• Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

• Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (J)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 12:41:47 följande:

Hur för hon bakom ljuset tycker du? Läs inte in egna eventuella personliga erfarenheter.

Jag har inga erfarenheter av sånt så ge fan i att blanda in mig ...
  • Anonym (J)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 12:41:47 följande:

Hur för hon bakom ljuset tycker du? Läs inte in egna eventuella personliga erfarenheter.

Jag har inga erfarenheter av sånt så ge fan i att blanda in mig ...
  • molly50
    Anonym (hu!) skrev 2014-10-20 11:16:58 följande:
    Men,människa vad du måste haka upp dig på hur andra i tråden än dig väljer att formulera sig...
    Nej,jag undrade bara hur personen tänkte. (Vilket jag inte tycker är fel att fråga i ett diskussionsforum)
    Men vill h*n inte svara på det så behöver h*n inte det.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:47:07 följande:
    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.
    Det hade väl inte TS heller.
    Att olyckan ändå var framme var ju inget som TS hade planerat.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 12:41:02 följande:
    och ändå så gjorde du precis detsamma med ditt inlägg, självinsikt är inte din grej va
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 14:11:05 följande:
    Egentligen så är det ju helt absurt att en massa okända människor anser sig ha rätten att bestämma över ts val angående hennes kropp, ett val som inte ens mannen har enligt lag.

Tyck vad ni vill det är ju ett diskussionsforum men ni måste också inse era åsikter förändrar faktiskt inte ett dugg.

Jag är glad att vi har de abortlagar vi har i Sverige men dt ska inte missbrukas eller användas om barnet är önskat av den som ska bära och föda fram det och ta hand om det efter födseln

Jag har faktiskt lika svårt för fanatiska abortförespråkare som jag har för fanatiska abortmotståndare.
    Kvinnans kropp, kvinnans val
    Mattias och Hannah.
  • Centurione
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 08:56:30 följande:
    Och vad om alla de män och kvinnor som växit upp till starka och lyckliga individer räknas inte dom? Skulle dom ha aborterats bort?

Sen finns det många unga män som också varit önskadefrånbörjan  men där pappan dragit iväg vid senare tillfälle för att dom träffat någon ny och skaffar nya barn etc, ska dom barnen hellre då ha aborterats bort också?

Det finns så många som skyller på trasig uppväxt etc fast många i som varit i samma situation inte alls beter sig likadant. men i slutänden är det som så att dom flesta hellre lever än att inte ha funnits alls
    Men det är ju JAG som hävdar, att när ett foster/barn REDAN FINNS, så får man kanske "hålla tummarna att det ska gå bra" som någon annan uttryckte det. Hoppas på det bästa, ge livet en chans. För precis som du säger så skulle JUST DET barnet inte få någon ny chans i en perfekt, gullig kärnfamilj om det aborteras, utan det är det enda liv det kan få. (Ja om man inte tror på reinkarnation då.)

Men jag hävdar också att NÄR DET GÅR att förhindra, så ska barn inte skaffas under sådana omständigheter, att de kommer att sakna den ena föräldern. Samhället ska inte sanktionera insemination av ensamstående kvinnor eller lesbiska par, och inte ställa upp med surrogatmödrar åt ensamstående män eller homosexuella par.

Man kan jämföra det med att avråda mammor från att röka under graviditeten. Det bästa är om en kvinna som röker aldrig blir gravid, men blir hon det ändå så får man försöka skademinimera. Övertala henne att åtminstone försöka dra ner på rökandet, och hoppas att barnet ska födas med så liten påverkan som möjligt. Sätta in stödinsatser i skolan om det behövs. Att abortera alla barn till rökare skulle dock föra för långt.
  • honkie
    Donum skrev 2014-10-20 14:05:06 följande:

Jo, det har han. Han (och TS) har VALT att ta risken att bli föräldrar i och med att de har VALT att ha vaginalt sex. Syftet med liggandet är egalt eftersom biologin inte tar någon hänsyn till vilket syfte du eller någon annan hade med liggandet. Spermie + ägg kan bli barn ändå.

Tänker du lika kring t.ex. bilolyckor? Att det liksom är fysik? Att man helt enkelt får bita i det sura äpplet bara för att man känner till risken? Att man som rullstolsbunden pga olycka ska få ett "vafantroddedu!?!" när man har en sketen dag? Risken är ju ändå väldigt uppenbar. Om en kvinna står och sörjer sin man som nyss dött i en olycka, tänker du då att han fan visste vad han gav sig in på när han satte sig bakom ratten?
  • Donum
    honkie skrev 2014-10-20 19:04:35 följande:

Tänker du lika kring t.ex. bilolyckor? Att det liksom är fysik? Att man helt enkelt får bita i det sura äpplet bara för att man känner till risken? Att man som rullstolsbunden pga olycka ska få ett "vafantroddedu!?!" när man har en sketen dag? Risken är ju ändå väldigt uppenbar. Om en kvinna står och sörjer sin man som nyss dött i en olycka, tänker du då att han fan visste vad han gav sig in på när han satte sig bakom ratten?

Nej, jag likställer inte medvetet vaginalt sex med olyckor.
  • honkie
    Donum skrev 2014-10-20 19:28:36 följande:

Nej, jag likställer inte medvetet vaginalt sex med olyckor.

Men om någon blir gravid trots dubbla skydd, bör inte det då betraktas som olycka?
Svar på tråden Kk kräver abort