Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-19 08:14:28 följande:
Första bästa? Hade inga planer på att skaffa barn med honom, MEN någon "första bästa" är han inte. Vi har känt varann i flera år och var kompisar innan det här. Det var inget vi planerade utan det blev väl som en form av tröst när det tog slut med våra respektive. Vi har aldrig diskuterat hur vi ska göra om jag blir gravid, MEN han vet hur jag mådde efter förra aborten. Vi var mer än kk, vi har ju ungåtts på andra sätt också.
Nej nej nej, ni var INTE mer än kk. Män och kvinnor har ofta olika syn på det hela. För honom var ni kk hur ofta ni än umgicks på annat vis och hur mycket ni än gosade i soffan.
Ni var uttalat kk och då är ni kk tills någon säger något annat oavsett vad som sker er emellan, så det där är i ditt huvud.
Sluta försök försvara dig mot knasbollar, det har du ingen skyldighet alls att göra. Ignorera bara även om det är svårt.
Det enda enda du måste ta ställning till nu är om du ska föda det här barnet eller inte och vilka konsekvenser det ena eller andra ger dig
och barnen du redan har samt barnet i magen. Vilka kan du ta och vilka orkar du med?
Pappan till barnet kan du helt räkna bort, han kommer troligen inte ha något gott om dig att säga alls och ditt barn kommer inte att ha en närvarande pappa. Det här barnet kommer också ha syskon som har en pappa så läget är lite svårare än annars.
Läs det Honkie skriver och fundera på det, jag är LIVRÄDD att detta ska ske med makens barn som han inte ville ha och som han nu har ett slags påtvingat umgänge med. Det är som att välja mellan pest eller kolera, inget umgänge eller umgänge med en pappa som inte kan visa barnet något vidare intresse.
Mina barns far valde att inte ha kontakt med dem när han gifte om sig trots att han och jag var gifta och trots att han var den mest pådrivande om att skaffa barn.
Nu har de en haltande kontakt och jag undrar så vad mina barn EGENTLIGEN känner kring detta. Är superrädd att flickan min ska göra allt för att få behålla en man i sitt liv även om det innebär att bli ihop med ett arsle. Turligt nog har jag haft bra män i mitt liv ändå, men pappa är pappa...