• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Jag har inte fått hem något ännu. Utan bara information om att han skulle teckna den åt mig nu via mail.. Den dimper väl ner när jag närmar mig vecka 20 eller liknande. Men får jag inget inom 2 veckor så ska jag ringa Länsförsäkringar och fråga vad de håller på med!

Tog ni betalvarianten då så ni inte fick basvarianten? En tanke bara iom ingen betalning ^^ fast den kanske kommer när du kommer till v 22..

Åh herregud! Är ni redan där allihopa?! Jag kommer inte vara där fören i slutet av augusti! :P super fin mage Anna!

Efg; tiden kommer rullllla fortare än vad du tror nu ;) för att sedan när du närmar dig bf kommer det kännas som att tiden går långsammare :P Så upplevde jag det iaf, kanske för att jag gick över med 2 veckor ^^

• Mee

Okej, ja då vet jag inte. Men känns ju konstigt att man inte har fått betalningen än. För även om försäkringen inte gäller fören v 22 så vill man kanske ha den betald och klar vilket fall som helst..

Haha jag vet hur du känner ^^ Sa till sambon innan sommaren ens hade börjat att just nu får det mer än gärna bli vinter då jag aldrig har längtat efter vintern så mycket som jag gör nu :D

Har ni typ "delmål" som gör att tiden går snabbare? :) Så tänker jag och med det tror jag tiden kommer gå mycket snabbare :)

Vi har t.ex; Min svågers födelsedag i juli, en inplanerad minisemester också i juli, rul 10/8 och en massa födelsedagar i augusti, sedan alla helgdagar som kommer komma. Och voilà, bf dags ;)

Hur mår du nu med illamåendet och så? :) Och ni med Anna och ticcer :)

• Mee

Åh vad härligt Felicia! :D superfin mage ^^

Själv har har precis gått in i v 15 och har 1 månad kvar till rul ^^

Hur går det med allas graviditeter? Har illamåendet och försvunnit? :)

Själv har jag spökveckor där jag inte känner några symptom förutom att jag denna vecka börjat blivit så trött igen. Lite jobbigt, men känner magen nu :)

• Mee

Åh sorry att det inte blir så mycket skrivande här! :P Har en krävande trotsig tvååring och en trötthet som jag inte förstår vart den kommer ifrån! :O

Åh härligt Felicia! Visst är det häftigt att se?! :D Vänta du bara till det blir trängre för bebis, då ser man ännu tydligare! :D

Jag har gått in i vecka 16 och är som sagt trött mest hela tiden, skulle kunna sova i 1000 år känns det som ibland. Vet inte om det är en kombination av graviditeten, pollenallergi och grannar som lever om på natten trots tillsägelser.. Hoppas på förändring nu då de tydligen blev föräldrar själv natten till igår eller så för då var det väldigt tyst där uppe :P

Men så här trött kan kag inte minnas att jag var när jag väntade sonen.. :D

Har tack och lov "bara" tröttheten att handskas med och inga andra gravidkrämpor :)

Hoppas det blir bättre med illamåendet Felicia, angående ryggen kanske du ska kolla efter ett sånt där fogbälte eller vad det heter som kan hjälpa dig med avlastning för ryggen :)

Hoppas graviditeterna går bra för er andra med Anna och Elin! :)

• Mee

Hahah ja det är jobbigt med tröttheten! Men man vänjer sig :P Haha grannarna har nu fått en skriftlig varning för nu är det äntligen tyst däruppe! :D :D Gäller att ligga på ibland :P

Nej, vi ska inte ta reda på kön. Får bli en överraskning precis som när vi väntade sonen :) ^^

Nej vi har inte köpt något än och kommer inte köpa något på ett bra tag :) Vi har ju redan det mesta och sedan är jag ju beräknad i januari så har ett tag kvar ^^

Vi får se hur vi gör med vagn, om vi köper en syskonvagn eller bara kör med Emmaljungan som vi har redan. Det som gör att vi tvekar är att Wilhelm kommer vara ganska stor, men vi får se som sagt ^^

Hur ska ni göra med vagn Anna? :)

Vi har köpte på lekmer när jag väntade sonen, då var det inte så stora problem med de. Men det var ju 2-3 år sedan ^^

Men det finns ju andra sidor som jollyroom.se och så som också kan ha bra erbjudanden :)

Har ni fått hem några försäkringspapper än Felicia?

