Mecros skrev 2015-09-02 10:50:48 följande:
Ja du har rätt. Men man känner sig usel hos BVC när det blir såhär.
Igår kväll fick hon inge ersättning. Men hon var inte nöjd om hon inte låg vid bröstet. Som mest var hon nöjd i 10 min perioder. Hon åt tills hon spydde upp mycket och somnade för kvällen sen vid 21. Mina bröstvårtor kommer ramla av men vad ska man göra? Jag kan inte klara av att låta henne skrika eller försöka med nappen=ännu mer frustrerad bebis och svårare att få nöjd över huvudtaget.
Men gör som du tycker istället! Strunta i BVC. Du känner ditt barn bäst, och alla barn följer inte mallen. Eller prata med BVC, säg att du tycker att hon ska ha ersättning, fråga varför hon inte ska få det, om det kan vara negativt att ge det några veckor till, sen ta en nu diskussion igen om det fortfarande verkar som att hon går upp för mycket. Och känner du att du inte kan prata med din BVCsköterska, byt!
När Wilmer var liten gick han upp massor ena veckan, nästan så de tyckte det var för mycket, men sen stod han helt still till veckan efter. Så höll han på första månaderna, så han har ingen tillväxtkurva, han har en trappa
hoppas det löser sig, förstår att det är skitjobbigt och att man gör allt för att bebis ska må bra. Men lyssna till dig själv först, jag tror det är bäst.