• Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

• Svar på tråden Kk kräver abort
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:04:14 följande:

Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.

Spermagivaren har ju fattat beslutet att giva sperma och har därmed också samtyckt till ett evt. föräldraskap.
  • Anonym (undrar)
    Donum skrev 2014-10-20 13:28:14 följande:
    Spermagivaren har ju fattat beslutet att giva sperma och har därmed också samtyckt till ett evt. föräldraskap.
    Nej, inte alls. Han ville inte ge bort det. Vi vänder på det hela. Ts vill inte behålla graviditeten men hennes kk vill. Har han då rätt att få sin vilja igenom baserat på dina åsikter?
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:34:36 följande:
    Nej, inte alls. Han ville inte ge bort det. Vi vänder på det hela. Ts vill inte behålla graviditeten men hennes kk vill. Har han då rätt att få sin vilja igenom baserat på dina åsikter?
    Jo, precis så är det. Väljer man att ha vaginalt sex så väljer man också att ta risken att bli förälder. Det gäller både kvinnor och män. Kvinnor har i dagsläget lite längre tid på sig än män, men kvinnor är likväl bundna till den biologiska risken att bli förälder om de väljer att ha vaginalt sex.
  • Anonym (undrar)
    Donum skrev 2014-10-20 13:46:53 följande:
    Jo, precis så är det. Väljer man att ha vaginalt sex så väljer man också att ta risken att bli förälder. Det gäller både kvinnor och män. Kvinnor har i dagsläget lite längre tid på sig än män, men kvinnor är likväl bundna till den biologiska risken att bli förälder om de väljer att ha vaginalt sex.
    Så kom inte och säg att mannen som har legat för att ligga, OCH skyddat sig, har VALT att AVLA BARN med Ts. Det stämmer inte alls.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:52:46 följande:
    Så kom inte och säg att mannen som har legat för att ligga, OCH skyddat sig, har VALT att AVLA BARN med Ts. Det stämmer inte alls.
    Han tog risken, helt frivilligt. Ingen av oss gick in i det med tanke att skaffa barn.
  • Donum

Jo, det har han. Han (och TS) har VALT att ta risken att bli föräldrar i och med att de har VALT att ha vaginalt sex. Syftet med liggandet är egalt eftersom biologin inte tar någon hänsyn till vilket syfte du eller någon annan hade med liggandet. Spermie + ägg kan bli barn ändå.
  • Anonym (logik)
    Egentligen så är det ju helt absurt att en massa okända människor anser sig ha rätten att bestämma över ts val angående hennes kropp, ett val som inte ens mannen har enligt lag.

Tyck vad ni vill det är ju ett diskussionsforum men ni måste också inse era åsikter förändrar faktiskt inte ett dugg.

Jag är glad att vi har de abortlagar vi har i Sverige men dt ska inte missbrukas eller användas om barnet är önskat av den som ska bära och föda fram det och ta hand om det efter födseln

Jag har faktiskt lika svårt för fanatiska abortförespråkare som jag har för fanatiska abortmotståndare.
    Kvinnans kropp, kvinnans val
  • Anonym (J)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 12:41:47 följande:

Hur för hon bakom ljuset tycker du? Läs inte in egna eventuella personliga erfarenheter.

Nej logisk tänk ....
  • IsaStardust
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 14:11:05 följande:
    Egentligen så är det ju helt absurt att en massa okända människor anser sig ha rätten att bestämma över ts val angående hennes kropp, ett val som inte ens mannen har enligt lag.

Tyck vad ni vill det är ju ett diskussionsforum men ni måste också inse era åsikter förändrar faktiskt inte ett dugg.

Jag är glad att vi har de abortlagar vi har i Sverige men dt ska inte missbrukas eller användas om barnet är önskat av den som ska bära och föda fram det och ta hand om det efter födseln

Jag har faktiskt lika svårt för fanatiska abortförespråkare som jag har för fanatiska abortmotståndare.

Kvinnans kropp, kvinnans val
  • Anonym (hu!)
Svar på tråden Kk kräver abort