• Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

• Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (logik)
    Anonym (hu!) skrev 2014-10-20 11:16:58 följande:
    Men,människa vad du måste haka upp dig på hur andra i tråden än dig väljer att formulera sig...
    och ändå så gjorde du precis detsamma med ditt inlägg, självinsikt är inte din grej va
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-20 11:19:01 följande:
    Eh nej det hon gör är att föra bakom ljuset ..
    Hur för hon bakom ljuset tycker du? Läs inte in egna eventuella personliga erfarenheter.
  • Anonym (logik)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:21:35 följande:
    Ok. Så du vet att det finns mängder av föräldrar som går på sina knän och där båda inte kan arbeta pga sjukt barn? Som får klara sig med en förälders inkomst? Det är bra att du är verklighetsförankrad för det kan bli tuffa år framöver.

Vad då ansvar? Han ber dig göra abort. Han har skyddat sig. Han har tagit ansvar.
    Ts har också skyddat sig och tagit sitt ansvar men väljer att fortsätta göra det när graviditeten är ett faktum

och vad menar du egentligen med det första, att de barnen som har sjuka eller ensamstående föräldrar skulle ha aborterats bort?
  • Anonym (logik)
    Donum skrev 2014-10-20 12:02:03 följande:
    Om du inte förstår att det kan bli barn av att ha vaginalt sex så råder jag dig å det starkaste att avhålla dig från vaginalt sex.

ja så enkelt är det
  • Anonym (undrar)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 12:43:29 följande:
    Ts har också skyddat sig och tagit sitt ansvar men väljer att fortsätta göra det när graviditeten är ett faktum

och vad menar du egentligen med det första, att de barnen som har sjuka eller ensamstående föräldrar skulle ha aborterats bort?
    Du tycker nog att Ts hade tagit ansvar om hon hade valt att göra abort också.

Man borde inte planera eller skaffa barn om man saknar förutsättningar för att ta hand om barnet.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 12:49:25 följande:

Man borde inte planera eller skaffa barn om man saknar förutsättningar för att ta hand om barnet.
    Jag hade inte planerat barnet och jag har alla förutsättningar för att kunna ta hand om det, så vad är problemet?
  • Pentagram
    Vanillaextract skrev 2014-10-17 14:43:56 följande:
    Usch. Nej, beslutet ska absolut inte utgå från vad ts behöver och vill. Beslutet ska utgå från barnets bästa och inget annat.
    Såtillvida inte barnet har någon form av obotlig och smärtsam sjukdom så är ju abort ALDRIG för barnets bästa. Att växa upp med bara en förälder måste ju vara att föredra framför att inte växa upp alls osv...
  • Anonym (logik)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 12:49:25 följande:

Återigen Ts tar ansvar för sin kropp och sina beslut, mannen tar ansvar för sin kropp, svårare än så är det inte.

Båda skyddade sig och sen blev det som det blev och ts har rätten till sin kropp, eller fråntar du henne rätten till hennes kropp?
    Tycker du att kvinnan ska underkasta sig mannens vilja oavsett om det är att föda barnet eller ta abort?

• Anonym (undrar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 12:52:56 följande:
    Jag hade inte planerat barnet och jag har alla förutsättningar för att kunna ta hand om det, så vad är problemet?
    Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:04:14 följande:
    Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.
    Det är mitt beslut då barnet ligger i min mage, hade det varit omvänt så hade det varit hans beslut.
Svar på tråden Kk kräver abort