Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jag var och också som värst illamående i vecka 9, spydde vad jag än gjorde!!!
Men vecka 10 så försvann det nästan totalt! spyr bara direkt när jag kliver upp på morgonen nu och imorgon går jag in i vecka 11! så hoppas det ger sig efter den där mardrömsveckan för dig med! :)
Åh då hoppas jag att det kanske är vanligt att man mår såhär i v. 9. Har hört fler som sagt det nu.
Kan stå ut med att må illa, men helst inte så pass att man behöver sjukskriva sig och va beredd med en spypåse i väskan när man ska iväg :)
Va inte orolig! Nu har jag börjat lugna mig. Är i vecka 9 ( 8 + 3) och fick idag se våran lilla bebis på skärmen med tickande hjärta, helt perfekt var den i storlek och allt, lilla Grynet! Jag var orolig i början på veckan då jag i princip haft tre dagar utan några direkta symtom, men igår kom illamåendet tillbaka som ett brev på posten. Så visst kan symtomen komma och gå utan problem. Jag är gravid genom äggdonation där av tidigt vul. Nästa vecka ska jag på inskrivningssamtal :)
Någon mer som skulle vilja sova 20/24 h per dygn? Jag klev upp klockan 9 i morse och somnade i soffan kring 21.30 igår, och jag är trött IGEN!! Jättebra när jag pluggar och MÅSTE läsa... ZzzZ.. Snark :)
Tack för lugnande svar! Är helt sjukt vad lätt jag har för att stressa upp mig pga den här graviditeten! Önskar att man kunde blinka och vipps så är bebis född!
Jag vet, jag var också jätte nojjig när nästan alla symtomen försvann. Äter hormoner också så visste inte vilket som var från graviditeten och vilka symtom som var ifrån medicinerna. Detta är första gången jag är gravid och allt känns så inviduellt, det är liksom ingen mall man ska följa och vad som är rätt och fel utan alla mår vi olika och det kan bli lite hur som helst.försök att slappna av, antingen så har du en liten vilo period från symtomen nu och så kommer de tillbaka, eller så har din kropp vant sig. Illamående blir vi när kroppen inte är van vid hormonerna och för vissa försvinner de tidigt och för andra sent. Allt är unikt. Blöder du inte så är det nog inga problem. Kram
Tack för lugnande svar! Är helt sjukt vad lätt jag har för att stressa upp mig pga den här graviditeten! Önskar att man kunde blinka och vipps så är bebis född!
Jag har varit i kontakt med en mvc-central nu (inte min egna) som gör ultraljud i tidig graviditet om man har besvär (vilket jag kanske egentligen inte har, har fått en brun liten flytning som kan jämföras med en tandpetare kanske, så smal och knappt synbar). Är det dumt att "förbruka" deras resurser? Det hade varit skönt att få se om det verkligen lever någon där inne, annars måste jag vänta till i februari, slutet. Jag har ömma bröst som kommer och går, flytningar och en enorm trötthet. Kostar tydligen 300:-
Vad säger ni?!
Go for it! Jag skulle inte klarat av att vänta till februari.
Jag har varit i kontakt med en mvc-central nu (inte min egna) som gör ultraljud i tidig graviditet om man har besvär (vilket jag kanske egentligen inte har, har fått en brun liten flytning som kan jämföras med en tandpetare kanske, så smal och knappt synbar). Är det dumt att "förbruka" deras resurser? Det hade varit skönt att få se om det verkligen lever någon där inne, annars måste jag vänta till i februari, slutet. Jag har ömma bröst som kommer och går, flytningar och en enorm trötthet. Kostar tydligen 300:-
Vad säger ni?!
Vad säger ni?!