Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Oja! Jag är trött nästan jämt. Sover i snitt 14.5 h per dag... minst ????????
En till som är sjukt trött... Hoppas också det ska ge med sig snart. Mår illa rätt mycket också, inte heller så kul...
Hihi jag hade bf 6/7-14.. Känns som att det var igår jag satt och hulkade och bara ville kräka på allt vad jul hette. Tuggade postafen och sniffade ingefära hela dagarna, hjälpte mig ingenting, sen en vacker dag runt v. 14 så var illamåendet som bortblåst. ;) Blir helt nostalgisk när jag läser vad ni skriver haha. Njut av den här tiden, det går så himla fort, snart ligger ni med era bebisar på bröstet och andas ut. Lycka till!!!
Jag tycker stämningen i denna tråd börjar bli lite stel! Vi ska vara glada och det ska inte alla vara negativa tankar! Jag håller förstås med många av er om missfallsrisken, men tänk inte så mycket på det och lev för dagen! Det här är min första grav. Och ja jag har mått jätte dåligt men jag tror jag aldrig har mått så här bra psykiskt nångång! Tänk er, vår kropp skapat en människa tsm med den vi vill leva resten av vårt liv med! Mer positiva tankar tycker jag här! Vi måste peppa varandra istället för att trycka ner varandra! Kram på er! :)
Jag har suttit och kollat på pregnancy-anouncment videor på youtube i typ 2 timmar och ba tjuter till allt. Så mysigt! Vill att lillefröet ska växa på sig och bli stor och ploppa ut på dirren! <3 Vi längtar så!
Åh! Jag funderar på att berätta för min familj på julafton på ett roligt sätt. De är min fosterfamilj så det kan inte riktigt bli: grattis ni ska bli mormor och morfar. Än så länge är min enda ide att läsa upp ett julklappsrim och så är det något finurligt sätt att säga att jag har en bebis i magen. Problemet är väl att jag inte är någon hejjare på att skriva rim... Nån som har någon annan ide? Eller ett klockrent rim? ;)
Hejhopp!! Jo lite negativt såhär i början blir det ju lätt, mår man bra så blir man orolig och mår man skit så, ja då mår man ju skit
Tror att om 4-6 veckor så kommer det blir mer och mer positivt prat här
Hejhopp!! Jo lite negativt såhär i början blir det ju lätt, mår man bra så blir man orolig och mår man skit så, ja då mår man ju skit
Tror att om 4-6 veckor så kommer det blir mer och mer positivt prat här
Det gör jag inte haha.. håller mig vaken på kvällarna alltså Nä men skämt åsido.. Försöker ta en powernap på dagen. Men så är jag sjukskriven så jag har inga jobbtider att passa direkt, kan ju vara svårt då!
Och även om man inte kan somna så ska man tänka på att vila mitt på dagen, eftersom kroppen går igenom en riktig hård kamp just nu!