Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

doccah skrev 2015-08-15 17:27:26 följande:

Men hur lång tid tar de innan såren försvinner ? Har precis börjat smörja med de efter varje gång

Jag fick ju aldrig sår, började med den här redan på bb efter att jag läst så mycket bra om den. Så det vet jag tyvärr inte.
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-08-15 15:21:46 följande:

Hur länge hade du avslag?

Mitt håller i sig ännu, 3 veckor igår. Men vissa dagar är det mer gult för att en dag börja blöda lite mer färskt blod igen. Är detta vanligt? Men jag klarar mig på en binda per dag, så det är ju inga stora mängder. Men skulle vara skönt med ett avslut nångång....

Har varit helt fri från allt i 4dagar nu, och Maja är 5veckor i morgon. Men sista veckorna har det varit sådär lite lite som du beskriver, och jag har bara haft trosskydd. Sen kom en skvätt blod några droppar en dag och sen inget någon dag. Men nu efter 4 "fria" dagar så anser jag att det är helt slut men jag vågade inte bada, kanske är bäst att vänta några dagar till ändå.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-08-16 23:24:43 följande:

Här håller jag på att bli galen... Ursäkta gnäll inlägg!

Skruttan har skrikit varje kväll i fyra dagar nu. Alltid samma tid 21 till 23. Jag äter redan mjölkfri kost. Ätit samma saker som förut som hon inte fått ont utav. Är det kvällskolik? Jag blir galen på denna skrikfest. Hon är världens härligaste på nätter och dagar. Men kl 21 är hon som förbytt.. SUCK

Jag tror tyvärr bebisar har en sån skrik/gnäll period. Här är det oftast gnälligt mellan 20-22. Men då får man försöka var glad att den perioden inte är mellan 02-04 fast visst blir man galen när inget duger!
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-08-18 00:09:41 följande:

Ikväll vart den en snällare kväll från damen som bestämmer. Inte alls lika skrikig och hon somnade inte utav utmattning. Men jag har burit, burit, vagga och haft henne väldigt nära sedan kl19 och ja la ner henne i sitt näste för 10 min sen.

Men vad gör det? Mycket lättare i hjärtat nu än när hon bara skriker.

Så skönt!

Vi hade också en bra kväll igår, lilla skruttan somnade vid flaskan 21.30 och vaknade nu. Hoppas bara hon sover till 6.30 nu när det är daga att gå upp med sonen till skolan. Tidigare åkte vi dessutom bil pga a min foglossning, så extra spännande att se om vi hinner gå, eller om vi behöver ta bilen.

Får se hur det går att göra i ordning och komma i tid med två barn att fixa

Läkarkontroll när stora är i skolan sen, men hon växer och fixerar blick och håller huvudet, och kan vrida åt båda hållen så jag tror det kommer gå fint. Alltid skönt med en längd och vikt.
  • Liten till
    doccah skrev 2015-08-18 12:19:13 följande:

Asså fyfan vilket helvete. Precis när stockning på vänster knappt försvunnit kommer de ännu mer på höger som gör tusen gånger ondare och hade högre feber inatt än sist oxå.. Bröstvårtorna är fortfarande katastrof och jag lipar mest hela tiden! Får panikångestattacker när lillan vaknar för jag vet att hon ska äta.. Kan fan inte se något ljus i denna jävla amningstunnel... Ursäkta mitt gnäll men jag har verkligen tappat det :-'(

Men snälla du! Varför inte överväga ersättning istället? Det är jobbigt när det inte funkar med amning, men det finns så bra alternativ! Jag tror att barn mår bra när mamman mår bra, och om att sluta amma får en att må bra så är det bättre för barnet.

Maja äter bara ersättning nu, ammade sist i förrgår kväll. Och jag är glad och hon är glad.

Missförstå inte nu, det är bra att amma och jag tycker man ska prova, men går det inte så är man inte en sämre mamma för det.
  • Liten till
    doccah skrev 2015-08-18 18:27:55 följande:

Jag vill verkligen att amningen ska funka. Känns hopplöst och så men hon har knappt funnits i 2 veckor.. Jag vill ge de lite mer tid än så.. :( men ja fortsätter de alldeles för länge så får jag ju ge upp

Ja vill du själv amma så ska du självklart försöka mer. Men jag vet bara att när min mjölk inte räckte för sonen, så kände jag mig så helt värdelöst som gav mitt barn ersättning, så han grät och jag grät och allt blev skit. Tur jag hade bra BVC personal som fick mig att inse att ersättning faktiskt är bra och helt okej. bara så du kommer ihåg att det inte är ett misslyckande att inte amma, ävensom det känns så. Men du är duktig som försöker! Jag har gett upp helt för denna gång med, hon blev inte riktigt mätt, och jag tänker inte må dåligt som sist, så nu har jag bestämt att sluta helt. Och visst, tråkigt är det, men väldigt skönt att ha bestämt sig! För jag är en superbra mamma ändå!
  • Liten till

Vi har kört napp från bb, det minskar risken för psd, och är rekomenderat att man har enligt nya råd.

• Liten till

Eller råder är ju napp när barnet sover, inte hela tiden, men vi använder när det finns behov av det

• Liten till
    doccah skrev 2015-08-21 20:56:26 följande:

Försöker ge min lilla napp då hon gnäller ganska mycket även när hon är mätt, och hon kommer inte till ro. Men hon vägrar, hon suger inte ens på den när jag stoppar den i munnen på henne.. Har testat både esska mam och nu nuk för prematura med extra liten sutt men nä inget. Stoppar man in fingret i munnen suger hon dock som attan.. Vad ska jag göra?

Ja alla bebisar vill väl inte ha napp. Men har du provat hålla den kvar lite lätt med ditt finger? Maja får liksom ibte tag på en gång, hon puttar ut den med tungan. Men håller man fingret mot lite så börjar hon tutta på nappen ganska snabbt. Sen har hon den så länge hon vill eller tills hon somnat ordentligt då brukar den trilla ur igen.
Svar på tråden Bf juli 2015