Det har inte vi, tror inte ens att han la in min ansökan trots att jag bad om det på Länsförsäkringar.. :/ :O

• Mee

Vad skönt! :) Undra om/när jag får mina papper!

Vår Emmaljunga är en begagnad från 2009. Men den är lika bra som en ny skulle jag tro. Vi hade en annan först som vi verkligen inte gillade eller sonen så vi hittade Emmaljungan för 1500kr ^^ Sonen gillade ändå inte att åka vagn när han var liten och var tvungen att ligga ner, så ville inte lägga nå stora pengar på en ny vagn :P

• Mee

Ja, varför ska man lägga super mycket pengar på en vagn och så som man använder ett kort tag egentligen. Det man ska lägga pengar på är ett babyskydd. De ska ju inte vara äldre än 5-7 år och okrockad. Vi kommer dock använda samma babyskydd som vi hade till sonen då det endast är 3 år gammalt tror jag, ska kolla upp datumet riktigt först. Är det äldre så köper vi ett nytt så klart :)

Åh vad härligt Felicia! :D längtar till jag känner så mycket aktivitet! :D Just nu är det mest växtvärk och "fladder" i magen ^^

• Mee

Härligt, vilken fin mage Felicia! :D Skönt att du har kommit in i en säker period nu men jag säger som dig, hon får gärna stanna kvar ett tag till för er allas skull ^^

Själv har jag kommit in i vecka 17, 16+3. Har ingen riktig mage än som syns. ^^ Börjar få sånna där orolighetskänslor igen om att graviditeten har avstannat då jag inte tycker magen växer så mycket. Men kan ju säkert bero på att jag tyvärr har mer fett kring midjan nu än när jag väntade Wilhelm...

Får väl reda på hur det står till om 16 dagar då jag har rul! :D

• Mee

Jo så är det :) Men man har ju hört en massa om att har man varit gravid tidigare så syns det lättare då magen blir större och så ^^ Så man blir lite lätt orolig ibland, eller som jag kallar det. Att jag får hjärnspöken :P

Ja absolut det kommer ni få. :) Sitter aldrig vid datorn och man kan väl inte lägga upp bilder via mobilen som jag har förstått det hela därför går det lite segt med bilder :P

Nej, vi har inte gjort kub. I mitt landsting måste man betala för det om man är under 35 eller hur det var. Så får vackert vänta till rul. Men det gjorde vi ju med sonen också ^^

Jag hoppas också att tiden rinner iväg nu. Dagarna kommer ju regna bort, sambon börjar jobba snart och sedan är det dags :D Haha och vet ni vad?! min svärfar fyller år på vår ruldag xD Så alla här i gruppen kommer att ha haft rul på någon av min familjs födelsedagar, hur stor är chansen för det liksom :P

Hur mår alla i sina graviditeter då? Har illamåendet försvunnit och känns det bättre i fogar och dyligt? :)

• Mee

Jaha okej, får ladda ner appen igen då. ^^ Har inte gillat den så väldigt mycket så är alltid inne på mobilsidan på internet :)

Ja, verkligen. :D Hade exakt samma känsla då som nu.. Att jag inbillar mig att det inte har gått vägen och så. Speciellt då när jag väntade sonen, hade ju inga symptom alls överhuvudtaget!

Åh vad härligt Felicia! Älskar att känna sparkar! Allt blir så himla verkligt när man äntligen får känna sparkar och ner bebis tumlar runt och grejar på i sin etta med pool :D ;)

Vad skönt att allt känns bättre! :) Hoppas det fortsätter så resten av graviditeten också! Ni alla har ju inte så lång tid kvar, passerat 50% och allt med graviditeten. :) Själv måste jag vänta till efter nyår :P

Men vad läskigt! :O Hoppas det inte händer igen! Det kan ju ha varit så att du domna bort i benet fast än du inte märkte det eller något. Konstigt varje fall! Har själv aldrig varit med om något liknande..!

Nu har iaf jag också fått hem försäkringspapper för graviditeten. Fick hem 2 brev samma dag. En bas och en plus försäkring.. Trots att jag tydligt skrev att jag ville ha plus försäkringen.. Aja fick hem de till slut ^^ Har du fått några mer papper om försäkringen Felicia? :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober