• Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

• Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
  • Anonym (Jobbigt nu)

Jag känner mig helt övertygad om att hon antingen leker med mig eller att jag brutalt har missuppfattat hela grejen!!

Tänker inte svara på hennes jädra sms. Känner mig förbannad/arg och ledsen.

• Anonym (Jobbigt nu)
    Gaskarl skrev 2015-02-20 22:02:41 följande:

Ge inte upp, vem vet vad som väntar på måndag. Vågar du inte ta ett steg till, ett privat samtal där du säger att du känner dig attraherad, eller är du rädd att det blir knas på jobbet...

Jag har semester hela nästa vecka då min bror kommer på besök.

På så sätt hade vi båda världens chans eftersom vi inte ses på så länge!
  • Gaskarl

Ja just ja... Hmm, nja, jag tror ändå på ett privat möte på ngt vis, eller nu när ni blir från varandra, vad tror du om ett mail? Näe, det här kanske ska skötas live.... Hmm, bökigt.

• Joverix

Fast, det är väl smart att svara ändå? Annars kan det tolkas som fullständigt ointresse?

Det kan ju vara så att hon är smickrad över att du tycker hon är attraktiv och bara spelar med lite. Men jag tror ändå att du skulle ångra dig om du inte gick 'all in' och ser vad det leder. Det kan ju vara så att det leder till något mycket spännande;) Vad tror du själv?

• In trouble
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-20 22:04:16 följande:

Jag känner mig helt övertygad om att hon antingen leker med mig eller att jag brutalt har missuppfattat hela grejen!!

Tänker inte svara på hennes jädra sms. Känner mig förbannad/arg och ledsen.

Helt ärligt så kan jag inte läsa in något i det du skriver att hon leker med dig. Däremot så kan man tolka det väldigt tydligt som att hon inte vågar göra något när ni inte är ensamma.

Risken att någon ser något gör nog henne försiktig
  • ÄngDal
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-20 21:33:06 följande:

Känner mig nere nu..

Vi åkte från jobbet. Min kollega körde. Åkte ner på stan för att ta ett glas vin och äta lite mat. Vi var 7-8 st. Min kollega drack inte då hon körde och jag höll mig måttlig. Inget speciellt hände under middagen. Men det var trevligt. Hon gav mig varken mer eller mindre uppmärksamhet. Verkade dock lite distraherad eller stressad på något vis.

På bion då. Vi såg fifty shades of grey. Eftersom jag är lite inne på bondage-grejen så gjorde filmen i sig mig lite upphetsad. Jag hamnade jämte henne (det såg jag till). Satt med min högra hand längst med stolen hela filmen, lättillgänglig för henne. Lade även min kofta över så ingen skulle se om hon tog min hand. Vi viskade lite med varandra under filmens gång. Vi delade popcornskål. Dock hamnade vi inte längst ut, utan hade kollegor på vardera sida ingenting hände under bions två timmar. Mer än att jag var mer upphetsad än någonsin tidigare!

När bion var slut stod vi alla utanför och diskuterade filmen. Jag sa då att jag inte tyckte huvudpersonen var så snygg, att jag sett betydligt snyggare kvinnor i mitt liv och tittade på henne. Hon rodnade lite.

Hon skjutsade mig och en kollega (som bor åt samma håll) hem. Detta gjorde att vi endast var ensamma typ fem minuter i bilen. Under dessa minuter gav hon återigen mig komplimanger. Sa att hon tyckte jag varit fin de senaste dagarna, att jag klädde mig snyggt och att jag har en söt dialekt (??). Jag gav henne en kram och tackade för skjutsen. Hon strök mig då över ryggen och andades in kraftigt (som en djup inåtsuck).

Hon skickade ett sms och tackade för en trevlig kväll. Skrev också att jag skulle ta väl hand om min sambo (som ligger hemma i feber).

Jag är väldigt osäker på hennes känslor nu!

Alla förhoppningar, också blir det platt fall.

Det är så klart inte så lätt att smeka varandra när en massa arbetskamrater är med. Men jag skulle tro att även hon var upphetsad. Det där hon sa i bilen kan ju inte vara "normalt snack" mellan arbetskollegor, det måste vara mer än så. Hennes sätt att reagera vid kramen tyder ju på att även hon ångar inombords.

Vore det omöjligt för dig att kontakta henne för att ta en promenad? Så att ni kan vara lite ostörda? Kunna prata ut. Så att du kan nämna att du lever i ett öppet förhållande till exempel.

Men du har ju semestern nästa vecka...

Kanske får bli efter AW:n...om det behövs...för förhoppningsvis släpper hennes hämningar med alkohol i kroppen.

Ge inte upp, du måste kanske vara tålmodig för att hon ska våga "komma ut".
  • ÄngDal
    In trouble skrev 2015-02-20 22:10:40 följande:
    Helt ärligt så kan jag inte läsa in något i det du skriver att hon leker med dig. Däremot så kan man tolka det väldigt tydligt som att hon inte vågar göra något när ni inte är ensamma.

Risken att någon ser något gör nog henne försiktig
    Jag håller helt med.

Och det är klart att du ska svara på hennes sms. Du tror väl inte att hon skickade sms till någon annan som var med?

Att skriva till henne kan ju leda till att ni öppnar er mer och mer för varandra. Framför allt att hon vågar mer och mer. Om du inte skriver nu, kanske hon börjar noja och tror att du är helt ointresserad.

Se det från hennes horisont och inse att hon kanske inte alls tror på att DU - en 30 år yngre, sexig kvinna - skulle vara intresserad av henne. Hon är kanske livrädd för att du leker med henne...
  • Anonym (Jobbigt nu)

Har svarat på hennes sms. Inget speciellt, bara tack detsamma och sådär. Någon flörtsmiley också (hon lägger alltid till en sådan i sina sms). Får se om hon hör av sig något mer. Hör hon av sig i veckan vet jag ju att hon saknar mig eller tänker på mig.

Jag hade först god lust att svara: hej! Tack själv, det var trevligt. Det hade förstås varit ännu trevligare om du inte varit en sådan jäkla pussy och vågat ta steget någon gång! Till exempel leka med mig under tröjan på bion!

Men sedan slog det mig att jag ju faktiskt också är precis lika feg.

Jag har ju nämnt att hon har det ganska gott ställt. De håller just nu på att bygga ett poolhus och hon sa i bilen att jag var välkommen dit när det var klart (jag älskar att simma och har tävlat tidigare). Hon tyckte till och med jag skulle ha en egen nyckel dit (tror hon skojade). Då var min andra kollega med i bilen.

Det är nog bara att vänta ut tiden. Jag blir arg om hon tänker vara nykter nästa AW. Jag behöver henne full!

+ att jag tycker de kan bygga klart poolen så jag kan komma dit och simma och ja.. ni fattar vad jag menar..

• Anonym (jojo)

Vilken spännande tråd! Jag vill gärna höra hur det går. På din beskrivning låter hon lika intresserad som du men kanske snäppet mer medveten om riskerna med att någon annan skulle märka något. Och troligen är din sambo ett stort hinder från hennes synvinkel. 

Jag tror inte alls att det ni upplever är ovanligt, men oftast stannar det nog vid fantasier. Hoppas så inte blir fallet för er  

Jag tänker att du har så bråttom - som du säger så har du lite dåligt med tålamod. Några veckor är ju ingenting i såna här sammanhang. 

En tanke jag får är om du skulle föra ditt avslöjande om attraktion på tal, vid tillfälle? Kanske vid AWn, om ni sitter ensamma och utom hörhåll? Dvs säga något som "du vet det där jag sa - hoppas du inte tyckte det var obehagligt att höra?" eller nåt sånt. Typ lite lättsamt ta upp att du faktiskt behöver ha ett lite tydligare svar på om det är besvarat eller inte. 

Lycka till!!!

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...