• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • everlove

Grattis till er båda! :D

Själv har jag bim i morgon, hoppas som vanligt.. Lär väl bli besviken som vanligt. Men kan i alla fall trösta mig med ett stort glas vin då, haha ;)

• Tumvante

Lycka till! Inatt drömde jag så mycket om det test jag planerade att jag skulle göra i morse. Drömde att det blev positivt, och blev besviken när jag vaknade varje gång och insåg att det bara var en dröm... Men så var det dags på riktigt att kissa på en sticka. Först när man kunde se att vätskan trängde upp, och den passerade blankt tänkte jag bara nej. Sen väntade jag och antydningar kom, och till slut var där ett streck som blev tydligare o tydligare. Vilken glädje alltså! Hoppas nu verkligen att ni andra får se det efterlängtade +et! Väntan är lång, men så skönt när det kommer!

• everlove
    Tumvante skrev 2015-03-04 17:08:16 följande:

Lycka till! Inatt drömde jag så mycket om det test jag planerade att jag skulle göra i morse. Drömde att det blev positivt, och blev besviken när jag vaknade varje gång och insåg att det bara var en dröm... Men så var det dags på riktigt att kissa på en sticka. Först när man kunde se att vätskan trängde upp, och den passerade blankt tänkte jag bara nej. Sen väntade jag och antydningar kom, och till slut var där ett streck som blev tydligare o tydligare. Vilken glädje alltså! Hoppas nu verkligen att ni andra får se det efterlängtade +et! Väntan är lång, men så skönt när det kommer!

Måste ha varit en riktigt häftig känsla! Jag lär väl svimma eller nåt när det väl händer, har gått så många månader nu att jag knappt tror att det kommer hända.. Men nån gång lär det väl förhoppningsvis. Längtar!!
  • Tumvante

Everlove, supercool känsla. Härligt med den enorma kram jag fick av sambon också.

Önskar att du också får uppleva det mycket snart också - utan att svimma när har du BIM?

• everlove
    Tumvante skrev 2015-03-04 19:07:20 följande:

Everlove, supercool känsla. Härligt med den enorma kram jag fick av sambon också.

Önskar att du också får uppleva det mycket snart också - utan att svimma när har du BIM?

Ska bli roligt att se hur min sambo reagerar också. Förhoppningsvis med massa känslor :)

Jag är inte direkt nån som har lätt för att svimma, men chockad lär jag bli ;) Har bim i morgon. Mensen har varit väldigt punktlig de senaste månaderna, så om den ska komma så hoppas jag den kommer i morgon. Så jobbigt att gå över :/
  • Tumvante

Spännande! Då får du skriva hur det går imorgon. Har du tänkt på när du kommer testa om den inte kommer?

• MartinaLarsen

Grattis tjejer! Själv har man börja fått känningar i tjejmagen till och från känns som mensvärk men ändå inte svårt att förklara samt ont i bröst i 3 dagar nu..

Hoppas hoppas är osäker på bim men tror det är på ons.. Kan även vara tidigare då det brukar skilja 1-2 dagar

• Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-28 18:56:36 följande:
    Dom funkade för mig! Jag mår sådär. Har haft så ont, som mensvärk. Vad på gynakuten på eftermiddagen och ska snart dit igen för undersökning. Hoppas allt är ok. Sån oro.. Jag är väldigt trött också. Har inte gått bra alls att jobba så tror jag blir sjukskriven snart, pga. min diabetes. Men om allt visar sig vara ok idag tar jag alla krämpor och sjukskrivningar! Du får hålla tummarna för mig :) När har du äl nästa gång?
    Har inte varit inne på ett tag.
    Men jag ha ÄL imorgon eller på Söndag tror jag. Testar med CB dubbel hormonindikator test och den visar att ÄL är på G. Får hoppas att vi prickar in det ;)
    Hur gick det för dig på gynakuten? Förstår din oro. Men det är ju vanligt att ha mensvärk liknande smärtor.
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-03-06 14:01:45 följande:
    Har inte varit inne på ett tag.
    Men jag ha ÄL imorgon eller på Söndag tror jag. Testar med CB dubbel hormonindikator test och den visar att ÄL är på G. Får hoppas att vi prickar in det ;)
    Hur gick det för dig på gynakuten? Förstår din oro. Men det är ju vanligt att ha mensvärk liknande smärtor.
    Spännande, jag håller tummarna! Jodå, det gick ok. Dom såg nåt som kunde tyda på utomkveds men när jag lämnade nya prover i måndags hade hcg gått upp som det skulle och lite mer därtill. Ska på ny undersökning på måndag men det lät som att allt verkar ok med tanke på hcg-stegringen. Jag känner mig mer och mer gravid då illamåendet nyss kickat in så jag antar att allt är ok just nu i alla fall :)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015