• Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

• Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
  • Anonym (äldre)

Jag har en yngre kollega på jobbet som jag är intresserad av men jag skulle nog aldrig våga närma mig henne. Det är lite spänning när vi ses i korridoren och säger hej men det har aldrig gått längre än så...

Dock tror jag att både jag och hon är yngre än er. Jag är 38 och hon är 23-ish.
    Jag vet att hon kysst en äldre manlig kollega på en AW tidigare men att det inte är något mellan dem nu... och någon har sagt att hon är bisexuell så det är ju inte omöjligt men...

Hon kanske till och med har en pojk/flickvän, det vet jag inte. Hon är supersöt iaf!

• Anonym (Jobbigt nu)

Ni anar inte hur mycket era svar styrker mig i detta!

Jag hoppas verkligen inte hon ser på mig som någon unge.

Nu börjar jag noja lite över om hon verkligen förstod innebörden av mitt avslöjande förra veckan. Det enda som har hänt sedan dess är att hon har fortsatt i samma spår som innan, dvs gett mig komplimanger. I fredags sa hon att jag var söt i klänningen jag hade på mig. Fast sådant säger hon nästan varje dag. Aldrig till någon annan.

Visst kan det vara så att hon är rädd på grund av jobbet, det är jag också. Vi arbetar trots allt ihop med ett gäng medelålders kvinnor som älskar skvaller. En typisk ekonomiavdelning liksom. Dessutom är hon nära vän med en annan kollega sedan barndomen. Plus att vi arbetar i en relativt liten stad. Det är mycket som står på spel alltså. Men jag vill, åh vad jag vill.

Jag är otroligt hungrig på alla tips och råd ni kan komma med! Jag tar till mig av allt!

Tusen tack för era svar. I morgon är det måndag

• Anonym (Förstår)

Jag förstår dina känslor & tankar. Dragningskraft kan vara extremt stark till vissa som helt enkelt har DET.

Jag träffar några män vid sidan av & jag är 26... dessa män är äldre då snackar vi 45 ca.

Förstår att du kan känna dig osäker just när du inte vet med 100% vad hon vill. Ålder har ingen större betydelse, enligt mig. Jakten är i sig en del av spänningen. ^^ Ni ses ju på jobbet vilket ger säkert både ros & ris för dig.

Skvaller tanterna ska du försöka strunta i, även om det är svårt. Det är ditt liv & den enda som kan leva ut det är DU.

• Anonym (Jobbigt nu)

Dagens uppdatering:

Suttit jämte varandra hela morgonen. Just idag är hon ovanligt snygg då hon har håret nedsläppt och lite åtsittande kläder när vi pratar snurrar hon ofta håret runt sitt finger eller leker med sitt hår. Vid lunchen satt en kollega mellan oss och när kollegan pratade med henne satt hon bara och kollade på mig. En fruktansvärt intensiv blick som ger mig ilningar i hela kroppen. Samtidigt pratade hon en del om sin sambo vid lunchen (det gjorde i och för sig jag med).

Nu har jag ju sagt att jag är attraherad av henne men hon beter sig som att inget har hänt. Hur ska man tolka det??

• Trunk

Du får säga det igen! :) frågas vad hon drömde härom natten. Eller berätta att du drömt att ni kysstes eller nått. ;)

Nyfiken
  • Anonym (Förstår)

Jag tänker att hon är väldigt osäker... inte på dina åtaganden utan mera på vad hon själv känner. Kanske är helt ny känsla även för henne.

Jag tolkar hennes kroppspråk, utöver de du berättar, att hon flirtar blygsamt. Om de är på allvar eller lek från hennes sida vet bara hon.

Kanske gillar hon bara uppmärksamheten som hon får av sitt agerande. Så svårt veta när man inte ser de själv med egna ögon.

Önskar jag kunde hjälpa dig mer.

Lycka till!

• ÄngDal

Som nån skrev ovan, det kan ju vara väldigt känsligt för henne att visa för mycket på jobbet. Men alla de tecken du beskriver med kroppsspråk, blickar, komplimanger etc tyder ju på att hon är väldigt intresserad i alla fall.

Det kan ju vara så att hon aldrig varit med en kvinna tidigare och att detta + åldersskillnaden + arbetskamrater + att hon är gift + att du är tillsammans med någon gör att hon tvekar.

