Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

ohhello skrev 2015-08-13 22:03:07 följande:

Själv har jag spenderat 5 timmar på sjukhuset idag. Fick feber igår & tänkte "ah, mjölkstockning?", ammade på som fasiken och tog panodil. På natten blev jag bara värre och när febern steg upp mot 39 grader for jag in. Och de hittar inget fel på mig? Min livmoder ser perfekt ut, min bristning läker fint, allt ser bra ut... De kom fram till att jag har en infektion i kroppen, men inte vad/var, fick dock antibiotika och får inte vara ensam hemma. Så nu kommer min mor imorgon & är 'barnvakt' till MIG.
    Är dock glad att lillfröken är snäll och lugn, hade aldrig orkat annars. Mår riktigt dåligt.

Krya! Hoppas du blir frisk snart! Läskigt att de bara kommer sådär.

Nu har fisen sovit 5h i sträck.. Så nu är jag pigg! Inte van med denna långa sömn..
  • Mecros
    Sparven88 skrev 2015-08-15 07:55:55 följande:

Okej. Jag kan inte vara tyst längre. Vi vaknar med en förväntan i luften idag (om jag ens lyckats få någon sömn inatt).

Det är alltså sagt att det ska ske idag. Nu på förmiddagen ska vi vara på förlossningen för igångsättning. Jag är nervös, spänd, förväntansfull, rädd. Allt på en gång.

Jag hoppas på att det verkligen blir idag, så vi slipper åka hem besvikna.

Jag hör av mig när jag kan! Å återigen; TACK för all pepp! =)

Lycka till idag! Håller tummar o tår!
  • Mecros

Här håller jag på att bli galen... Ursäkta gnäll inlägg!
    Skruttan har skrikit varje kväll i fyra dagar nu. Alltid samma tid 21 till 23. Jag äter redan mjölkfri kost. Ätit samma saker som förut som hon inte fått ont utav. Är det kvällskolik? Jag blir galen på denna skrikfest. Hon är världens härligaste på nätter och dagar. Men kl 21 är hon som förbytt.. SUCK

• Mecros
    isaochbel skrev 2015-08-17 07:36:05 följande:
    Låter som kvällskolik. Leo är lite likadan på kvällarna men set börjar ge med sig, fick förklarat för barnläkaren här att det är en mogningsprocess för tarmarna och det finns inget man kan göra direkt brukar försvinna vid 1-2 månaders ålder. Jag tog bort alla rena mjöklprodukter samt tog bort allt kolsyrat, broccoli i 1 vecka, hjälpte lite men sen började jag lite äta glass och annat igen och det är ingen skillnad på hans humör.
    Ger du D- droppar som är oljebaserade så byt till vattenbaserade som finns på Apoteket vet många som fått magont av oljebaserade.
    Tack för svar! Skönt att du kan testa dig fram lite nu. Ska byta d vitamin droppar.
    Ska även sluta dricka kaffe och frukt. Så fpr vi se ikväll.

När jag själv har sovit dåligt och är så trött det är då det är som jobbigast, annars brukar jag tänka att det är såhär nu och det kommer att gå över.. Men igår var det bara så otroligt jobbigt.
  • Mecros

Ikväll vart den en snällare kväll från damen som bestämmer. Inte alls lika skrikig och hon somnade inte utav utmattning. Men jag har burit, burit, vagga och haft henne väldigt nära sedan kl19 och ja la ner henne i sitt näste för 10 min sen.
    Men vad gör det? Mycket lättare i hjärtat nu än när hon bara skriker.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-08-18 01:58:05 följande:
    Så skönt!

Vi hade också en bra kväll igår, lilla skruttan somnade vid flaskan 21.30 och vaknade nu. Hoppas bara hon sover till 6.30 nu när det är daga att gå upp med sonen till skolan. Tidigare åkte vi dessutom bil pga a min foglossning, så extra spännande att se om vi hinner gå, eller om vi behöver ta bilen.

Får se hur det går att göra i ordning och komma i tid med två barn att fixa smile1.gif

Läkarkontroll när stora är i skolan sen, men hon växer och fixerar blick och håller huvudet, och kan vrida åt båda hållen så jag tror det kommer gå fint. Alltid skönt med en längd och vikt.
    Jätte skönt!

Hoppas det gick bra och att ni hann gå :)
  • Mecros
    ememi skrev 2015-08-18 07:30:44 följande:
    Ja och i lördags fick vi skriva in oss på bb igen. Han hade gått ner för mycket i vikt. Och gulsoten blev för farlig. Min mjölk har inte runnit till ännu så vi får hålla på med ersättning. Och så pumpar jag så jag vet hur mycket han får av mig. Ush man vill ju njuta av det här med amningen:( hoppas mjölken kommer igång så man har en mindre sak att oroa sig för.
    Ojdå :( hoppas mjölken rinner till snart! Håller tummarna! Hur gör ni med ersättningen nu? Ammar du också?
    Hoppas lillkillen mår bättre.
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-08-18 04:43:54 följande:

Alltså, blir galen. På nätterna tar det alltid så himla lång tid för lillfröken att ta bröstet. Hon ska bara hålla på att 'prata' & göra ljud för sig i nästan en halvtimme innan hon kan ta bröstet ordentligt. Sådär lagom kul när man är trött & bara vill sova.
    Igår satt jag dessutom i princip hela dagen & ammade. Min mor fick komma & dammsuga åt mig för jag fick inte göra något annat än sitta i soffan, skojar inte när jag säger att hon sov ca 30min mellan 14-01 (vaknade vid 11 & var på promenad där hon sov).
    Och hon måste somna vid bröstet före man kan flytta henne någonstans, men oftast vaknar hon så i princip måste man ha henne vid bröstet när hon sover också - vilket gör att jag inte kan göra andra saker hemma.
    Vissa dagar är bättre, men hittills har de varit få. Men hon är ju så liten ännu, bara 17 dagar gammal, det blir väl lättare framöver (eller svårare?).

Förstår känslan. Du kan inte prova bärsele?
    Då är hon ganska nära iaf.
  • Mecros
    doccah skrev 2015-08-18 12:19:13 följande:

Asså fyfan vilket helvete. Precis när stockning på vänster knappt försvunnit kommer de ännu mer på höger som gör tusen gånger ondare och hade högre feber inatt än sist oxå.. Bröstvårtorna är fortfarande katastrof och jag lipar mest hela tiden! Får panikångestattacker när lillan vaknar för jag vet att hon ska äta.. Kan fan inte se något ljus i denna jävla amningstunnel... Ursäkta mitt gnäll men jag har verkligen tappat det :-'(

Lider med dig. I början fick jag ångest av tanken av att hon började vakna och då kommer vilja äta.. Man får gnälla.
    Funderat på ersättning?
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-08-19 18:10:51 följande:

Hm, ska fundera vidare på det där med napp då. Är det någon speciell som är bättre än andra? Finns ju massor på marknaden.

Idag har jag iallafall fått hem ett babynest min kära mor köpt åt mig, där har hon sovit snällt nu i några timmar så jag har fått massor gjort idag. Så skönt!

Imorgon ska vi på första besöket till BVC, fick ju ställa in förra veckan pga sjukdom. Ska bli kul att se hur mycket hon gått upp!
    Dessutom ska vi på andra träffen med mammagruppen, så mycket inplanerat imorgon. Känner mig lite stressad! Blir ju stressad bara av att ha en lunch inplanerad för våran morgon alltid är så himla seg. Hur har ni med "rutiner?"

Våran tjej gillade inte esska napparna med mam nappen går super! Hoppas du hittar någon till henne.

Skönt med Babynest, dem är super för att få så trångt och bekvämt till lilltjejen.

Vi har inga riktiga rutiner men om vi ska iväg någonstans brukar jag försöka boka in det på fm runt 11-12 då hon är som gladast och nöjdast då. Men vi går upp vid 09 och vid 10-10.30 vill hon oftast somna igen så det är jätte smidigt att göra i ordning sig och packa med allt man behöver.

Idag har hon sovit hela dagen i princip. Vi var bortbjudna på lunch och där sov hon igenom hela med uppvak för 1 amning. Sedan hem och få främmande och sov sig igenom det med vak för 1 amning igen. Nu ligger jag och väntar på att Hon ska vakna igen för mat.
Svar på tråden Bf juli 2015