Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Liten till skrev 2015-03-28 07:16:26 följande:

Måste ju kommentera och sprida lite glatt humör här jag fick faktiskt en kommentar om min mage och vikt i förrgår och då hade jag precis stått i spegeln hemma och konstaterat att ja allt ser större ut även rumpan. Möter sedan en kollega jag ibte ser så ofta. Då utbrister hon -men å så fin mage du har. En riktig kula! Och du har tur, bara en fin mage och ändå är du lika smal om rumpan och allt annat!

Det kändes så skönt efter min deppmorgon! så alla vikt kommentarer är inte negativa

Åh idag ska jag på mini mini semester med mina mostrar och min mormor, fick en övernattning när jag fyllde. Ska bli så roligt!

Skönt med lite positivitet! Vad härligt att

Höra :) nej precis så får man fina kommentarer också, min sambo smeker magen jämt och säger: din gravidmage är så fin. Då smälter man ju lite.

Vad härligt, njut av semestern :)
  • Mecros
    ememi skrev 2015-03-31 07:05:35 följande:

Är i vecka 24 nu. Känns som jag bara gnäller hela tiden. Den lille ligger och sparkar på samma ställe hela tiden. Helst på blåsan eller mot livmodersetappen. Känns som man fått blåmärken liksom. Foglossning har jag. Jag sover på mage fortfarande :/ vet inte om det är så bra? Men oj vad glad jag är att vara gravid även om det låter som något annat:)

Du är inte ensam, känns som om jag bara gnäller nu, är jag inte gråtfärdig så har jag foglossning, eller är sur för att kag är hungrig eller trött. Samtidigt som att jag är så otroligt lycklig :)
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-04-02 08:15:51 följande:

GLAD PÅSK!

Hoppas ni får en härlig påskhelg allihopa!

Detsamma! glad påsk!
  • Mecros
    Faer skrev 2015-04-06 14:50:26 följande:

Har en fråga, vaknade imorse av att mitt ena bröst var alldeles "knöligt" är det något med mjölkproduktionen eller? Efter ett tag var det borta! Haha. Märkligt!

Sådär har jag haft sedan v10 typ. Inget farligt, dem blir typ knöliga när dem har pressats ihop eller hur man ska säga :)
  • Mecros
    Faer skrev 2015-04-12 16:02:41 följande:

Nu har dom flesta kanske gått under 100-dagars strecket! För mig är det bara 93 dagar kvar nu och jag ska jobba i ca 7-8 veckor till! Nu känns det som de börjar närma sig med stormsteg!! Vi var och skulle beställa vagn i helgen men hittade ingen direkt... Någon som ha tips på bra vagn om man promenad ofta efter grus och skogsvägar?

Vi har köpt brio smile efter rekommendationer från bekanta, jag är en person som är ute mycket både i skogen, på landet och i stan och kommer att gå mycket med vagnen. Vi får väl se när det blir på riktigt men jag tycker att vagnen verkar stabil och med lufthjul. I våran familj spelas det mycket golf så en vagn att kunna rulla fram på golfbanan ostört och lätt har varit ett krav. (Jag ska inte spela men gubben ska och vi ska inte vistas på golfbanan när det är högtryck med folk). Men jag ger ett plus till brio smile iaf!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-04-12 20:26:18 följande:

Vi har en emmaljunga duo edge kvar efter sonen, den är gigantiskt stor, men så skönt att köra ute på gräs, grus och asfalt. Men däremot så är den alldeles för klumpig att ha i stan och lyfta i och ur bilen. Så vi köper en brio smile nu, men behåller emmaljungan ett tag och ser om den används nåt, annars så säljer vi den i höst. Men sambon är nästan 2m lång så jag vet inte hur bra smile blir för honom. Men jag har också hört positivt om den, och har provat i butik ett par gånger och har fastnat. Så vi ska beställa den, men väntar på nåt bra erbjudande smile1.gif

