• Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

• Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (Instämmer)
    honkie skrev 2014-10-19 11:18:23 följande:

Det är just det som är grejen; det har inte gått så himla illa. De lever ganska bra liv och är till synes mycket lyckliga. Men de bär på något de inte förtjänar att bära. Någonstans där inne finns en mörk sorg som gör sig påminnd med jämna mellanrum, ett trauma som format dem.

För att du ska förstå hur jag tänker kring kvinnans kropp i det hela så kan jag börja med att säga: Avla barn är enligt mig höjden av egoism. Det är utan tvekan det mest egoistiska man kan ägna sig åt. Som blivande förälder är man totalt redo att sätta ett liv på denna jord med en "jag håller tummarna"-inställning. Man är totalt upphängd på det praktiska i sin egen roll som förälder och huruvida man klarar uppgifterna eller inte, läs själv vad du skrev om tandborstning och frukost. Frågeställningen förblir i det praktiska facket och klarar man av uppgifterna så har man lyckats i sin föräldraroll. Sjukt.

Med det sagt så menar jag inte att föräldraskap är dåligt eller att folk ska sluta producera barn. Jag vill bara lyfta fram att oavsett vad mannen känner så begår kvinnan världens absolut mest egoistiska handling med väldigt simpla anledningar såsom " min kropp, mitt val". Längre än så tänker man sällan och det är så otroligt sorgligt. Man är redo att totalt förstöra ett barn genom olika trauman endast för att man som drömmande förälder "vill ha barn". Man kastar tärningen och hoppas på det bästa för att man själv vill.

Såååå visst, det är kvinnans kropp och det är ta mig fan hennes jävla skyldighet att tänka i fler än de praktiska "borsta tänderna"-banorna innan hon tar ett så pass stort beslut.

Inget illa mot dig, du är knappast ensam om dina åsikter.

Mycket kloka ord!
  • Anonym (Behåll)
    IsaStardust skrev 2014-10-19 13:29:17 följande:

att abort är för barnets skull är en lögn som används av egoistiska ynkryggar till män som vill känna sig lite bättre, och av veka kvinnor som måste inbilla sig det för att klara av att genomföra aborten. innerst inne vet alla att abort är något egoistiskt. 

jag gillar inte abort, och skulle aldrig göra en själv, men jag har vänner som gjort abort, och jag respekterar dem och deras val, men de har då aldrig kommit med den lögnen för att förklara sig, då hade jag tappat respekten direkt.

Abort är väl för mannens bästa (bekvämast för honom).
    Han klarar sig bäst ur det hela och så är allting frid och fröjd för honom.
    Tror knappast att han ägnar kvinnan som tar bort barnet en enda tanke utan för honom fortsätter livet som att inget hänt.
    Därför ringer han inte heller till kvinnan efter aborten för att fråga hur hon mår eftersom han själv är helt oberörd.
    Och för att det skall låta lite bättre vränger han till det och säger att det är för barnets bästa för att lägga lite skuld på kvinnan och släta över sitt eget misstag.

• Anonym (Karslok!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-19 13:53:08 följande:

Vi var visst mer än kk! Med det menar jag inte att vi hade ett förhållande utan att vi var väldigt nära vänner och det var vi i flera år innan nåt hände mellan oss!

Jag förstår det, fast just nu spelar inte det nån roll, eller hur?

Han har visat sig behandla dig mycket hänsynslöst. Beter sig väldigt egoistiskt och verkar inte bry sig nämnvärt om dina känslor. Även fast han då vet hur jobbigt det var för dig när du genomgick en abort tidigare!

Så beter sig inte en vän!

Det du ska fundera på, är om du verkligen vill ha ett barn med en sådan man! Inte göra något mot din kropp av hänsyn till honom!

Känn efter vad du vill och bara du och handla därefter!
  • Anonym56

Den som absolut inte vill ha barn har störst ansvar i att skydda sig.

Jag har haft kk-relation i flera år och sagt tydligt att jag inte kommer göra abort. Jag bryr mig inte om alls att skydda mig och sagt att ansvaret ligger på han, men han skyddar sig inte heller.

Bådas ansvar men mest den som ej vill. Men bra att ta diskussion om det innan skarpt läge.

• Anonym56

För övrigt gör vad ditt hjärta säger dig och bry dig inte om annat.

• Anonym (lm)
    Psychopath skrev 2014-10-19 12:05:06 följande:

Haha.... ganska säker på att det inte är för "barnets bästa" att bli aborterat. Tankevurpa much?

