• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • Therese9009

Hej. Jag hoppar också in i denna tråd.

Jag 24, pojkvän 32. Han har barn sen 5 år innan men jag har inga.

Nu har vi pratat om att jag ska sluta med piller och vi ska försöka, men vi har inte så bråttom utan blir jag gravid så blir jag.

Jag skulle ju helst vilja bli gravid nu så man kan börja andas ut, haft sådan sjuk barnlängtan sen ett halv år tillbaka.

Borde ha ÄL nu i början av veckan så håller tummarna!

• MartinaLarsen

Första gången jag använder äl sticka och det ser ut såhär :D hade det på känn för jag brukar känna när jag har.

Har då en fråga ska vi mysa idag eller vänta?
  • Annapanna2
    MartinaLarsen skrev 2015-02-23 19:45:13 följande:

phpwzVL7s73666.jpg

Första gången jag använder äl sticka och det ser ut såhär :D hade det på känn för jag brukar känna när jag har.

Har då en fråga ska vi mysa idag eller vänta?

Den är inte positiv, då ska strecket vara minst lika starkt som teststrecket men äl är nog på god väg! :) fortsätt testa varje dag och se hur det stegrar! Lycka till!
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-21 11:19:11 följande:

Hur går det för er Joozzaan och Shoreline? Snart bim? Natural cycles har ändrat min ägglossning till dagen innan jag trodde så jag är inte så hoppfull. Börjar känna av pms också.. Jag har bim på tisdag nu, får se hur det går :)

Min mens kom i fredags redan. Haha tidigare än vanligt. Men nu vet jag ju att kroppen funkar efter missfallet :)

Hur har det gått för dig?? :D
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-02-26 16:18:37 följande:
    Min mens kom i fredags redan. Haha tidigare än vanligt. Men nu vet jag ju att kroppen funkar efter missfallet :)

Hur har det gått för dig?? :D
    Skönt det i alla fall! Då är det ju bara att köra :) den där PMSen jag kände som var värre än nånsin.. Det var ett litet frö i magen!! Testade positivt i tisdags. Går in i vecka 6 i morgon :) Trodde jag inte alls.. Var helt i chock efter jag såg plusset.
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 16:32:57 följande:
    Skönt det i alla fall! Då är det ju bara att köra :) den där PMSen jag kände som var värre än nånsin.. Det var ett litet frö i magen!! Testade positivt i tisdags. Går in i vecka 6 i morgon :) Trodde jag inte alls.. Var helt i chock efter jag såg plusset.
    Men åh vad roligt! GRATTIS!! 
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-02-26 16:39:59 följande:
    Men åh vad roligt! GRATTIS!! 
    Tack!! Har börjat vänja mig vid tanken nu men det är fortfarande ganska overkligt. Nu är jag mest rädd att det inte ska hålla eller så. Men vi tar en dag i taget och försöker vara glada trots oro :) nu hoppas jag ni andra får vara med om samma snart!
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 16:48:09 följande:
    Tack!! Har börjat vänja mig vid tanken nu men det är fortfarande ganska overkligt. Nu är jag mest rädd att det inte ska hålla eller så. Men vi tar en dag i taget och försöker vara glada trots oro :) nu hoppas jag ni andra får vara med om samma snart!
    Ja vi ska nog försöka denna månad också. Även om det tar emot lite. Jag vill egentligen inte ha barn i December (är jag jättedum som tänker så?). Men självklart skulle jag bli överlycklig om det tog sig. Funderar på att köpa ett sånt där spermatest åt sambon men vet inte om det är värt det?! Sen ska jag nog köpa ÄL tester, men det är ju så jäkla dyrt. Kan inte använda testlagrets för dom funkar typ inte på mig.

Har du ringt någon barnmorska än?
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-02-26 16:56:45 följande:
    Ja vi ska nog försöka denna månad också. Även om det tar emot lite. Jag vill egentligen inte ha barn i December (är jag jättedum som tänker så?). Men självklart skulle jag bli överlycklig om det tog sig. Funderar på att köpa ett sånt där spermatest åt sambon men vet inte om det är värt det?! Sen ska jag nog köpa ÄL tester, men det är ju så jäkla dyrt. Kan inte använda testlagrets för dom funkar typ inte på mig.

Har du ringt någon barnmorska än?
    Jag förstår dig. Jag tänkte likadant... När jag såg plusset var min första tanke att allt kommer gå åt helvete. Väckte inte min sambo, gick till jobbet och var jättedeppig och kunde inte prata med någon. Sen efter några timmar när jag smält allt lite blev jag glad såklart. Var helt i chock! Du ska inte tempa dig då? Då ser man så bra :)

Jag var på sjukhuset igår för kontroll av min diabetes och berättade då på en gång. Fick prata direkt med läkare och hon skickade remisser hit och dit. Har haft diabetes länge så det är lite tricksigt med graviditet men jag hoppas det blir bra ändå :) Ska till barnmorska om ett par veckor!
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015