• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • tjugofemton
    Ellonbellon skrev 2014-12-08 20:15:50 följande:

Och en bild på Heffaklumpen :) Detta var vecka 9+1 :)
    Huvudet till höger.

Åh vad underbart!! Jag vill också se våran.. men vi får inget göra förrän v 18-20, dvs i februari!! :/
  • Ellonbellon
    tjugofemton skrev 2014-12-08 20:18:19 följande:
    Åh vad underbart!! Jag vill också se våran.. men vi får inget göra förrän v 18-20, dvs i februari!! :/
    Bor i Norge och om man betalar så får man göra det hur många gånger man vill.

Men nu blir det ingen mer titt förrän 4 februari (vecka 18). :)
    Men ändå skönt att kunna se att allt står bra till, tycker alla borde få omkring vecka 12 för att se att fostret verkligen lever!
  • Liten till

Stokke, 31 år, mitt och makens första barn.

BF 7/7. Har alltid trott att jag ska få två tjejer.

Lillefröet, är 25 år och väntar mitt första barn. BF enligt egen uträkning 18/7

Liten till, 29år, andra barnet. Har en son som är 6år. Bf 6/7-9/7

Magnolia10, 32 år mitt och makens första barn! En pergotime bebis! BF 15/7

Hallonlakrits1, 30 år, väntar första barnet. Beräknad bf runt 8/7

AnLiOt, 26 år och mitt BF är 10/7

Tjugofemton, 21 år, väntar första barnet med BF 27/7

Ellonbellon, 28 år, första barnet. BF 9/7.

• tjugofemton
    Ellonbellon skrev 2014-12-08 20:24:59 följande:

Bor i Norge och om man betalar så får man göra det hur många gånger man vill.

Men nu blir det ingen mer titt förrän 4 februari (vecka 18). :)

Men ändå skönt att kunna se att allt står bra till, tycker alla borde få omkring vecka 12 för att se att fostret verkligen lever!

Jag håller med! Jättejobbigt att inte veta :( kring v 12 borde ett vara. Ett pickande hjärta vill man ju gärna se innan v 18
  • Ellonbellon
    tjugofemton skrev 2014-12-08 20:49:01 följande:
    Jag håller med! Jättejobbigt att inte veta :( kring v 12 borde ett vara. Ett pickande hjärta vill man ju gärna se innan v 18
    Alla borde i alla fall ha möjligheten att välja om de vill göra det tidigare, och betala för det. Men ja, egentligen tycker jag att alla ska erbjudas att göra det. Det är ju de första 3 månaderna som är de jobbigaste och det är väl också då man är som mest orolig och i behov att se att det faktiskt är något.

Å andra sidan kanske det blir för många "onödiga" ultraljud om man sen ändå får mf.
  • lillefröe

Är det någon som har erfarenhet av foglossning och hur det känns? Jag vet att det är tidigt men jag har börjat känna något jag inte känt förut (nu v.9). 

Det gör tvärt ont i slidan och strålar ut till anus och klitoris (hela vägen med andra ord) och sedan ner i höger ben hela vägen ner till foten? Kommer och går lika snabbt. 

Tankar? 

• Liten till
    lillefröe skrev 2014-12-08 21:19:09 följande:

Är det någon som har erfarenhet av foglossning och hur det känns? Jag vet att det är tidigt men jag har börjat känna något jag inte känt förut (nu v.9). 

Det gör tvärt ont i slidan och strålar ut till anus och klitoris (hela vägen med andra ord) och sedan ner i höger ben hela vägen ner till foten? Kommer och går lika snabbt. 

Tankar? 

Låter inte som min foglossning i allafall... Den sitter mer mitt ovanför skinkorna eller lite mer mot mitten (målande och bra beskrivning va ) och gör ont när jag gått mycket. Börjar redan komma så detta lär ju inte sluta så roligt

Men man kan ju även ha i blygdbenet har jag för mig, sitter väl en fog där med?

Äh det gör ju ont lite kors och tvärs och hit och dit när man är gravid. Och olika för alla.
  • Ellonbellon
    Liten till skrev 2014-12-08 21:23:52 följande:

Låter inte som min foglossning i allafall... Den sitter mer mitt ovanför skinkorna eller lite mer mot mitten (målande och bra beskrivning va ) och gör ont när jag gått mycket. Börjar redan komma så detta lär ju inte sluta så roligt

Men man kan ju även ha i blygdbenet har jag för mig, sitter väl en fog där med?

Äh det gör ju ont lite kors och tvärs och hit och dit när man är gravid. Och olika för alla.

Det låter som att det kan vara ischias!
  • Zyrkonia

Lägg till mig :)
    Zyrkonia, 29 år, väntar första barnet, enligt egen beräkning BF 28/7 :)

• Zyrkonia

Nej, förresten jag är fortfarande 28 år ;) Ha ha, men kommer vara 29 när barnet kommer!

Svar på tråden Bf juli 2015