• Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

• Svar på tråden Kk kräver abort
  • Centurione
    Anonym (logik) skrev 2014-10-19 17:05:47 följande:
    själv är jag emot att olämpliga människor ska bli föräldrar

rasister, djurplågare, empatilösa är bara några av de exempel som finns som inte är bra för barn
    Det är jag med. Men nu var det just avsaknaden av en far (eller en mor!) som var på tapeten. Och när det gäller homosexuella och ensamstående som skaffar barn, så blir det ju oundvikligen så att barnet kommer att sakna antingen mamman eller pappan.
  • Haskel
    Donum skrev 2014-10-19 13:46:17 följande:
    Med ansvar så menar jag att man inte överger sin avkomma även om man inte hade planerat den.
    Jag skulle aldrig överge min avkomma. Däremot dödar jag den, om jag inte vill ha denDrömmer.
  • Anonym (logik)
    Centurione skrev 2014-10-19 17:07:46 följande:
    Det är jag med. Men nu var det just avsaknaden av en far (eller en mor!) som var på tapeten. Och när det gäller homosexuella och ensamstående som skaffar barn, så blir det ju oundvikligen så att barnet kommer att sakna antingen mamman eller pappan.
    men det vitkigaste är väl att et barn har en förälder som älskar barnet och tar väl han dom barnet?

sen om det är mamma och pappa, bara mamma eller pappa elelr två mammor osv spelar väl ingen roll, det viktigaste är att barnet mår bra och växer upp i en kärleksfull miljö och då spelar antalet eller kön ingen roll däremot är vissa åsikter och beteenden som fördomar eller misshandel skadligt för barnet
  • Donum
    Haskel skrev 2014-10-19 17:11:44 följande:

Jag skulle aldrig överge min avkomma. Däremot dödar jag den, om jag inte vill ha den.

Och TS dilemma hade väl inte varit ett dilemma om hon hade velat ha ihjäl sin avkomma?
  • Anonym (Varför)

Varför kan du inte bara göra abort så är det ur världen?
    Du har redan barn!! Du behöver inte fler barn. Och speciellt inte fler barn som bara har en riktigt engagerad förälder.
    Tänk mer på barnet än bara på dig själv

• Centurione
    Anonym (logik) skrev 2014-10-19 17:13:16 följande:
    men det vitkigaste är väl att et barn har en förälder som älskar barnet och tar väl han dom barnet?

sen om det är mamma och pappa, bara mamma eller pappa elelr två mammor osv spelar väl ingen roll, det viktigaste är att barnet mår bra och växer upp i en kärleksfull miljö och då spelar antalet eller kön ingen roll däremot är vissa åsikter och beteenden som fördomar eller misshandel skadligt för barnet
    Du läste inte inlägget om de unga männen, som levde med en tomhet för att de aldrig haft någon pappa, eller..?
  • Donum
    Anonym (Varför) skrev 2014-10-19 19:30:12 följande:

Varför kan du inte bara göra abort så är det ur världen?

Du har redan barn!! Du behöver inte fler barn. Och speciellt inte fler barn som bara har en riktigt engagerad förälder.

Tänk mer på barnet än bara på dig själv

Gissningsvis för att TS inte tar så lättsamt på att ha ihjäl sin avkomma som du?
  • molly50
    Haskel skrev 2014-10-18 14:40:40 följande:
    Som sagt "man bör inte inleda en kk-relation, med någon man inte vill ha barn med".
    I så fall bör väl kk-relationer alltid vara fel, så länge inte någon/båda är steriliserade?
    Vill man ha barn, så inleder man väl ett förhållande. Alternativt kommer överens om befruktning och/eller omhändertagande om barnet.

Eller varför finns begreppet kk-förhållande, borde det förbjudas?
    Självklart borde det inte förbjudas. Det har jag heller aldrig påstått.
    Jag var bara lite ironisk då den jag citerade menade att man inte bör inleda en KK-relation om man inte är beredd att göra en abort vid en ev graviditet.

Mattias och Hannah.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2014-10-19 19:56:52 följande:

Jag var bara lite ironisk då den jag citerade menade att man inte bör inleda en KK-relation om man inte är beredd att göra en abort vid en ev graviditet.

Borde man inte inleda alla överhuvudtaget om de inte klarar av det ....

• Anonym (J)
    molly50 skrev 2014-10-19 19:56:52 följande:

Borde inte inleda sånt iaf, absolut sämsta väg att gå om de vill ha något riktigt ,inte för sådant ,
Svar på tråden Kk kräver abort