Jag tror att du får försöka hålla full fokus på henne och ge henne all energi och lust du utstrålar på jobbet (så diskret du kan) och sen bida din tid till den kommande AW:n.

Då kommer ni i en mer avslappnad miljö som är inställd på lite mer flirtig stämning och med fler möjligheter att smita undan. Kanske kan du där öppna dig mer, igen fråga/berätta om era drömmar - och kanske kan ni till och med bara spontant bli fysiska på ett annat sätt med beröring, smekningar, kramar och i ett mörkt hörn förhoppningsvis även kyssas...

I likhet med en annan ovan kanske detta kan utvecklas till en sexuell affär efter ett krogbesök Solig

• Anonym (Jobbigt nu)

Tack för era svar!!

Vi är några kollegor som ska ut och ta ett glas vin på fredag. Någon föreslog även att vi kunde gå på bio (fifty shades filmen). Har inte läst böckerna men man har ju hört att de är lite snuskiga.. Ska i så fall göra mitt yttersta för att hamna bredvid henne!!!

Idag har jag suttit och funderat på och riktigt fått stålsätta mig för att inte gå fram och kyssa henne..

Hon är inte gift (tror dock hon varit gift tidigare) utan lever ihop med en man. En mycket rik man dessutom.

Jag tror också att hon är tveksam utifrån vår nuvarande situation. Jag och min kille har alldeles nyligen förlovat oss (4:e januari) och letar hus. Detta kan ju också göra henne osäker. Hon vet ju inte att vi har ett öppet förhållande och att min kille (och tydligen jag också) är bisexuell. Min kille hånglade med en kille i helgen!

Kram på er!

• ÄngDal

Spännande relation du och din kille har, härligt att ni kan ha det så. Och bägge är bisexuella, vilket gör det än mer pikant och underbart Tungan ute

Det vore väl inte alls dumt att gå på 50 shades of Grey och sedan sitt bredvid henne. Tänk på vad händer kan göra och hitta i mörkret...och viskningar...

Många blir nog upphetsade av filmen - inte minst kvinnor har man förstått - men samtidigt är den inte nåt bra exempel på BDSM, snarare tvärtom (Grey går över alla gränser på felaktigt sätt, vid många tillfällen).

Men sexscenerna ska ju vara heta så det kan kanske bli lite pirrigt i biomörkret i alla fall OskyldigSkäms

Ser du bara till att hon vet att du är bisexuell och lever i en öppen relation och kanske påminner henne om vad du dagdrömmer om borde det kanske göra susen.

Jag håller verkligen tummarna för dig.

• Anonym (Jobbigt nu)

[quote=74868614][quote-nick]ÄngDal skrev 2015-02-16 19:59:48 följande:[/quote-nick]Spännande relation du och din kille har, härligt att ni kan ha det så. Och bägge är bisexuella, vilket gör det än mer pikant och underbart 

Det vore väl inte alls dumt att gå på 50 shades of Grey och sedan sitt bredvid henne. Tänk på vad händer kan göra och hitta i mörkret...och viskningar...

Många blir nog upphetsade av filmen - inte minst kvinnor har man förstått - men samtidigt är den inte nåt bra exempel på BDSM, snarare tvärtom (Grey går över alla gränser på felaktigt sätt, vid många tillfällen).

Men sexscenerna ska ju vara heta så det kan kanske bli lite pirrigt i biomörkret i alla fall 

Ser du bara till att hon vet att du är bisexuell och lever i en öppen relation och kanske påminner henne om vad du dagdrömmer om borde det kanske göra susen.

Jag håller verkligen tummarna för dig.[/quot]

Jag var verkligen skraj när jag först skrev om detta på FL. Trodde folk skulle vara dömande men ack så fel jag hade! Vilka människor det finns och vilket stöd ni är! <3

Åh, du anar inte vilka fantasier som har dykt upp i och med bion. Skulle bli överlycklig om jag så bara får hålla hennes hand. Jag önskar så att ni kunde få se en bild så ni förstår hur vacker denna kvinna är.

Jag vågar inte riktigt öppna mig mer för jag vill inte gå på för hårt. Men om rätt tillfälle dyker upp så ska jag berätta det!

Jag vet att det gäller att ha lite is i magen och det är jag sämst på. När jag vill ha något vill jag ha det nu.

Tills dess att det händer något spännande (om det nu gör det) får ni stå ut med dagliga uppdateringar för jag måste skriva av mig..

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...