• Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

• Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
  • Anonym (Jobbigt nu)

Lust? Hur har det gått??

• Trunk
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-01-31 19:33:35 följande:

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

Tack för underbar härlig läsning! :) Jag är en man på 50+ och jag har lätt att sätta mig in i den andra kvinnans situation. Jag tror du får ta för dig om det ska hända något. Det är nästan 30 år mellan er och hon tror nog inte du vill och är rädd att du ska tycka hon är gammal. Du har din killes godkännande! Tror 90% av alla killar godkänner det här! Go for it! Ta för dig! Du lever bara en gång och du får inte sluta på jobbet för att du förälskar dig i henne. Jag känner att hon är minst lika kär i dig! Snälla håll liv i tråden för jag vill veta hur det går! Eller skriv gärna pm. Jag är garanterat på din sida! 
    Nyfiken
  • Q tankar

Hej,

Tack för något veckert berättat. Då jag själv är i yngre medlåldern och drömmer om att få vara med en yngre kvinna så ber jag dig att inte släppa henne. Bjud ut henne och om det passar, då eller senare - berätta att hon intresserar Dig på många olika sätt och att det är en ny men väldigt spännande känsla för dig!! Fråga hur hon känner gentimot dig och om hon skulle vilja fortsätta att utveckla er relation?

Den känsla du beskriver är unik - man möter inte många människor i livet som man känner så för. Ta vara på och utveckla den. Gör något av det du känner som du får dig att vara stolt över dig själv. Tänk -  Oavsett hur detta går så kommer jag inte ångra att jag försökte!!

Var sann mot dig själv och lycka till!!

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Anonym (Jobbigt nu)

Tack så mycket för era svar!

Jag lovar att hålla er uppdaterade om vad som händer!

Jag kan säga att jag kommer inte att ta första steget. Det skulle jag aldrig våga. Jag kommer dock att visa mitt intresse på ett mer eller mindre uppenbart sätt.

Jag har svårt att tyda henne. Igår på jobbet höll jag på att bli galen. Varje gång jag frågar något rörande arbetet reser hon sig, går fram och ställer sig nära (väldigt nära) och lutar sig för att se på min dator vilket hon inte alls hade behövt för att svara på min fråga. Då vi arbetar som ekonomer så har vi ibland diskussioner om olika sätt att räkna ut och vid en sådan diskussion igår fick vi en ögonkontakt som gjorde att det ilade i hela min kropp. Intensivt men leende.

På lunchen sätter hon sig alltid jämte mig eller mittemot mig (vi är ca 10 st som arbetar där). Vi söker alltid varandras ögon. Och hon har de underbaraste vackraste blå ögon jag någonsin har sett.

Jag kan inte se att hon beter sig så mot någon annan kollega. Fast det kan ju vara så att hon bara genuint gillar mig som person, inget mer.

Vad ska man leta efter? Vilka tecken?

Fram tills jag får veta mer så har jag följande taktik; så snygg som möjligt på jobb med mycket tighta och urringade tröjor. Jag har en dålig ovana att bita mig i underläppen när jag pratar med henne och har läst att det är ett tecken på attraktion. Fullfölja ögonkontakterna och se tillbaka på henne med en intensiv blick.

Tips, råd och tillvägagångssätt mottages tacksamt!!!

Nu ska jag åka till arbetet och titta på min snygging hela dagen!

• Trunk

Detta är galet spännande... Vad sägs om närhet? Rör vid henne... råka lägga din hand på hennes rygg. Det kan räcka... Första steget kan ni ta ihop men rör vid henne... rodna... visa att du gillar henne och att rör vid henne.

Nyfiken
  • Anonym (inte)

Har du pratat med din gubbe om det? Han kanske också vill ha sex med henne.

• Anonym (Jobbigt nu)

Kör lite dagens uppdatering.

Idag känns det betydligt kyligare. Nu har det i och för sig varit en stressig dag med fakturautskick.

Men, igår gjorde jag en sökning på nätet efter kroppsspråk vid attraktion för att kunna studera henne idag.

Slutsats av detta:

* I morse tvinnade hon håret runt fingret när vi pratade.

* När hon satt jämte mig var fötterna riktade mot mig.

* Jag ertappade henne med att kolla på mig "i smyg" vid lunchen.

* Hon hjälpte mig med en grej vid datorn och så sa jag något roligt och hon slog då till mig lite skämtsamt på armen.

* Jag pratade med en väninna i telefon och vi avslutar alltid med att säga puss. Hon frågade då om det var min sambo jag pratade med och jag svarade nej, det var en kompis. Då svarar hon lite surt; jahaja.

* Hon har velat ha hjälp med grejer på sin i-pad och kommit över till mitt skrivbord och lutat sig nära för att jag ska kunna visa.

* Vid ögonkontakt tycker jag att hennes pupiller blir större. Detta är dock svårt eftersom jag inte kan glo henne i ögonen hur länge som helst för att försöka se detta.

* Hon har återigen bjudit hem mig till sig för att kolla på hennes konstsamling som jag tidigare visat intresse för.

* Frågar jag henne något så reser hon sig alltid upp och antingen ställer sig jämte och kollar på min dator eller ställer sig vid sidan av mitt skrivbord. Vi sitter liksom två-tre meter från varandra så vi kan ju prata ändå.

* Vid fika och lunch så har hon suttit bredvid mig eller mittemot mig. Alltid involverad i det jag gör, även om jag pratar med en annan kollega.

* Hon ger mig alltid total uppmärksamhet.

* Hon sa idag att jag var söt.

Saker som inte känns bra:

* Hon har även pratat mycket med en annan kollega men ställer sig inte alls så som hon gör vid mig.

* Hon brukar alltid gå bakom mig till lunchrummet (en trappa upp) men idag gick hon långt senare än mig vid alla pauser.

*Hon blev mormor idag, det känns ju sådär.....

Jag är så osäker! Det är otroligt frustrerande att sitta i samma lilla rum dagarna i ända och se henne. Hon är så snygg, helt sjukt. Jag sitter och fantiserar om hur hon bara går fram och kysser mig och säger att detta har hon velat göra länge. Seriöst så går jag runt med ett konstant pirr i magen och är ständigt kåt på jobbet. Det är INTE kul.

Idag har jag verkligen försökt visa mitt intresse. Har hållit kvar ögonkontakten onödigt länge, skrattat och lett mycket och frågat massvis med grejer (även sådant som är uppenbart att jag kan). Omedvetet biter jag mig i läppen jämt och ständigt när hon är i min närhet.

Som sagt, idag fick jag en bad feeling av att jag nog bara inbillar mig allting.

Jag kan nog inte hålla mig länge till. Jag vill ha henne. Hela henne.

• Trunk

Men du! Fråga om du inte kan få komma hem till henne och kolla på konstsamlingen på fredag då! Då får du värdens chans... Ta med dig en flaska vin till henne så löser det sig ska du se. Härligt att du kan känna så här! Fast även jag har varit kåt på jobbet! ;) Ha ha

Nyfiken
  • Anonym (lust)

Åhh, det är så spännande att höra hur det går för dig. Jag tycker verkligen det låter som hon är intresserad och attraherad av dig. Men jag förstår att det kan kännas svårt att skilja på om hon är genuint snäll eller om hon är intresserad. Ett sätt för dig att visa ditt intresse skulle kunna vara närhet. Nu vet inte jag hur du är, är du en "fysisk" person? Jag själv är väldigt fysisk av mig, både medvetet och omedvetet. Om jag exempelvis vill få en persons uppmärksamhet eller om jag ska gå in i ett rum och så står det en person i vägen så brukar jag stryka på personens arm/rygg. Kanske skulle det kunna vara något när hon står vid ditt skrivbord eller i lunchkön?

För mig har det inte alls gått bra. Vi har jobbat om varandra idag och igår, så jag har inte sett henne. Hoppas på imorgon Glad

• Anonym (Jobbigt nu)

Just nu känns det inte alls som att hon är intresserad..Varför vet ja inte. 

En undran, vad i det som skrivits ovan tolkar ni att hon är intresserad av mej?

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...