Det finns inget barn ännu, inte ens ett foster. På sin höjd har det bildats några celler. Ser du spermier som barn också? 

Att stoppa processen i ett tidigt stadie kan absolut vara för barnets bästa. Det är nog du som vurpar här...
  • IsaStardust
    Anonym (lm) skrev 2014-10-19 15:31:11 följande:
    Det finns inget barn ännu, inte ens ett foster. På sin höjd har det bildats några celler. Ser du spermier som barn också? 

Att stoppa processen i ett tidigt stadie kan absolut vara för barnets bästa. Det är nog du som vurpar här...
    har du läst mycket biologi så att du vet detta? sorgligt att så många är så dåligt pålästa. i v6 börjar hjärtat slå, sen går utvecklingen väldigt fort.

lögnen om att det är en cellklump är en annan lögn om abort som jag inte gillar, som används för att den som gör abort eller den som tvingar fram aborten ska må lite bättre.

• Anonym (logik)

Jag är för abort, men emot tvångsabort grundat på själviska skäl av jättebebisar som inte vill ta ansvar för vad som kan hända när man har sex

• Centurione
    honkie skrev 2014-10-19 11:18:23 följande:
    Det är just det som är grejen; det har inte gått så himla illa. De lever ganska bra liv och är till synes mycket lyckliga. Men de bär på något de inte förtjänar att bära. Någonstans där inne finns en mörk sorg som gör sig påminnd med jämna mellanrum, ett trauma som format dem.

För att du ska förstå hur jag tänker kring kvinnans kropp i det hela så kan jag börja med att säga: Avla barn är enligt mig höjden av egoism. Det är utan tvekan det mest egoistiska man kan ägna sig åt. Som blivande förälder är man totalt redo att sätta ett liv på denna jord med en "jag håller tummarna"-inställning. Man är totalt upphängd på det praktiska i sin egen roll som förälder och huruvida man klarar uppgifterna eller inte, läs själv vad du skrev om tandborstning och frukost. Frågeställningen förblir i det praktiska facket och klarar man av uppgifterna så har man lyckats i sin föräldraroll. Sjukt.

Med det sagt så menar jag inte att föräldraskap är dåligt eller att folk ska sluta producera barn. Jag vill bara lyfta fram att oavsett vad mannen känner så begår kvinnan världens absolut mest egoistiska handling med väldigt simpla anledningar såsom " min kropp, mitt val". Längre än så tänker man sällan och det är så otroligt sorgligt. Man är redo att totalt förstöra ett barn genom olika trauman endast för att man som drömmande förälder "vill ha barn". Man kastar tärningen och hoppas på det bästa för att man själv vill.

Såååå visst, det är kvinnans kropp och det är ta mig fan hennes jävla skyldighet att tänka i fler än de praktiska "borsta tänderna"-banorna innan hon tar ett så pass stort beslut.

Inget illa mot dig, du är knappast ensam om dina åsikter.
    Jag känner till all den här komplexiteten, och jag är därför en av de största motståndarna emot att homosexuella ska få skaffa barn, samt att ensamstående män eller kvinnor ska få göra det via insemination/surrogatmamma.

Det FINNS dock en stor skillnad mellan att skapa ett liv och att ta bort någonting som redan är ett liv. När det kommer till det sistnämnda - ett foster, eller barn, som redan FINNS - så måste man nog ibland våga göra det du säger. Hålla tummarna att det ska gå bra. Ta ett steg ut i luften. Och göra sitt bästa.
  • Anonym (logik)
    Centurione skrev 2014-10-19 17:00:49 följande:
    Jag känner till all den här komplexiteten, och jag är därför en av de största motståndarna emot att homosexuella ska få skaffa barn, samt att ensamstående män eller kvinnor ska få göra det via insemination/surrogatmamma.

Det FINNS dock en stor skillnad mellan att skapa ett liv och att ta bort någonting som redan är ett liv. När det kommer till det sistnämnda - ett foster, eller barn, som redan FINNS - så måste man nog ibland våga göra det du säger. Hålla tummarna att det ska gå bra. Ta ett steg ut i luften. Och göra sitt bästa.
    själv är jag emot att olämpliga människor ska bli föräldrar

rasister, djurplågare, empatilösa är bara några av de exempel som finns som inte är bra för barn
Svar på tråden Kk kräver abort