urinvärksinflamation.. :/ Har bara haft det en gång tidigare så är osäker på hur det känns.. Det gör inte ont när jag kissar (ursäkta infon haha) men det känns när blåsan är tömd och så känns det annars också.. Vad tror ni? Är det uv? :/

• Mee

Tack för svar Anna. Jag hoppas heller inte det är uv men mailade min bm och sa att jag eventuellt hade det. Får se vad hon svarar imorgon.

Ja det hoppas jag också på :D

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober