• Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

• Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
  • ÄngDal
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-07 16:58:13 följande:

Visst tycker jag det är lite jobbigt med hela situationen. Men jag mår inte så pass dåligt att jag vill stressa fram ett svar.

Efter helgen ska jag göra en framstöt och fråga om vi inte ska ta en vinkväll tillsammans. Bara vi två.

Jag vill verkligen inte stressa med detta.

Låter som helt rätt angreppssätt. Då kan du känna av situationen. Möjligen komma in på de där drömmarna ni snuddade vid tidigare; att du lever i ett öppet förhållande kan du kanske också sticka in på något sätt...DrömmerOskyldig
  • Anonym (Jobbigt nu)

Efter några av svaren ovan blir jag ju ännu mer skraj att jag bara har inbillat mig allt. Därför känns det extra viktigt att gå långsamt framåt.

Ska kanske bara ägna nästa vecka åt att känna av stämningen och inte tänka så mycket på det.

• Anonym (Nike)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-07 19:00:06 följande:

Efter några av svaren ovan blir jag ju ännu mer skraj att jag bara har inbillat mig allt. Därför känns det extra viktigt att gå långsamt framåt.

Ska kanske bara ägna nästa vecka åt att känna av stämningen och inte tänka så mycket på det.

Tror du har en bra idè där, även om många här( med mig inkluderad) så är det ju bara du som kan känna av den "riktiga" stämningen mellan er två. Så fortsätt på din magkänsla så kommer nog det här bli bra i slutändan :) men fortsätt väldigt gärna uppdatera ;)
  • Anonym (Nike)
    Anonym (Nike) skrev 2015-03-07 20:47:37 följande:
    Tror du har en bra idè där, även om många här( med mig inkluderad) så är det ju bara du som kan känna av den "riktiga" stämningen mellan er två. Så fortsätt på din magkänsla så kommer nog det här bli bra i slutändan :) men fortsätt väldigt gärna uppdatera ;)
    *även om många här vill att du ska stressa fram något.
  • Anonym (I samma båt)

Har följt tråden med stort intresse eftersom jag befinner mig i en rätt så liknande situation själv. Skillnaden är att jag inte lever i ett öppet förhållande och att jag tror att jag faktiskt är förälskad i min ca 15 år äldre, kvinnliga kollega.

Jag är alltså kvinna i 40-årsåldern. Gift (lyckligt) med två barn. Hon är alltså ungefär 15 år äldre och lever med en man. Inga barn.

Vi har jobbat ihop i ett par år och har kommit varandra oerhört nära. Vi kommunicerar helt filterlöst och hon vet precis allt om mig och har tillgång till hela min själ. Hon i sin tur har blottat mer av sitt känsloliv för mig än vad jag tror hon har gjort för någon annan människa. Hon är så magiskt vacker och vi har de mest fantastiska samtal och det liksom glittrar om oss när vi är tillsammans.

Mitt problem (ett av dem) är att jag är så otroligt rädd om vår vänskap, vår närhet och vår förtrolighet att jag nog aldrig skulle våga berätta att jag känner mer för henne än bara vänskap. Risken att hon skulle få panik och "fly" är alldeles för stor. Jag har hellre kvar vänskapen. Vi brukar skämta om att vi borde bli tillsammans men det finns nog ett stygn av allvar hos oss båda och jag drömmer om att få hålla henne i mina armar och åtminstone få kyssa henne en enda gång.

Vi hade firmafest nyligen och jag skulle hjälpa henne att fästa ett smycke och mina händer darrade som asplöv. Jag hade liksom handen innanför hennes klänning! Hon i sin tur rättade till mitt BH-band som syntes och känslan av hennes hand mot min hud... Vi säger ofta till varandra att vi tycker att den andra är fin och jag ser att hon ofta sneglar på mig i smyg. Vi sätter oss alltid nära varandra på möten och söker varandras blick.

Ett annat problem är att min man är väldigt monogam av sig och att otrohet är otrohet och jag håller med honom egentligen. Vi har pratat om att testa tjej-sex på ett extremt hypotetiskt plan och den diskussionen slutade väl med att jag skulle säga till om en sådan situation uppstod och så får vi väl prata om det då.

Det är svårt. Jag både vill och inte vill men som sagt så värderar jag vänskapen och närheten så oerhört högt att jag nog aldrig kommer att våga på riktigt. Om något ska hända måste det vara på hennes initiativ. Men till saken hör att vi arbetar i en väldigt stel organisation och hon står över mig i rang (inte min chef) och vänskapen ses inte riktigt med blida ögon av arbetsgivaren så vi kan inte riktgt umgås på ett naturligt sätt utanför jobbet heller.

Jag önskar dig all lycka, ts och hoppas att det blir som du vill till slut. Gå inte på för hårt bara. Även om hon flirtar med dig så är det ju ett väldigt stort steg mellan att flirta och att vara otrogen och med en annan kvinna dessutom. Det kanske måste få ta lite tid. Men som sagt, lycka till och jag följer händelseutvecklingen med stor spänning!

• Anonym (Tintomara)

Vacker berättelse där från den 40-åriga kvinnan som älskar sin kollega. Jag tror att mental attraktion oavsett kön oftast är besvarad, särkilt när man går in i den där magiska karismatiska relationen där man är som i en bubbla. Steget till fysisk attraktion är hårfin, och det är säkert så att ni känner den båda två. 

I en situation där ni är ensamma med ett glas vin skulle det säkert kunna bli så att ni hamnade i en kyss och i säng. Möjligen skulle det bli det finaste ni båda varit med om, och kanske ska man inte avstå sådana möljigheter i livet, de där livsuplevelserna som man annars ångrar att man valde bort.

Jag vet inte, är själv djupt förälskad i en kvinnlig kollega som slutade arbeta på mitt jobb strax efter vi hade erkänt vår kärlek för varandra....det är en oerthört smärtsam historia, men ingenting jag hade valt bort med facit i hand...

• Anonym (Jobbigt nu)
    Anonym (I samma båt) skrev 2015-03-07 23:07:38 följande:

Har följt tråden med stort intresse eftersom jag befinner mig i en rätt så liknande situation själv. Skillnaden är att jag inte lever i ett öppet förhållande och att jag tror att jag faktiskt är förälskad i min ca 15 år äldre, kvinnliga kollega.

Jag är alltså kvinna i 40-årsåldern. Gift (lyckligt) med två barn. Hon är alltså ungefär 15 år äldre och lever med en man. Inga barn.

Vi har jobbat ihop i ett par år och har kommit varandra oerhört nära. Vi kommunicerar helt filterlöst och hon vet precis allt om mig och har tillgång till hela min själ. Hon i sin tur har blottat mer av sitt känsloliv för mig än vad jag tror hon har gjort för någon annan människa. Hon är så magiskt vacker och vi har de mest fantastiska samtal och det liksom glittrar om oss när vi är tillsammans.

Mitt problem (ett av dem) är att jag är så otroligt rädd om vår vänskap, vår närhet och vår förtrolighet att jag nog aldrig skulle våga berätta att jag känner mer för henne än bara vänskap. Risken att hon skulle få panik och "fly" är alldeles för stor. Jag har hellre kvar vänskapen. Vi brukar skämta om att vi borde bli tillsammans men det finns nog ett stygn av allvar hos oss båda och jag drömmer om att få hålla henne i mina armar och åtminstone få kyssa henne en enda gång.

Vi hade firmafest nyligen och jag skulle hjälpa henne att fästa ett smycke och mina händer darrade som asplöv. Jag hade liksom handen innanför hennes klänning! Hon i sin tur rättade till mitt BH-band som syntes och känslan av hennes hand mot min hud... Vi säger ofta till varandra att vi tycker att den andra är fin och jag ser att hon ofta sneglar på mig i smyg. Vi sätter oss alltid nära varandra på möten och söker varandras blick.

Ett annat problem är att min man är väldigt monogam av sig och att otrohet är otrohet och jag håller med honom egentligen. Vi har pratat om att testa tjej-sex på ett extremt hypotetiskt plan och den diskussionen slutade väl med att jag skulle säga till om en sådan situation uppstod och så får vi väl prata om det då.

Det är svårt. Jag både vill och inte vill men som sagt så värderar jag vänskapen och närheten så oerhört högt att jag nog aldrig kommer att våga på riktigt. Om något ska hända måste det vara på hennes initiativ. Men till saken hör att vi arbetar i en väldigt stel organisation och hon står över mig i rang (inte min chef) och vänskapen ses inte riktigt med blida ögon av arbetsgivaren så vi kan inte riktgt umgås på ett naturligt sätt utanför jobbet heller.

Jag önskar dig all lycka, ts och hoppas att det blir som du vill till slut. Gå inte på för hårt bara. Även om hon flirtar med dig så är det ju ett väldigt stort steg mellan att flirta och att vara otrogen och med en annan kvinna dessutom. Det kanske måste få ta lite tid. Men som sagt, lycka till och jag följer händelseutvecklingen med stor spänning!

TACK för att du delar med dig! Jag känner igen mig mycket i din historia.

Jag tycker det känns tråkigt att din man är så monogam av sig. Det försvårar helt klart. Jag tycker att du ska ta diskussionen med honom och förklara vad du känner. Det försvårar ju också om du har riktiga kärlekskänslor för henne eftersom det kan göra det svårare för din man att godkänna då han faktiskt riskerar att förlora dig. Nu lever jag i ett öppet förhållande och på så vis har jag det betydligt enklare.

Jag avundas er vänskap! Önskar lite att jag också hade det så. Vi pratar, men mest om alldagliga saker. Pratade väl lite mer intimt den gången vi blev själva kvar på AW:n. Jag förstår att du är rädd att förstöra vänskapen. Fast å andra sidan har jag en gammal kk från ungdomstiden som idag är en av mina närmsta vänner! Vi gick i samma klass långt efter att vi slutat ligga och det var aldrig några konstigheter. Så man vet aldrig!

Jag tror att både du och jag ska ta det riktigt lugnt och se hur det utvecklar sig. Det är nog bra att hålla grytan puttrande med flirtande, komplimanger och så vidare!

Ni ska inte iväg på kurs, konferens eller liknande?

Lova att hålla mig uppdaterad! <3
  • Anonym (I samma båt)

Tack för er fina respons, ts och Tintomara.

Ja, jag vet varken ut eller in. Ibland tänker jag att det här är mitt enda liv och jag kan inte avstå från en sådan här sak bara på grund av konventioner men å andra sidan är det väldigt mycket som står på spel. Om vi bara kunde få en enda stund helt ensamma tillsammans så kanske det skulle räcka...? Jag kanske skulle kunna gå vidare med mitt liv som det är nu och ha den stunden som ett väldigt vackert minne. Just nu känns det som att det skulle räcka med att få hålla henne i handen en stund...

Tyvärr har vi inga konferenser eller kurser inbokade men troligtvis lunch på torsdag i alla fall.

Jag uppdaterar om det händer något men om jag känner mig själv rätt så kommer den här processen att ta tid.

• Anonym (Tintomara)

...och, det är lustigt. Många räds åldrandet, men de allra vackraste kvinnorna är de som är över 40 år. De har den äkta skönheten, skrattrynkorna, livserfarenheten, tillgång till sitt eget psyke och själ, de har landat i nuet....Det finns ingenting vackrare än helt naturlig och osminkad skönhet. 

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...