86 dagar kvar för mig smile1.gif

Sambon är 187cm lång och brio smile var en av de högaste ligg och sittdelarna just för att passa hans längd. Det finns ett bra erbjudande på blocket, minns inte hemsidans namn nu men vi beställde därifrån, om du behöver babyskydd dvs. 6495kr för sitt/liggdel, chassi, babyskydd + bas.
  • Mecros
    faerie skrev 2015-04-15 13:39:50 följande:

Mitt i vecka 27 (26+5) och nu känner man sig verkligen gravid. Magen får flera kommentarer varje dag och denna vecka fick jag min första "nu kan det inte vara långt kvar??" - asgarv....nä bara sisådär 3 månader, haha! Märks hur individuellt det är med magens storlek och även hur den uppfattas. Många har sagt att jag har liten mage. Tycker själv den nog är ganska normal. Har gått upp 7 kg sedan inskrivningen, men bara 4 kg sedan innan graviditeten. 

Tycker maten är svår. Hade lite lågt järnvärde sist på kontrollen, hon tyckte jag ska äta järntabletter, men det är jag lite motig till, mest för att magen redan krånglar som det är. Måste försöka dra ner på mejeri och kaffe så att järnupptaget inte hämmas i alla fall. Käkar sjukt mycket torkade aprikoser och laddar med pumpafrön upp till öronen. Är dock lite trött ännu, funderar på blutsaft - kan det vara något tro?

Tränar typ noll. Jag som vanligtvis är ganska aktiv. Det triggar mig lite, har tidigare haft ätstörda tendenser (lite åt ortorexihållet), men försöker hålla mig cool. 

Rör jag på mig får jag sammandragningar och känningar av foglossning, och jag vågar liksom inte träna/hålla igång för jag har ingen aning vad som går bra och inte. Men som följd blir jag istället stel och får ont i ryggen, same same but different....

Men bebis ligger därinne och växer och kickar och rör sig och det är otroligt hur mycket mer kraft han har i sina rörelser nu. Det märks att han blir starkare och större. Nu kan jag känna hur en arm eller fot liksom swishar förbi, och han når både långt upp över navlen och långt ner i bäckenet, så han lever runt!

Börjar bli mer och mer boande. Vill fixa i ordning grejer, köpa hem saker, måla hans rum, och få färdigt. 

Oroar mig mest för: hur amningen kommer gå, ekonomin samt hur sommarvärmen kommer påverka min höggravida kropp där mot slutet, haha!

Hur har ni det?

Hej!

Ja vi är ungefär lika i vår gravidstatus eller vad man ska kalla det :)

Är i v.27 och vissa tycker att jag är jääättee tjock och vissa tycker att jag är jätte liten. Jag verkar va den enda som tycker jag ser normal ut och tur är väl det

Foglossning i rygg, men försöker få till en 4-5 promenader i veckan beroende på hur ont jag har. Har sökt grav penning och hoppas den blir beviljad. Någon mer som sökt GP? Har mindre ont ibland och ibland mer. Endast kommit 2 tillfällen där sambon får bära in mig i duschen eller sängen hehe.

Bebis är envis och har blivit starkare under de senaste veckorna och sparkar om jag ligger på "fel" sida, så jag får snällt vända om till h*n är nöjd :)

Oroar mig också över amningen, vill verkligen att det ska fungera.
  • Mecros
    Stokke skrev 2015-04-22 06:54:36 följande:

Har ni andra skickat in ett moderskapsintyg till f kassan än?

Jag har fått en blankett ifrån min barnmorska. Vad ska jag göra med den?

Min plan är att jobba ända fram till 2 veckor före BF.

Första gången för mig och känner att jag har noll koll :/

Du ska skicka in den direkt till försäkringskassan, du behöver inte skriva eller något på den.
  • Mecros
    Stokke skrev 2015-04-22 10:23:38 följande:
    Tack !

Vad gulligt av dig att svara.

Då skickar jag in den idag.

Bäst att spara kopia va?

Ha en fin dag!
    Ingen fara :)

Jag sparade ingen kopia, men de gör man som man vill :)
  • Mecros

Idag fick jag reda på att min graviditetspenning blev godkänd! Så skönt :) går hem 22a maj. Det gick fort, mina papper kom in 13 april så 10 dagar tog det :)

Svar på tråden Bf juli 2015