• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Serendipitet

Hoppar gärna in i tråden. Är i vecka 5 (4+5) med tredje barnet. BF: 17 juli. Är 29 år och bor i Blekinge men min man och våra två barn, födda -05 och -12. 

Känner av växtvärk och ömma bröst. Och har haft väldiga problem med magkatarr. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Feather

Hej! 37 år med en dotter på 9 år, gravid igen efter 3 missfall på rad under drygt 1 års tid. Är nu i v 7, 6+0 idag. Oron är svår att hejda med mitt bagage, ska på vul den 18 november, och jag hoppas innerligt att något finns där.

• tomteblosss

Hoppar in här också :) är i vecka 7 (6+6) ! Första barnet för mig så tänkte de kan vara kul att prata med andra gravida om symtom och sånt :)

• brosan

Jag ringde idag för att boka ett privat ul och fick tid 16 december. Då är jag i vecka 10. Längtar så mycket, känns inte verkligt än även om mitt morgonillamående är galet.

Kul att det är så många här!

• kasovi
    Shibby skrev 2014-11-12 16:03:29 följande:

Tänkte hoppa in här om det går bra smile1.gif

Jag är i vecka 7 (6+1) och är som några andra skrivit relativt "symptom-fri" jag har båda MF och MA i bagaget så självklart blir jag extra nojig men men... Hur gamla är ni och var bor ni i vårat avlånga land? (Kanske missat det i inläggen tidigare)

Själv är jag 23 och bor i en förort till Sthlm.

Jag är i v 5+6 :) Drömde nån skitkonstig grej om missfall i natt... Hoppas det inte händer, för jag var helt förstörd tills jag vaknade :P

Jag fyller 22 i december och bor också strax utanför Sthlm! Norrort
  • Shibby
    Shibby skrev 2014-11-12 16:03:29 följande:

Tänkte hoppa in här om det går bra

Jag är i vecka 7 (6+1) och är som några andra skrivit relativt "symptom-fri" jag har båda MF och MA i bagaget så självklart blir jag extra nojig men men... Hur gamla är ni och var bor ni i vårat avlånga land? (Kanske missat det i inläggen tidigare)

Själv är jag 23 och bor i en förort till Sthlm.

Jag kan väll passa på att citera mig själv eftersom jag precis insåg att jag inte alls är i vecka 7 utan vecka 6, 5+2 för att vara mer exakt. Inte för att det har gått så lång tid, men nu känns det helt plötsligt ännu längre till vecka 12 Tungan ute
  • Shibby
    kasovi skrev 2014-11-13 08:28:59 följande:
    Jag är i v 5+6 :) Drömde nån skitkonstig grej om missfall i natt... Hoppas det inte händer, för jag var helt förstörd tills jag vaknade :P

Jag fyller 22 i december och bor också strax utanför Sthlm! Norrort
    Hmm, jag har också drömt det där. Hoppas det bara förblir i våra drömmar, eller snarare mardrömmar... Obestämd Antagligen för att man tänker på det på dagen och på natten så blir det en spegling av det... eller något! Länge sedan jag läste psykologi Skrattande

Var i norrort? Jag bor i västerort, vällingby Glad
  • Shibby
    brosan skrev 2014-11-12 23:37:08 följande:

Jag ringde idag för att boka ett privat ul och fick tid 16 december. Då är jag i vecka 10. Längtar så mycket, känns inte verkligt än även om mitt morgonillamående är galet.

Kul att det är så många här!

Kul att du lyckats få tid för ul! Skrattande Själv har jag har ringt runt nu på morgonen men ingen som har tid (som inte är mitt under arbetsdagen). På ett ställe blev jag till och med nekad eftersom "jag var så tidigt gravid" "inte hade ont" eller "inte blödde" men att jag haft både missfall och fördröjt missfall senaste månaderna och ville se att det faktiskt är någon liten där inne gick hon inte med på.
    Varför skulle hon ungefär.... 

• Nemijah

Hej allihopa :) Flera nätter nu har jag drömt att min sambo lämnar mig, vaknar upp, gråter och är helt sur på honom :P Och jag är gravid i drömmen också. Någon som känner igen sig?

• Sarah1990
    Nemijah skrev 2014-11-13 12:00:51 följande:

Hej allihopa :) Flera nätter nu har jag drömt att min sambo lämnar mig, vaknar upp, gråter och är helt sur på honom :P Och jag är gravid i drömmen också. Någon som känner igen sig?

Jag drömmer också skitskumma saker och har gjort det i kanske någon veckas tid nu. Kan vakna upp och bara tänka "alltså whaaaat the fuck var det DÄR om!?". För några nätter sedan drömde jag om att jag lämnade min man, trots att jag visste att jag var gravid och HELT utan anledning. Jag skulle dra till Stockholm och så var det bara!
    Tror kanske det är alla tankar som rör sig i huvudet som vi kanske inte ens är medvetna om, de kommer helt enkelt ut och bearbetas.
Svar på tråden Bf juli 2015