• Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

• Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
  • theSwan

Utifrån det du beskriver så låter hon ju intresserad. Att ni ofta har intensiv ögonkontakt, att ni sms:ar varandra och hon lägger in flörtsmilies, berömmer dig och ditt utseende gång på gång, att hon vill bjuda hem dig till poolhuset och vill att du ska ha en egen nyckel, bara det i sig talar sitt tydliga språk. Sen förstår jag den totala diskretionen på jobbet. Vilken snaskig snackis skulle det inte bli. Jag tror personligen att båda väntar på att den andra ska ta första steget och det går ju inte att göra framför arbetskollegorna... Du har ju hennes nummer, så sms kan ju vara ett sätt. Varför måste du vänta till nästa aw? Ni verkar ju trots allt vara vänner på jobbet, skulle du inte kunna föreslå att ni går ut och tar ett glas bara ni?

För att det ska hända ngt behöver ni få komma bort från jobbsammanhanget.

• Harzan

Det verkar som att du måste ta första steget.

Har varit i en liknande situation själv, med vissa skillnader. Jag är man, i din ålder ungefär. Hon var 11-12 år äldre, gift och hade 2 barn i 5-8 års åldern nånting. Känner igen mig väldigt mycket i känslorna du beskriver. Speciellt det där med ögonkontakten och beröringen. Jag har aldrig upplevt att en kvinna gjort mig så knäsvag och nervös som hon gjorde. Hon fick mig att känns mig som en tokkär skolpåg;)

Tyvärr blev det aldrig nånting mellan oss. Detta trots att vi båda var attraherade av varandra. Det fick jag bekräftat genom ett mail jag skickade till henne. Skrev nånting i stil med att jag upplevde det som att det fanns nåt väldigt speciellt mellan oss. Det tyckte hon också och hon skrev att hon tyckte väldigt mycket om mig men att hon inte va 25 längre och kunde göra som man ville.

Efter det så hade vi mycket kontakt, både på jobb och via mail. Va och badade en gång och åt ett par luncher ihop. Men det kändes som att hon inte vågade ta steget helt ut P.g.a hennes barn. Jag upplevde det som att hennes äktenskap inte va helt lyckat.

Jag hade precis avslutat ett långt olyckligt förhållande så jag vågade inte bli avvisad, därför vågade jag inte heller riktigt ta första steget. Vilket jag ångrar bittert idag. Företaget vi jobbade på la ner så nu jobbar vi på olika ställen och har ingen kontakt alls :(

Men jag kan inte få ut henne ur mitt huvud. Tänker fortfarande på henne, drömmer om henne och kan inte sluta tänka: tänk om.

Mitt råd till dig är att ta steget. Våga chansa, du har faktiskt inget att förlora egentligen. Bara va ärlig mot henne, säg eller skriv hur du känner för henne. Ni är ju båda vuxna människor så risken, om dina känslor inte är besvarade, att det ska komma ut är obetydligt liten. Hon förstår dig säkert och verkar inte vara den typen som skulle sprida sånt vidare.

Go for it!

• Agentkia
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-20 21:33:06 följande:

Känner mig nere nu..

Vi åkte från jobbet. Min kollega körde. Åkte ner på stan för att ta ett glas vin och äta lite mat. Vi var 7-8 st. Min kollega drack inte då hon körde och jag höll mig måttlig. Inget speciellt hände under middagen. Men det var trevligt. Hon gav mig varken mer eller mindre uppmärksamhet. Verkade dock lite distraherad eller stressad på något vis.

På bion då. Vi såg fifty shades of grey. Eftersom jag är lite inne på bondage-grejen så gjorde filmen i sig mig lite upphetsad. Jag hamnade jämte henne (det såg jag till). Satt med min högra hand längst med stolen hela filmen, lättillgänglig för henne. Lade även min kofta över så ingen skulle se om hon tog min hand. Vi viskade lite med varandra under filmens gång. Vi delade popcornskål. Dock hamnade vi inte längst ut, utan hade kollegor på vardera sida ingenting hände under bions två timmar. Mer än att jag var mer upphetsad än någonsin tidigare!

När bion var slut stod vi alla utanför och diskuterade filmen. Jag sa då att jag inte tyckte huvudpersonen var så snygg, att jag sett betydligt snyggare kvinnor i mitt liv och tittade på henne. Hon rodnade lite.

