• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Thisisme84
    Stokke skrev 2014-11-08 19:56:13 följande:

Hej!

Hur känner ni? Jag är så sjukt nervös för att det ska bli ett missfall ????

Har ont i magen i perioder. Är även lös i magen.

Har ni andra ont i magen?

Jag mår illa på kvällen ibland.

Du är nog långt ifrån ensam om att känns så. Jag oroar mig varje dag sen jag fick ett plus. Väldigt onödigt men lättare sagt än gjort att sluta oroa sig.

Har lite mensliknande värk.
  • Lillafamiljefamiljen
    Stokke skrev 2014-11-08 19:56:13 följande:

Hej!

Hur känner ni? Jag är så sjukt nervös för att det ska bli ett missfall ????

Har ont i magen i perioder. Är även lös i magen.

Har ni andra ont i magen?

Jag mår illa på kvällen ibland.

Du är absolut inte ensam!!

Jag är också sjukt nervös men brukar försöka tänka på att det är ändå inget man kan påverka. Händer det så händer det, oftast sker det ju av naturlig anledning att fostret inte utvecklats som det ska tex.. men klart det är jobbig..

När det kommer till magen är den som en bergodalbana, lös och hård om vartannat och framförallt bullrig :( däremot har jag sedan igår haft en konstig värk i magen, känns som ett sug innanför naveln blandat med träningsvärk i magen, framförallt på natten men även på dagen :(
  • Faer
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-11-08 20:53:29 följande:

Du är absolut inte ensam!!

Jag är också sjukt nervös men brukar försöka tänka på att det är ändå inget man kan påverka. Händer det så händer det, oftast sker det ju av naturlig anledning att fostret inte utvecklats som det ska tex.. men klart det är jobbig..

När det kommer till magen är den som en bergodalbana, lös och hård om vartannat och framförallt bullrig :( däremot har jag sedan igår haft en konstig värk i magen, känns som ett sug innanför naveln blandat med träningsvärk i magen, framförallt på natten men även på dagen :(

Jag är också orolig varje dag för missfall.. Inatt vaknade jag av att jag hade jätte ont nedre av delen och väntade bara på en blödning, men inte.. Så hoppas det bara är livmodern som ha växtvärk eller något.. Är i vecka 5+3!
  • Stokke

Ta detta på rätt sätt nu, men tack söta ni.

Detta är mitt första barn och första graviditet.

Jag är 30 + och över analyserar allt.

Har under 1 veckas tid försökt få tag på kvinnohälsan mödravården. I fredags ringde jag kl 08;05 och telefonkön var full! Suck

Var lika dant i måndags och onsdags ????

När ska de svara så jag kan boka en tid?!

Om jag räknar rätt är jag i V6. BF 20150707.

Jag har kort cykel, bara 26 dagar.

Funderar på att berätta på julafton. Om allt går som det ska, så är det exakt v12 ????

• Sarah1990

Har några av er firat/uppvaktat er man på Fara dag idag?

Har själv aldrig fått fira det då min pappa inte funnits i bilden så kunde inte hålla mig. Köpte världens sötaste små tossor häromdagen några dagar efter att jag plussat som jag, tillsammans med en lapp, gav till min man idag. Han var nära på att börja gråta när han såg de små, små tossorna!

Han går och pussar magen var och varannan dag och håller på att spricka av att inte få berätta för sin mamma än (vi ska berätta för båda våra mammor nästa vecka har vi bestämt). Blir så varm och lycklig av att veta hur efterlängtat den lilla är av oss båda! <3

• Sagan

Hoppar in här med.

Är i v 6 ( 5-4) BF 8/7-15

Första barnet efter lång lång väntan och även genomgått fler mf.

Sjukt nervös och analysera min kropp hela tiden då gravid känslan går upp ner hela tiden.

Grattis till alla som plussat :)

• Maaliiin89

Åååh jag vill också vara med här! :) Är i vecka 6 (5+4)!! Blir vårat första! Är 25 år och bor i Västra Götaland! Grattis och lycka till allihopa!!

• namnlös123

Gått in i vecka 7 nu, och illamåendet blir värre och värre, någon med nå bra tips mot illamående ? :)

första barnet och bor i Dalarna, någon mer ? :)

• brosan

Hoppar också in i den här tråden.

Är gravid med vårt första barn och BF enligt uträknaren är 16 juli så jag är 4+3, dvs väldigt tidigt. Fick missfall i mars i år så är väldigt nervös!

Bor i Södermanland och är 35 år!

• Jko

Imorgon går jag in i vecka 7 :)
    Har märkt att när jag nyser så känns det som att min högra
    äggstock nästan vill hoppa ur kroppen!! Jätte obehagligt och ont gör det.
    Läste att det är ligamenten som mjuknar upp sig.
    Nån mer som känt så?

Svar på tråden Bf juli 2015