• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anehhs
    Sarah1990 skrev 2014-11-06 15:39:48 följande:

Hej! Jag hoppar jättegärna in här! :D

Testade mig igår och fick reda på att jag är gravid och går nu i min lilla gravidlycke-bubbla!
    Vi har försökt några gånger nu efter uttag av spiral i augusti och vi kunde inte ha blivit gladare - tänk att det växer något i min mage som vi tillsammans skapat, något som kommer bli en blandning av OSS. Något som kommer dela DNA med mannen jag älskar mest av allt. Helt otroligt!

Enligt någon gravidkalender på nätet är jag beräknad till 12 juli och barnmorskan jag pratade med idag trodde detsamma så antar att jag platsar perfekt i den här gruppen ^^

STORT grattis till er alla!

Förresten, finns det någon från Småland här i gruppen? :)

Grattis till er!:)

Jag är också beräknad mellan den 11-12 juli och jag bor Småland:)
  • JohannaMem
    kasovi skrev 2014-11-06 14:03:35 följande:
    Hoppas ni kommer fram till något! ;)

Ultraljudet gick jättebra :D Har en söt liten ärta i magen! Blev bakflyttad hela två veckor! Väldigt generösa med ultraljud är dom iallafall. Fick boka ny tid om två veckor i fall jag ville se hjärtslag. Det tackar jag då inte nej till vill jag lova :)
    Åh så roligt att se! Och himla, himla roligt att de är generösa med ultraljud.
  • molltroll

Hoppar in här om det är ok? plussade idag efter många misstankar tog ett CB digitalt som visade 2-3 !! Vilken vecka borde jag va i då? Ätit p-piller men varit till o från med dem så vi tänkte att händer det så händer det. Givetvis supervälkommet!

När ringer man bm?

• kasovi
    Thisisme84 skrev 2014-11-06 15:07:41 följande:
    Åååh, vad roligt, grattis! :) Det hade inte jag heller tackat nej till!
    Måste nog boka in mig privat jag med om jag måste vänta ändå till vecka 12 i annat fall..Gick du till en bm i Sthlm eller bor du kanske någon annanstans?
    Tack! Jätteroligt att se den lilla pricken. Känns mer verkligt än streck på en pinne tycker jag :)

Jag bor i en kommun norr om Sthlm, fast det ligger ändå i Stockholms län... Valde att gå i hemkommunen, annars hade det nog blivit Danderyd, iom att det är där jag hamnar då jag ska föda, men det är ju ett så stort sjukhus med många patienter, så tror inte jag hade fått så många ultraljud då!
  • kasovi
    JohannaMem skrev 2014-11-06 15:55:05 följande:
    Åh så roligt att se! Och himla, himla roligt att de är generösa med ultraljud.
    Ja, jätteroligt!

Skönt för mig också som blivit så ängslig och orolig för missfall!

Hoppas de är schyssta mot er andra med ul också!
  • Anehhs
    molltroll skrev 2014-11-06 16:54:03 följande:

Hoppar in här om det är ok? smile2.gif plussade idag efter många misstankar smile5.gif tog ett CB digitalt som visade 2-3 !! Vilken vecka borde jag va i då? Ätit p-piller men varit till o från med dem så vi tänkte att händer det så händer det. Givetvis supervälkommet! smile2.gif

När ringer man bm? smile1.gif

Grattis!:)

Finns på familjeliv där du kan räkna ut vilken vecka du är i:)

Du kan ringa bm på en gång:)
  • molltroll
    Anehhs skrev 2014-11-06 17:08:52 följande:
    Grattis!:)

Finns på familjeliv där du kan räkna ut vilken vecka du är i:)

Du kan ringa bm på en gång:)
    Inte lätt o räkna då jag småblött från 29:e sept till 8:e okt sen blödde ja två dagar 16-18 okt. Haha så krångligt o vet inte hur jag ska re ut det. jag vill gå hos bm i annan stad då vi ska köpa hus där. Undrar om man kan ringa dit ist för hemkommunen för tillfället?
  • molltroll
    Sarah1990 skrev 2014-11-06 15:39:48 följande:

Hej! Jag hoppar jättegärna in här! :D

Testade mig igår och fick reda på att jag är gravid och går nu i min lilla gravidlycke-bubbla!
    Vi har försökt några gånger nu efter uttag av spiral i augusti och vi kunde inte ha blivit gladare - tänk att det växer något i min mage som vi tillsammans skapat, något som kommer bli en blandning av OSS. Något som kommer dela DNA med mannen jag älskar mest av allt. Helt otroligt!

Enligt någon gravidkalender på nätet är jag beräknad till 12 juli och barnmorskan jag pratade med idag trodde detsamma så antar att jag platsar perfekt i den här gruppen ^^

STORT grattis till er alla!

Förresten, finns det någon från Småland här i gruppen? :)

Grattis! Jag plussade idag! Extrem lycka enl. CB fick jag 2-3 även jag bosatt i Småland
  • Zombiie
    Evasonja skrev 2014-11-06 09:41:04 följande:

Hej! Hoppar gärna in! Blev ett plus på stickan förra fredagen då mensen uteblev.. Går på p-piller, eller gick?! Men nu har vi accepterat läget även om det kom som en chock. Sambon har börjat acceptera det då det överhuvudtaget inte var planerat! Men nu är vi glada och längtar efter en liten bebis. Känns så overkligt att bara skriva det. Jag är i v 6 5+3.

Jag skulle gärna vara med i en Facebook grupp om det är någon som tänker starta en sån! :)

Grattis!! Tur att det är lång tid att förbereda sig på! (Även om det är planerat). Jag är oxå på vecka 5+3 idag!!

Vart bor någonstans om man får fråga? :)
  • Anehhs
    molltroll skrev 2014-11-06 17:17:11 följande:
    Inte lätt o räkna då jag småblött från 29:e sept till 8:e okt sen blödde ja två dagar 16-18 okt. Haha så krångligt o vet inte hur jag ska re ut det. smile2.gif jag vill gå hos bm i annan stad då vi ska köpa hus där. Undrar om man kan ringa dit ist för hemkommunen för tillfället?
    Nä då förstås:) vet inte alls hur sådant fungerar men borde väl gå?:)
Svar på tråden Bf juli 2015