Hon skjutsade mig och en kollega (som bor åt samma håll) hem. Detta gjorde att vi endast var ensamma typ fem minuter i bilen. Under dessa minuter gav hon återigen mig komplimanger. Sa att hon tyckte jag varit fin de senaste dagarna, att jag klädde mig snyggt och att jag har en söt dialekt (??). Jag gav henne en kram och tackade för skjutsen. Hon strök mig då över ryggen och andades in kraftigt (som en djup inåtsuck).

Hon skickade ett sms och tackade för en trevlig kväll. Skrev också att jag skulle ta väl hand om min sambo (som ligger hemma i feber).

Jag är väldigt osäker på hennes känslor nu!

Alla förhoppningar, också blir det platt fall.

Jag har inte läst alla inlägg men jag tycker att hon visar intresse.

Däremot har du en sambo och är tillsammans med honom. Gör slut med honom nu. Han behöver inte stå och se på medan du utforskar vad du vill. Om det hade vart tvärtom hade du blivit ledsen och sårad antar jag.
  • Anonym (jojo)
    Agentkia skrev 2015-02-21 08:19:47 följande:
    Jag har inte läst alla inlägg men jag tycker att hon visar intresse.

Däremot har du en sambo och är tillsammans med honom. Gör slut med honom nu. Han behöver inte stå och se på medan du utforskar vad du vill. Om det hade vart tvärtom hade du blivit ledsen och sårad antar jag.
    Fast TS har skrivit att han är helt införstådd med situationen och inte har något emot det hela. Han är även själv bi, så det du oroar dig för är inte ett problem. 
  • Agentkia
    Anonym (jojo) skrev 2015-02-21 08:25:31 följande:

Fast TS har skrivit att han är helt införstådd med situationen och inte har något emot det hela. Han är även själv bi, så det du oroar dig för är inte ett problem. 

Ja okej, som jag skrev, jag hade inte läst alla inlägg. Men då förstår jag. Alla väljer själva, men ofta ses inte känslor mellan kvinnor som otrohet och tänkte att så kanske var fallet här.

Isåfall får ts fortsätta utforska vad det är hon känner för kollegan.
  • Anonym (Jobbigt nu)
    Harzan skrev 2015-02-21 08:09:04 följande:

Det verkar som att du måste ta första steget.

Har varit i en liknande situation själv, med vissa skillnader. Jag är man, i din ålder ungefär. Hon var 11-12 år äldre, gift och hade 2 barn i 5-8 års åldern nånting. Känner igen mig väldigt mycket i känslorna du beskriver. Speciellt det där med ögonkontakten och beröringen. Jag har aldrig upplevt att en kvinna gjort mig så knäsvag och nervös som hon gjorde. Hon fick mig att känns mig som en tokkär skolpåg;)

Tyvärr blev det aldrig nånting mellan oss. Detta trots att vi båda var attraherade av varandra. Det fick jag bekräftat genom ett mail jag skickade till henne. Skrev nånting i stil med att jag upplevde det som att det fanns nåt väldigt speciellt mellan oss. Det tyckte hon också och hon skrev att hon tyckte väldigt mycket om mig men att hon inte va 25 längre och kunde göra som man ville.

Efter det så hade vi mycket kontakt, både på jobb och via mail. Va och badade en gång och åt ett par luncher ihop. Men det kändes som att hon inte vågade ta steget helt ut P.g.a hennes barn. Jag upplevde det som att hennes äktenskap inte va helt lyckat.

Jag hade precis avslutat ett långt olyckligt förhållande så jag vågade inte bli avvisad, därför vågade jag inte heller riktigt ta första steget. Vilket jag ångrar bittert idag. Företaget vi jobbade på la ner så nu jobbar vi på olika ställen och har ingen kontakt alls :(

Men jag kan inte få ut henne ur mitt huvud. Tänker fortfarande på henne, drömmer om henne och kan inte sluta tänka: tänk om.

Mitt råd till dig är att ta steget. Våga chansa, du har faktiskt inget att förlora egentligen. Bara va ärlig mot henne, säg eller skriv hur du känner för henne. Ni är ju båda vuxna människor så risken, om dina känslor inte är besvarade, att det ska komma ut är obetydligt liten. Hon förstår dig säkert och verkar inte vara den typen som skulle sprida sånt vidare.

Go for it!

Känner verkligen igen mig i det du skriver! Blev riktigt besviken över att det aldrig hände något mellan er. på ett sätt förstår jag kvinnan i ditt fall då hon ändå hade små barn. Var detta längesedan?

Min kollega bor ju ihop med en man och har en vuxen dotter. Dottern är i min ålder. Hon verkar vara lycklig i sin relation. Har lite strulig bakgrund vad gäller äktenskap då hon varit gift mer än en gång tidigare. Kan det vara ett tecken på att hon inte är helt straight tror ni?

Jag tycker att hon ska ta första steget. Detta eftersom hon är den äldre.

Jag försöker på alla möjliga sätt visa mitt intresse och har ju till och med sagt att jag är attraherad av henne. Bollen ligger hos henne nu, tycker jag. Det är i alla fall hennes tur att på något sätt visa om hon är intresserad eller ej.
  • Harzan
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-21 09:36:19 följande:

Känner verkligen igen mig i det du skriver! Blev riktigt besviken över att det aldrig hände något mellan er. på ett sätt förstår jag kvinnan i ditt fall då hon ändå hade små barn. Var detta längesedan?

Min kollega bor ju ihop med en man och har en vuxen dotter. Dottern är i min ålder. Hon verkar vara lycklig i sin relation. Har lite strulig bakgrund vad gäller äktenskap då hon varit gift mer än en gång tidigare. Kan det vara ett tecken på att hon inte är helt straight tror ni?

Jag tycker att hon ska ta första steget. Detta eftersom hon är den äldre.

Jag försöker på alla möjliga sätt visa mitt intresse och har ju till och med sagt att jag är attraherad av henne. Bollen ligger hos henne nu, tycker jag. Det är i alla fall hennes tur att på något sätt visa om hon är intresserad eller ej.

Ja det är jag med. Det är typ ett och ett halv, två åt sen nu. Jobbigt att gå vidare när det aldrig hände nåt om du förstår vad jag menar. Det hade kanske aldrig kunnat bli nåt mellan oss och vi kanske inte hade fungerat ihop rent sexuellt. Eller så hade det varit helt magiskt. Laddningen mellan oss var helt enorm iallafall, man kunde nästan ta på stämningen som uppstod ibland. Men man vet ju aldrig om man inte testar iallafall.

Att hon är äldre spelar ju faktiskt mindre roll. Osäkerheten har ingen ålder. Hon kanske tänker precis som du, att det bara är en lek från din sida. Hon har säkert svårt att tänka sig att en så pass yngre kvinna kan vara attraherad av henne. Ålder kan vara väldigt känsligt, framförallt för den äldre parten har jag märkt.

Att hon har varit gift mer än en gång tidigare kan ju bero på väldigt många olika anledningar. Fråga henne lite om det. Hon kanske har haft oturen att ha träffat riktiga skitstövlar som betett sig som svin mot henne. Vilket också kan bidra till hennes osäkerhet gentemot dig.

Det är en väldigt frustrerande situation du befinner dig i. Det kan bli väldigt svårt att släppa henne om det bara rinner ut i sanden. Speciellt om det gör det pågrundav bådas osäkerhet, som i mitt fall.

Jag håller tummarna för dig iaf! Och hoppas på att det händer nåt snart.
  • Harzan

Nu spånar jag väldigt fritt här.

Det kan ju vara så att hon har blivit bedragen av sina tidigare män och inte vill utsätta sin nuvarande make, som kanske alltid har varit fin och snäll mot henne, för den behandlingen då hon vet hur ont det gör.

• Anonym (Jobbigt nu)

Min plan nu är att njuta av ledigheten och se om hon hör av sig via sociala medier eller sms. Gör hon det känner jag mig ganska säker på att hon är intresserad. Då kommer jag tänka ut en plan för hur jag ska gå tillväga på AW:t. Vi ska ut och äta så det blir ju svårt att få henne ensam. Jag fick ju ett förslag ovan här om att jag kunde fråga om hon kände sig obekväm med att jag sagt att jag är attraherad av henne.

Jag tycker det käns otroligt trist att inte få se henne på en vecka. Funderar på att åka in till jobbet någon dag för att "hämta något" bara jag får träffa henne.

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...